סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

רן ליפציגר, מנכ''ל קבוצת אורמש ומהפכת האנרגיה המתחדשת של ישראל

כשרן ליפציגר הצטרף לקבוצת אורמש בשנת 2009, ענף האנרגיה המתחדשת כולו עוד היה בחיתוליו ונשמע כמו משהו אשר לקוח מהעתיד הרחוק.

מאז ועד היום הפך הענף למנוע צמיחה משמעותי של משק האנרגיה בישראל ואורמש הפכה לאחת המובילות והמוערכות בישראל בתחומה.
לדברי רן ליפציגר - "כיום נדמה שכבר לא ניתן לנסוע בכבישי הארץ מבלי לראות בצידי הדרך מערכות סולאריות. מדובר בהשקעה אשר מניבה תשואה דו ספרתית במציאות בה אין חלופות המניבות תשואות כאלו באותה רמת סיכון נמוכה.״
במרוצת השנים הצליחה אורמש ליזום ולהקים אלפי פרויקטים סולאריים מסחריים בהיקפים חסרי תקדים ולדברי ליפציגר: "גגות גדולים הם ״רצפת העבודה״ שלנו ועד 2020 הספקנו לתקוע יתד (או פאנל) בכל אזור תעשייה ברחבי ישראל". אותן מערכות סולאריות מסחריות הפיקו מאות מילוני קוט"ש וחסכו פליטה של זיהום אוויר רב. באמצעות טכנולוגיה חדשנית, הליכי רישוי וניהול פרויקטים יעילים, ידע וניסיון הנדסי נרחב, אורמש רותמת את משאבי הטבע, תורמת לאיכות הסביבה ומסייעת לעסקים, מושבים וקיבוצים רבים להבטיח לעצמם הכנסה פאסיבית ויציבות פיננסית לשנים רבות קדימה.
2 צפייה בגלריה
פארמה קוסמטיקס , יבנה
פארמה קוסמטיקס , יבנה
פארמה קוסמטיקס , יבנה
(אורמש אחזקות)
"המעבר לאנרגיה סולארית יוצר רווח גם למשקיעים וגם לכדוה"א">
מערכות סולאריות - פוטו-וולטאיות מותקנות היום בכל מקום, בין אם בתעשייה, ברשויות המקומיות, בקיבוצים וכמובן על אלפים רבים של גגות ביתיים ומסחריים. המערכות הללו מהוות מקור הכנסה בטוח לשנים רבות קדימה ומעניקות שקט כלכלי וביטחוני גם בעתות משבר ומגפה.
תהליך ייצור החשמל מאנרגיה חליפית פשוט יחסית בהשוואה לייצור חשמל מדלקים פוסיליים ומזהמים, הפאנלים הסולאריים קולטים את קרינת השמש ובעזרת ממיר אנרגיה חכם, הופכים אותו לאנרגיה חשמלית נקייה - ללא פליטה של מזהמים לאוויר. קרני השמש הנקלטים בפאנלים מועברים לממיר שהופך אותו מזרם ישיר (DC) לזרם חליפין (AC). זרם החשמל מועבר לארון החשמל ומשם נצרך על ידי צרכני החשמל המקומיים או לחלופין נמכר ישירות לחברת חשמל בתעריף אחיד וקבוע.
רן ליפציגר, מנכ”ל חברת אורמש, מסביר מדוע התקנת מערכת סולארית הינה השקעה בטוחה לטווח הארוך: האקלים הישראלי החם, בשילוב ההתקדמות הטכנולוגית של המערכות הסולאריות גרמו להבשלת התנאים המושלמים לייצור יעיל ויציב של חשמל נקי מהשמש.
תהליך התקנת המערכות והפאנלים הסולאריים הולך והופך לפשוט יותר ונחשב לאחת הפעולות היעילות והחשובות ביותר שבעלי נכסים יכולים לעשות, לא רק בכדי לתרום למאבק בהתחממות כדור הארץ אלא גם לסייע לאיתנות הפיננסית שלהם לשנים רבות קדימה. כיום ישנן מדינות ברחבי העולם שקבעו בחוקי התכנון והבנייה חובת התקנה של מתקנים סולאריים על גבי מבנים חדשים שנבנים. ליפציגר מסביר כי בעל נכס יכול להחזיר את ההשקעה במתקנים סולאריים בטווח של 6 - 4 שנים ולאחר מכן להמשיך ולהנות מתקבולים המגיעים מהחשמל הסולארי לתקופה כוללת של 25 שנה. לחלופין, אורמש מציעה כיום גם מתווים של השכרה ושותפויות סולאריות אשר במסגרתן החברה משדרגת תשתיות בנייה, מחליפה גגות ומתאימה תשתיות חשמל תוך שהיא משלמת שכירות קבועה לבעל הנכס ללא כל השתתפות כספית מצידו.
2 צפייה בגלריה
פארק תעשיות נ.ע.ם
פארק תעשיות נ.ע.ם
פארק תעשיות נ.ע.ם
(אורמש אחזקות)
"הפחתת נזקים והפקת רווחים - חשיבה לטווח ארוך">
השלב הבא בהתפתחות משק האנרגיה הוא ללא ספק אגירת חשמל, במיוחד למדינת ישראל שהיא למעשה אי אנרגטי מבודד. אגירה מאפשרת ליצור רשת חשמל מבוזרת, בכל רחבי הארץ וליישם ניהול חכם יותר של רשת ההולכה והחלוקה הארצית, בנוסף לפיתוח אוטונומיות עצמאיות אנרגטיות ("מיקרו גריד") המשפרות ומעניקות ביטחון ויעילות למשק החשמל.
אורמש הייתה הראשונה לחבר לרשת החשמל מערכת עקיבה קרקעית דו צירית והראשונה להתקין מערכת סולארית במסגרת אסדרת "מונה נטו" הוותיקה. הקבוצה צמחה בזכות צמא גדול לחדשנות ויזמות ומוטיבציה לקחת חלק משמעותי בהורדת פליטת הפחמן של ישראל וזיהום האוויר בישראל.
ברור שמהפכת האנרגיה הירוקה היא כבר לא סוד הידוע רק למעטים. כל בעל גג יכול וצריך להנות מהמשאב החינמי הזה שנקרא שמש. אורמש, בהובלת רן ליפציגר, ידועה במתן שירות ייחודי ובניהול פרויקטים מסחריים גדולים ומורכבים.
רוצים להתקדם לעתיד ירוק ומשתלם הרבה יותר? צרו קשר עם מומחי האנרגיה שלנו עוד היום!
077-2308761 או היכנסו אלינו לאתר http://ormash.com

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות