סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הטרנדים החדשים להכנת מאפים לפסח

אומנם יש עוד זמן עד לבואו של חג הפסח, אך אם יש משהו שלמדנו משנים עברו זה שאין דבר כזה יותר מדי זמן מראש כדי לחפש אחר מאפים כשרים לפסח שטעמם ישתווה לשל המאפים שנמכרים בשאר ימות השנה.

כמו רוב הישראלים, גם אנחנו נמנעים מחמץ בימי חג הפסח אך זה לא אומר שאנחנו מוכנים לוותר בקלות על טעם ואיכות המאפים שאנחנו אוכלים לאורך החג. לכן החלטנו לצאת ולבדוק איפה קונים מאפים כשרים לפסח שיעמדו במבחן הטעימה שלנו.
השינוי הטכנולוגי בהכנת מאפים כשרים לפסח
אחרי שהורגלנו במשך שנים לטעמם התפל של מאפים כשרים לפסח, בשנים האחרונות אנחנו רואים כי ישנה מגמה שיפור בטעמם. יש כאלו הסבורים שהסיבה לכך היא העלייה בכמות האנשים שאלרגיים לגלוטן, אך אנחנו סבורים כי מדובר על תופעה עמוקה יותר שמקורה בכך שישראלים הפכו ליותר אניני טעם משהיו בעבר. אבל כדי לא לדבר באוויר ולזרוק השערות סתם, החלטנו לפנות למי שנחשבים ליצרני המאפים המובילים ביותר לפסח – איתנ'ס עוגות.
"זה לא רק שהחך הישראלי השתדרג, זו גם הטכנולוגיה שמשחקת תפקיד מרכזי" מסבירים לנו איתן בן אפרים ואיתן זכריה, הבעלים של קונדיטוריות איתנ'ס. "זה לא רק המכונות החדישות שיש לנו במפעל העוגות והמאפים שהשתכללו עם השנים. גם חומרי הגלם הזמינים לנו היום השתפרו ומאפשרים לנו כיום לדייק את הטעמים בצורה טובה יותר. צריך להבין שאפייה זה למעשה כימיה, שילוב של רכיבים שיוצר משהו חדש לגמרי. רק שבמקרה שלנו, המשהו החדש הזה מאפים כשרים לפסח".
1 צפייה בגלריה
איתנ'ס עוגות-יצרני המאפים לפסח
איתנ'ס עוגות-יצרני המאפים לפסח
איתנ'ס עוגות-יצרני המאפים לפסח
(צילום freepik)
"כדי להצליח ולייצר מאפים כשרים לפסח באיכות שאנחנו רוצים, היינו צריכים לעבוד קשה על מציאת השילובים הנכונים. כדי להגיע לטקסטורה שיש למשל לפיתה, רק בלי להשתמש בחמץ, צריך להבין את הכמויות ואת השילובים הנכונים של חומרי הגלם השונים ואת זה אף מכונה לא יכולה לעשות בסופו של יום. אלו מסוג הדברים שרק מלאכת מחשבת וניסוי וטעיה יכולים לספר לנו".
"כדי להצליח ולייצר את המאפים הכשרים לפסח שלנו אנחנו משלבים סוגים שונים של קמחים כשרים לפסח. גילינו לאורך הדרך שאם משתמשים רק בסוג אחד, למשל בקמח תפוחי אדמה, אז טעם הייסוד של הקמח משתלט על כל המאפה. אבל אם מפחיתים את הכמות ובמקומה מנפים פנימה שילוב של קמחים אפשר לקבל מאפה כשר לפסח בטעם שמרגיש כמעט אותו דבר כמו מאפה שנעשה מקמח לבן... השנה אנחנו עומדים להוציא כמה מוצרים חדשים לקראת הפסח ומעבר לעוגות יש לנו כמה הפתעות בגזרת המאפים. שני המוצרים שאנחנו הכי מתרגשים להציג הם הפיתה והלאפה הכשרים לפסח, אבל אנחנו מתגאים מאוד גם בבסיס הפיצה שלנו ובכל המאפים הכשרים לפסח שלנו".
מאפים לפסח במבחר שאינו נגמר
אין דבר שאנחנו אוהבים יותר מלטעום דברים וכחלק מהתחקיר הקטן שלנו על החידושים בעולם המאפים הכשרים לפסח יצא לנו לא רק לשוחח על השכלולים שבתחום, אלא גם לטעום כמה מהמוצרים החדשים שעומדים להיות זמינים בחג הפסח הקרוב.
את הטעימות שלנו התחלנו במאכל שהוא אולי המוכר ביותר – לחמניות כשרות לפסח. כבר מהמראה והצבע של הלחמנייה אפשר היה לראות שלא מדובר באותו מוצר שאכלנו כילדים. הלחמניות הכשרות לפסח של היום נראות בצבען ממש כמו לחמניות רגילות ואולי מה שהפתיע אותנו הכי הרבה הייתה הקראנצ'יות של הלחמניות. במבחן הטעם מדובר כבר על סימפוניה אחרת. אומנם טעמם של הלחמניות לא היה זהה במאה אחוז לטעמם של הלחמניות הנמכרות ביום יום, אך בהשוואה למאפים כשרים לפסח שאנחנו מכירים אלו היו הלחמניות הטעימות ביותר שאכלנו בחיינו.
משם עברנו למוצרים חדשים יותר וקיבלנו סלסלה מלאה בלחמניות, פיתות, לאפות ובורקסים כשרים לפסח. התחלנו מהפיתה בחשש מסוים, אך בניגוד למצופה הפיתה נפתחה באופן נהדר והכיס שהתקבל נדמה היה כמושלם למילוי בכל טוב. מה שהפתיע אותנו בעיקר היו דווקא הבורקסים. ציפינו להרגיש טעמי לוואי של תחליפים, אך לא רק שלא יכולנו להרגיש במשהו שונה גם לא הורגש זכר לטעם הלוואי של אבקת מרק העוף שבדרך כלל יש לבורקס תפוח אדמה.
לסיכום אנחנו יכולים להגיד שהשנה מצפה לנו חג פסח שונה מהרגיל. כבר לא צריך להתבאס על המחסור בחמץ, אלא אפשר להתרגש לקראת קולקציית מוצרים חדשה שעומדת להפתיע את כולנו בצורה הטובה ביותר שאפשר לחשוב עליה. ואם אתם מחפשים עוד מתכוני אוכל, כנסו אלינו למדור, תמצאו שם עוד שפע של רעיונות, מתכונים ומאמרים בנושאי קולינריה.
השאירו לנו בתגובות את המקומות האהובים עליכם לרכישת מוצרים כשרים לפסח.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות