סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

כיצד לבחור בית השקעות שמתאים לך?

ענף ההשקעות הוא ענף מורכב שכולל ריבוי אפיקי השקעה ואפשרויות.

השקעה אינה מוצר מדף ולא ניתן לקבוע כי אפיק השקעה אחד בהכרח טוב מן האחרים, ונדרש ידע וניסיון רב לצורך ניהול תיק השקעות באופן מקצועי, כמו גם יכולת התאמה לצרכים האינדיווידואליים של כל משקיע.
משקיעים מתחילים וותיקים מודעים לחשיבות של ליווי מקצועי מתאים, אולם ריבוי בתי ההשקעות הקיימים בשוק עשוי להקשות על הבחירה.
1 צפייה בגלריה
כיצד לבחור בית השקעות שמתאים לך?
כיצד לבחור בית השקעות שמתאים לך?
כיצד לבחור בית השקעות שמתאים לך?
(unsplash)
בטרם הפניה אל בתי ההשקעות לצורך היכרות והשוואה, מומלץ לבצע תכנון מוקדם ולהיערך עם תשובות למספר שאלות רלוונטיות, שיסייעו הן בבחירת בית השקעות והן בבחירה באפיקי ההשקעה המתאימים:
• מהו סכום ההשקעה הרצוי
• האם קיים הון עצמי נוסף מלבד סכום ההשקעה
• מהי תקופת ההשקעה הרצויה ועד כמה נדרשת נזילות של כספי ההשקעה
• האם קיימות מטרות מוגדרות להשקעה: תכנון פנסיוני, הגדלת הון לרכישת דירה, סיוע לילדים וכדומה.
רמת סיכון רצויה- ככלל, אף אחד אינו מעוניין באפיק השקעה מפסיד, אלא שעולם ההשקעות מציע מגוון אפיקים, בכולם קיים קשר ישיר בין רמת הסיכון לפוטנציאל התשואה. נכונות ויכולת לעמוד בהפסד ברמה מסוימת- לרוב יולידו השקעות בעלות פוטנציאל תשואה גבוה יותר.
עם כל הנתונים הללו, מומלץ לפנות אל שניים או שלושה בתי השקעות, לצורך היכרות, התרשמות מן המקצועיות ושיטות הניהול כמו גם עם הכלים, סגנון ההשקעה והביצועים הקיימים.
בין הכלים לבחינת בית השקעות:
התאמה אישית - התאמה אישית בין סגנון ההשקעה לאני מאמין של הלקוח המשקיע היא חשובה במיוחד. האם מדובר בניהול השקעות הרפתקני או שמרני? האם קיים איזון ופיזור נכון בין אפיקים וסיכונים? מומלץ להיפגש עם מנהל התיק המיועד לשיחה ולהיכרות מוקדמת והתרשמות.
זמינות ושירות - ניהול תיק השקעות הוא שירות אשר מתבסס על נתינת אמון במנהל התיק לצורך ביצוע ההשקעות ואינו מצריך התייעצות ועמידה בקשר יום יומי עם הלקוח, אולם חשוב לבחור במנהל שיהיה זמין ופנוי הן לשמירה על קשר ועדכנות עם השוק ולתגובה מהירה למגוון סיטואציות, והן לקשר עם הלקוח על פי צורך.
שקיפות המידע - כלים המאפשרים למשקיע מעקב אחר אפיקי ההשקעה והביצועים. נתינת אמון והסתייעות בגורמים מקצועיים אין פירושה ניתוק וחוסר ידע וחשוב לבצע מעקב אחר ביצועי תיק ההשקעות.
דמי ניהול - דמי ניהול הם השכר שגובה בית ההשקעות בעבור ניהול תיק השקעות, כאשר זה עשוי להשתנות ואף ניתן למיקוח. חשוב לערוך השוואה בין העלויות הנהוגות בשוק, ולבחור בבית השקעות שגובה סכום הוגן ביחס למקצועיות ולרמת השירות שהוא מספק, אינו מופקע ביחס לשוק אך לא בהכרח הזול ביותר.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות