סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מהאקר פעיל היישר אל ראש אימפריה דיגיטלית – הכירו את גיא שטרית

איך האקר פעיל משנה את דרכו והופך לאחד ממומחי הסייבר הגדולים והמוכרים בעולם? גיא שטרית (37), הבעלים של קבוצת GYY הבינלאומית פותח את לבו ומשתף במסע המרתק שהוא עבר בשנים האחרונות, שכלל נפילות וכישלונות לצד הצלחות מסחררות ברמה בינלאומית, בדרך אל בניית האימפריה שלו, ומוכיח שידע, רצון ונחישות אינסופית הם המתכון להצלחה.

היסטוריה הוליוודית
נדמה כי הסיפור של גיא לקוח מסרט הוליוודי כלשהו, כזה שכל אחד מאיתנו היה שמח לצפות בו בקולנוע, המתחיל בגאון מחשבים שצובר ידע ומבין כי יש לו את הכוח לשנות את העולם. כמו בהרבה סיפורים כאלו, גם גיא עמד בפני לא מעט פיתויים וקיבל כמה בחירות לא נכונות שהובילו אותו אל מעבר לגבול החוק.
הסיפור של גיא נע על ציר מרתק, החל מהימים בהם היה האקר שפעל על הגבול האפור והעניק שירותים מפוקפקים לבעלי חברות ענק במשק, דרך ההידרדרות שלו, הפיתוי לכסף קל ומהיר והפגישה הלא נעימה עם רשויות החוק, ועד הבחירה לשנות את דרכו, לבצע שינוי מוחלט, ההחלטה לקחת את כישוריו למקומות ראויים ולבסוף, כמו בכל סוף הוליוודי טוב ומרגש - בניית האימפריה הדיגיטלית בראשה הוא עומד כיום.
בזכות הכישורים הייחודיים שלו, גיא שיקם את עצמו, חזר למוטב והפך להיות המומחה מספר אחד בישראל ואחד הגדולים בעולם לטרנספורמציה דיגיטלית ושירותי קידום ומיצוב ברשת, כאשר את כל כישוריו הוא מספק תחת מטריית חברת GYY הבינלאומית, אותה הקים.
האימפריה של גיא
כפי שציינו, גיא שטרית למעשה עומד היום בראש אימפריה דיגיטלית החולשת על כל תחום הדיגיטל. GYY היא למעשה קבוצה של חברות, אותה גיא בנה במו ידיו, אשר כוללת מספר חברות בת שיחד מספקות את כל שירותי הדיגיטל אותם מותג, עסק או חברת ענק שרוצים לפעול בזירה האינטרנטית צריכים.
שירותי החברה נעים החל משירותי הגנת סייבר, מיתוג דיגיטלי, עיצוב ובניית אתרים ואפליקציות ועד שיווק אונליין וקידום SEO. לא פלא כי חברת הבת שלו לקידום בגוגל, חברת OTT, זכתה בפרסים רבים בארה"ב וכיכבה במקומות הראשונים ברשימת חברות הקידום המצליחות ביותר בארה"ב.
הלקוחות של קבוצת GYY העולמית
לקוחות הקבוצה נהנים ממחלקות המעניקות שירותי UX/UI, תחזוקת אתרי אינטרנט, ניהול פרויקטים, שירותי קידום SEO, ניהול מכירות ב GMB ושירותי סייבר מתקדמים, כאשר אחת ההתמחויות העיקריות של החברה, ובעיקר של גיא, היא העברת עסקים מעולם האוף ליין לעולם האונליין ובנייה מקצועית ומקיפה של זהות דיגיטלית מהודקת. קבוצת החברות הנמצאות תחת חברת האם GYY מונה את Tectika, Cyber AI, Find Us Now ו- Over the Top SEO, או בקיצור OTT, החברה אותה גיא בנה והקים במו ידיו. תחת מטריית OTT, ניתן למצוא את Find US Now ואת Zip Locksmith, חברת מנעולנים שבסיסה בארה"ב, שמונה כיום 101 סניפים ברחבי היבשת. גם את Zip Locksmith הקים גיא, לצד שותף, כאשר הוא רותם לטובתו טכניקות ייחודיות שאותן הוא הגה ושכלל לקידום עסקם, טכניקות שיצרו את אימפרית המנעולנים, ואותן גיא מיישם כיום על מגוון רחב של סוגי עסקים שונים, לקוחות הקבוצה, כדי להרים אותם במסלול הבטוח אל ההצלחה.
אז איך בעצם קרתה הטרנספורמציה המדהימה שעברת?
"זה פשוט שני צדדים של אותו המטבע" אומר גיא בחיוך. "את הידע תמיד היה לי, פשוט לא השכלתי לנצל אותו באופן הנכון והטוב ביותר. המניעים שלי לקבלת החלטות היו אחרים, ורק אחרי שהגעתי למקומות נמוכים, מבחינת החוק ובעיקר מבחינת עצמי, הבנתי את השינוי שאני צריך לעשות. אני היום מסייע לחברות להבין איך להתגונן כנגד האקרים, בדיוק כמוני. אני מאתר פרצות אבטחה בשנייה, ואני גם יודע איך לטפל בהן ולהבטיח שלוות נפש לבעלי החברות והארגונים הללו. הבנתי שהידע שצברתי במהלך השנים, והזיקה והכישרון הטבועים בי מגיל קטן יכולים באמת לעשות טוב בעולם, וברגע שהבנתי את זה, הבחירה הייתה הדבר הקל ביותר שעשיתי".
גחוץ מלנהל אימפריה בינלאומית, מהם תחומי עניין נוספים או תחביבים שאתה מתחזק?
"למרות שאני מנהל פעילות עסקית מאוד רחבה וחולש על קבוצת חברות עם פעילות בינלאומית ברשת" משתף גיא, "אני לא מזניח את האהבה הגדולה שלי שהיא המוזיקה. אני מייצר מוזיקה ומנגן על מספר כלים ואני חלק מלהקה מקומית המורכבת ממספר חברים מהתחום איתם אני נפגש אחת לשבוע באופן כמעט קבוע. דווקא בשנה ומשהו האחרונות ועם כל מה שקורה עם הקורונה והסגרים והגבלה בטיסות בין מדינות וההתכנסות במקום, יצא לי להישאר יותר במקום ויכולתי לתת מעצמי יותר לתחום הזה. זו לא הייתה שנה קלה, כי דווקא אצלנו בתחום הדיגיטל חל גידול בפעילות, עסקים רבים שהיו עד כה רק באוף ליין הבינו את הכוח של הדיגיטל והכל התפוצץ למעלה, אבל גם בתוך התקופה המאתגרת, ובזכות ההיררכיה הניהולית האפקטיבית שבניתי, יצא לי להשקיע גם בנשמה דרך המוזיקה ואני והלהקה כבר מדברים על אלבום של חומר מקורי שלנו, ואפילו הוצאתי כמה קליפים, ככה שאני מרגיש שאני לגמרי מצליח לשלב עשייה עסקית יחד עם יצירה ואומנות, ולא הייתי מוכן לוותר על זה".
מה עוד אתה מצליח לשלב חוץ ממוזיקה?
"בשנים האחרונות אני משקיע בפעילות סביבתית ענפה. התחום הזה חם מאוד בארה"ב. נדבקתי בחיידק הזה, זה נכנס ללב והיום אני גם תורם למספר ארגונים ירוקים וגם פעיל בעצמי בדמות שירותי חינם שאני מעניק להם במסגרת הקבוצה שלנו. אני מאוד גאה בפעילות הזאת ועושה אותה מכל הלב, זה נותן לי תחושת משמעות שהיא מעבר לעצמי ולהשקעה ברווחה הפרטית שלי וחיבור עמוק יותר לתכונות האישיות שלי שמבקשות לבטא נתינה ואכפתיות".
מה עם חיי משפחה?
"יש לי את הילד שלי, שעבורו אני פועל ועומל, חשוב לי להיות אבא טוב ולנסות להפוך את העולם לטוב יותר, עבורו. מעבר לזה, החיים שלי בשנים האחרונות היו עמוסים מאד. היום אני כבר מתחיל להרגיש שזוגיות זה משהו שאני יכול לקחת לתוך החיים שלי וכן להתפתח אליו, היום אחרי השינויים והטלטלות שעברתי, והאופן בו התעצבתי והשתניתי בעקבות המאורעות של חיי. אני מאמין ומקווה לטוב, ובטוח שמה שצריך לקרות יקרה לטובה. אלוהים גדול".
אתה יכול להגדיר את תכונות האופי או החוזקות שלך שסייעו לך לעבור את המסע הזה ולהפוך למומחה העולמי שאתה היום?
"אני היום יכול לומר שנגעתי בעולם הדיגיטל והאינטרנט מכל הכיוונים האפשריים, צמחתי הכי מלמטה שאפשר, לכלכתי את הידיים בפינות אפלות, הייתי האקר שלא בחל באמצעים כדי ללמוד ולהפוך להיות הטוב ביותר, עסקתי בדברים שאדם רגיל שעושה את הדרך שלו לעולם הדיגיטל הסטנדרטי לא חווה. המסלול שלי היה מאוד מיוחד, לטוב ולרע. רק היום, בדיעבד, אני יכול לסכם הכל ולראות איך הדרך שעברתי באמת תרמה לעצב את סל הכישורים המיוחד שלי שרכשתי ממש בדם. רק היום אני יכול להודות על כל חוויה, כל למידה, כל בחירה לא נכונה שקיבלתי, משום שאלו הן שהובילו אותו למקום שאני בו היום, להכרה שאני מקבל על הכישורים שלי מכל העולם. זו הצלחה אדירה עבורי.
בעניין תכונות האישיות, אני יכול לומר שזה שניחנתי ביכולת ההתמדה ובעקשנות מיוחדת יחד עם אוטודידקטיות מאוד מעמיקה עושים את שלהם. במהלך השנים השקעתי בלימוד גרילה, קראתי כל ספר אפשרי בתחום, ביקרתי בכל סמינר חשוב, עקבתי אחרי הגדולים והטובים ביותר בתעשייה ומכולם למדתי ואני לא מפסיק ללמוד גם היום ולוקח כל הזמן עוד ועוד חתיכות מידע רלוונטיות לפאזל העצום הזה שנקרא עולם הדיגיטל המקצועי.
אני חושב שגם יכולת ארגון המידע שלי עובדת בצורה פנומנלית כי אני רואה איך אני מצליח יותר מאחרים למצות את העיקר מהטפל ולדלות את הקריטי ביותר לכל תחום. אפשר לומר שבניתי מפת דרכים מיוחדת במינה שמעטים מאוד בתחום יכולים להתהדר בה ויצרתי ראיה מקיפה וכוללת ויחד עם זאת מעמיקה עד לרמת הפרטים הקטנים על עולם האינטרנט ודרכי השיווק הכי והניווט הכי נסתרות ויצירתיות שבו".
מה אתה מאחל לעצמך לשנים הבאות?
"מבחינת קריירה, אני כבר הגעתי די לטופ מבחינתי ואני מאחל לעצמי שזה יישאר ככה וכמובן יגדל ויצמח, כי יש לי עוד הרבה תוכניות וחזון לעתיד, אבל הפוקוס שלי לשנים הבאות הוא על משפחה ותרומה חזרה לקהילה. במקום המקצועי, אני פועל להמשיך ולקדם את קבוצת GYY, אני יודע שאוסף הכישורים שיש לי ולשותפים שלי בקבוצה, ירדן ויונה, הוא אוסף כישורים ייחודי, שמורכב משנים של עשייה, משותפת ולחוד, צבירת הון ענק של ידע וניסיון, פיתוח טכניקות והבנה מעמיקה ברבדים הכי מורכבים של עולם הדיגיטל, הקידום והסייבר, ושיש בכוחנו באמת לעזור ולקדם עסקים, חברות וארגונים לעבר הצלחה שהם אפילו לא מצפים לה. אני מתרגש ממה שהעתיד צופן עבורי ועבורנו, ואני בא אליו בכל הכוח".

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות