סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

האם מחירי ההובלות יעלו שוב ב - 2023?

שנת 2022 שהסתיימה כעת, הביאה עמה את מגמת האינפלציה והמחירים החלו לעלות. מוצרים רבים הפכו יקרים מהרגיל והדבר השפיע גם על מגוון העסקים שמעניקים שירותים, בניהם גם חברות ההובלה השונות. נשאלת השאלה, האם מגמה זו תמשיך גם לשנה הנוכחית? איך תיראה שנת 2023 בתחום ההובלות? האם תהיה עליית מחירים נוספת שתשפיע על מחיר ההובלה? המשיכו לקרוא את הכתבה הבאה.

איך האינפלציה משפיעה על תחום ההובלות?
כמו כל ענפי המשק, גם ענף ההובלות מושפע מהאינפלציה במגוון היבטים הנראים באופן ברור בעלויות המוצעות על ידי חברות ההובלה. מחירון הובלות ממוצע שהיה נהוג בשנים 2020, 2021, השתנה מאוד בשנת 2022 וצפויה עליה נוספת בשנת 2023, עקב התייקרות המחירים בכלל המשק הישראלי.
עסקים וחברות רבות העוסקות בשירותים אחרים ומכירה של מוצרים, ניסו להוזיל עד כמה שאפשר את ההוצאות שאיתן הן מתמודדות על מנת לאפשר עליית מחירים מתונה. בענף ההובלות מחירי הובלה תלויים בהוצאות גדולות שלא ניתנות כמעט לשינוי ולכן העלייה בהצעות המחיר לשירות זה עשויה להיות גבוהה יותר משירותים אחרים.
עם אלו הוצאות מתמודדות חברות ההובלה?
חברות הובלה מתמודדות עם הוצאות גדולות שקשה לייצר בהן שינוי כמו:
  • דלק – במאי 2022 הייתה עלייה חדה במחירי הדלק אשר עמדה על 40%. עלייה זו השפיעה מאוד על חברות ההובלה בישראל. תחילת שנת 2023 הגיעה עם בשורה נוספת על עלייה במחירי הדלק של 1.3% וגם במקרה הזה חברות ההובלה הן הראשונות לספוג את עליית המחירים וכתוצאה מכך לייקר את עלות ההובלה עבור הצרכן הישראלי. העלייה משפיעה בעיקר על חברות המציעות שירותי הובלות קטנות, שכן מדד מחירי הדלק שנקבע בישראל משפיע על בנזין ולא על סולר שמחירו נקבע באופן פרטי, עם זאת, כאשר המשק נמצא באינפלציה, גם עלויות הסולר עולות במגביל ומשפיעות על עלות הדלק בהובלה באמצעות משאיות.
  • קרטונים להובלה – חברות רבות מציעות רכישה של קרטונים חדשים עבור אריזת התכולה. מכיוון שכל חומרי הגלם לייצור התייקרו, גם עלות הקרטונים עלתה והיא מגולמת בתוך המחיר.
  • תשלום לכוח אדם – שירותי הובלות מקצועיים מגיעים פעמים רבות עם צוות הובלה. העלות היומית של עובד עלתה גם היא ביחס לשוק ועל בעלי החברה לשלם יותר. ככל שיש יותר ציוד להוביל, יש צורך ביותר צוות והעלות הופכת גבוהה יותר.
  • שירותים נלווים – חברות הובלה רבות מציעות מגוון שירותים נלווים כמו שירותי פירוק והרכבה, אריזה ופריקה של הציוד, הובלות באמצעות מנוף ועוד. שירותים אלו מביאים איתם הוצאות נוספות המגולמות בתוך המחיר. ברור שלא כל בית ישתמש בכל השירותים המוצעים, אך יש שירותים כמו פירוק והרכבה שמאוד שכיחים וישראלים רבים בוחרים לשלם עליהם.
  • מיסוי – כמו כל עסק בישראל, המיסוי משפיע גם על חברות ההובלה. מחירי ההובלות תמיד יכללו גם את העלויות האלו.
1 צפייה בגלריה
האם מחירי ההובלות יעלו שוב ב - 2023?
האם מחירי ההובלות יעלו שוב ב - 2023?
האם מחירי ההובלות יעלו שוב ב - 2023?
(freepik)
מה שיעור העלייה הצפוי?
אז כמה הולכת לעלות לכם הובלה של תכולת בית בשנת 2023? מחירי ההובלות בשנת 2022 עמדו על טווח של 500 שקלים – 2500 שקלים כשמדובר בהובלה של דירות 1-3 חדרים וטווח של 1800 שקלים - 6000 שקלים בדירות גדולות יותר. המגמה מראה, שככל הנראה צפויה עלייה חדה שתייקר את העלויות בטווח של 200 עד 400 שקלים לפחות. כמובן שמדובר בצפי של מגמה ומדובר בהערכה גסה מאוד, אך אין ספק שעלייה במדד המחירים תהיה בכל מקרה, לפחות עד שבועת האינפלציה תשתנה.
איך תדעו שהמחיר תואם את השוק?
האם יש דרך לדעת האם מחיר ההובלה שקיבלתם תואם את השוק? אז כמו בכל מוצר או שירות, קיימת תחרות בין הספקים ותמיד יהיו חברות הובלה שיציעו מחירים נמוכים ממחיר השוק וכאלו שהמחיר יהיה גבוה יותר. תמיד מומלץ לבצע סקר שוק ולבחון מספר חברות המעניקות שירותי הובלות בכל הארץ וכך להגיע למחיר הממוצע.
יש לזכור, ביצוע סקר שוק בצורה נכונה, מחייב השוואה של אותם השירותים. השוו בין חברות הובלה המעניקות את אותו השירות וכך תגיעו למחיר ממוצע תקין ותואם שוק.
האם קיימת דרך להוזיל את עלות ההובלה?
מעבר להשוואת מחירים ובחירה במוביל המעניק לכם עלות תואמת שוק או פחותה מהממוצע, יש עוד מספר דברים שתוכלו לעשות על מנת להוזיל עלויות:
  1. הובלה עצמית של פריטים ברכב שלכם – אם יש פריטים שאתם יכולים להוביל בעצמכם, עשו זאת וחסכו עלות של צוות הובלה גדול.
  2. הובלות לפני עונת הקיץ – עונת הקיץ נחשבת לעונת שיא בתחום ההובלות. אם יש באפשרותכם לבצע הובלה לפני חודשים יולי – אוגוסט, תוכלו להוזיל עלויות ולהגיע למחירים פחותים ב-10 – 15 אחוזים.
  3. להזמין חברת הובלות מהאזור שלכם – על מנת לצמצם את עלויות הדלק, בחרו חברת הובלה לפי אזור שירות וכך עלויות הנסיעה יהיו פחותות ויכללו בעיקר את הנסיעה לדירה החדשה.
האם הובלה באמצעות מנוף תייקר או תוזיל את העלות?
בנוגע להובלות באמצעות מנוף, קיימות שתי אסכולות. האסכולה הראשונה מתייחסת לעלות המנוף לשעה, שהינה יקרה ומגיעה לטווח מחירים של 350-400 שקלים לשעת עבודה. מנגד עומדת האסכולה השנייה, שטוענת כי הובלה באמצעות מנוף הינה מהירה יותר ולכן העלות שווה את החיסכון של הזמן.
לסיכום, נראה ששנת 2023 מביאה עמה עלייה בשיעורי האינפלציה במשק והיא תשפיע באופן ברור על חברות ההובלה, עם זאת, יש באפשרותכם להשפיע מעט על המחיר שתשלמו באמצעות סקר שוק ועוד מספר פעולות קטנות, אך עם השפעה ניכרת.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות