סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

טעויות נפוצות בבחירת ביטוח רכב

ביטוח רכב הוא בבחינת הוצאה לא מבוטלת, הנוגעת לרבים ממשקי הבית, ואף נדרש לחידוש מדי שנה. למרות זאת, רבים מוצאים עצמם משלמים סכומי כסף גבוהים מן הנדרש, או לחילופין רוכשים ביטוח שאינו עונה על צרכיהם במקרה הצורך.

מספר טעויות נפוצות ברכישת ביטוח הרכב וטיפים כיצד להימנע מהן:
1. פיצול הביטוח
רכב מנועי נדרש לשני סוגי ביטוחים:
ביטוח חובה אשר כשמו כן הוא: ביטוח אשר חלה חובה על רכישתו בכל בעלות על רכב מנועי. ביטוח זה אחראי לפיצוי בגין נזקי גוף לכל מעורב בתאונה עם הרכב המבוטח.
ביטוח רכוש שהוא בעצם ביטוח מקיף לרכב: ביטוח אשר אחראי לפיצוי נזקי רכוש בגין פגיעה ברכב או ברכוש אחר (צד ג') או בפגיעה ברכב המבוטח עצמו המתרחשת באחריות הנוהג בו. ניתן לרכוש את שני הביטוחים באופן נפרד זה מזה, בחברות ביטוח שונות, אולם רכישה מרוכזת של שני הביטוחים תביא לקבלת הנחה משמעותית ועלות מוזלת.
1 צפייה בגלריה
ביטוח רכב
ביטוח רכב
ביטוח רכב
(אנספלאש)
2. נהג עיקרי
בעת רכישת הביטוח לרכב נדרשת קביעת נהג עיקרי ברכב. אין משמעות הדבר שאחרים לא יוכלו לנהוג ברכב, אולם פרטי הנהג העיקרי ברכב הם שיקבעו את עלויות הביטוח. במידה והרכב משמש לצורך משפחתי וכולל יותר מנהג אחד, מומלץ לבחור בנהג בעל הנתונים הטובים ביותר ובעל היסטוריית התביעות/תאונות הנקייה יותר, ולהגדירו כנהג עיקרי ברכב. במידה ושני בני הזוג מציגים עבר ביטוחי דומה, מומלץ לבחור במבוגר ובעל וותק הרישיון הגדול מבניהם.
3. כיסויים והרחבות
התכנית הביטוחית תתייחס בעיקרה לסכום הביטוח, השתתפות עצמית במקרה של אירוע ביטוחי והעלות. הביטוח עשוי לכלול כיסויים נחוצים יותר או פחות שחשוב לתת עליהם את הדעת:
ביטוח גרירה ושמשות- כיסויים המבטיחים את גרירת הרכב בעת תקלה או תאונה- כיסוי המספק הן נוחות והן חיסכון משמעותי בעת הצורך, וביטוח לזכוכיות והשמשות של הרכב אשר עשויות להיפגע כתוצאה מאירועים שונים שאינם תאונה, דוגמת: הדף, כדור, חבטה ועוד. עלות הכיסויים הללו נמוכה והסיכוי למימוש שלהם גבוה יחסית- מה שהופך אותם למשתלמים במיוחד.
רכב חלופי- קבלת רכב חלופי מחברת הביטוח במקרה של אירוע ביטוחי: תאונה, נזק מוחלט או גניבה. לאנשים אשר הרכב משמש אותם ברמה היום יומית, מומלץ לרכוש כיסוי זה המבטיח קבלת רכב חלופי לתקופה בה הרכב שוהה במוסך ו/או עד לקבלת תגמולי הביטוח.
השתתפות עצמית- היחס בין עלות הביטוח לגובה ההשתתפות העצמית הוא יחס ישיר- זאת אומרת שככל שההשתתפות העצמית גבוהה יותר, עלות הביטוח תהיה נמוכה יותר. רבים מתפתים להתחייב להשתתפות עצמית גבוהה לטובת הנחה בסכום הפוליסה, מה שיוצר הוצאה גבוהה ולא פרופורציונלית בעת אירוע תאונתי. השתתפות עצמית גבוהה גם תביא את המבוטח לספוג בעצמו הוצאות נמוכות יותר ולהימנע מתביעה, מה שמעקר את תשלומי הביטוח והופך אותם למיותרים.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות