סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

העולם הערבי פותח את שעריו - הקורסים החמים של 2023, לגזור ולשמור

מאז נחתמו הסכמי אברהם בין מדינת ישראל לכמה מהמדינות המובילות בעולם הערבי, נדמה כי מגזר העסקים בישראל נוהר בהמוניו אל מדינות ערב. כמות האפשרויות שעומדות בפני הישראלים שמגיעים לעולם הערבי קוסמות לרבים מהם, אך אלו שמגיעים לשם מגלים כי כדי לחדור לעולם זה עליהם לדעת את השפה הערבית. במאמר זה אנחנו מציעים לכם הצצה אל הקורסים החמים ביותר ללימודי ערבית בשנת 2023.

במשך שנים רבות השפה הערבית נתפסה בעיני הישראלים כשפת האויב שהסיבה היחידה שעלינו לדעת אותה היא לצרכי ביטחון. הפרדיגמה הזו הלכה והשתנה במרוצת השנים ובשנות ה – 90 החלה לקום תנועה שקראה ללימודי ערבית בקרב ישראלים בשל הצורך לדו קיום ודיאלוג בין הצדדים השונים שחיים באותה פינה של העולם. אבל למרות הסכמי השלום שהיו לנו עם מדינות כמו מצרים וירדן, הסכמי אברהם הצליחו להפוך את הקערה על פיה ולהביא ישראלים רבים להבנה שעליהם ללמוד את השפה הערבית כי באמצעותה הם יכולים להגיע להישגים עסקיים חדשים. לחלק גדול מכללי התנהגות שנהוגים בעולם הערבי יש עוגנים תרבותיים וחברתיים שייחודיים רק לאזורים אלו והקורסים שלנו כוללים בתוכם לא רק את ההכרות עם השפה, אלא גם עם התרבות והטקסים המקובלים. אז אם אתם מתכננים להתחיל לעשות עסקים בעולם הערבי שפותח את שעריו בפעם הראשונה בפני ישראלים, כדאי שתגזרו את המאמר הזה ותשמרו אותו.
1 צפייה בגלריה
העולם הערבי פותח את שעריו - הקורסים החמים של 2023
העולם הערבי פותח את שעריו - הקורסים החמים של 2023
העולם הערבי פותח את שעריו - הקורסים החמים של 2023
(FREEPIK)
מה הופך קורס ערבית לאיכותי?
מי שיחפש קורסים ללימודי ערבית באינטרנט יגלה שבשנים האחרונות קמו יותר ויותר עסקים שמציעים שירותים אלו. חלק מהמקומות מייצגים עמותות וארגונים שמטרתם להעמיק את הדיאלוג וחלק אחר מוצע על ידי בתי ספר לשפות שבין שלל השפות שהם מלמדים מציעים גם לימודי ערבית. כדי להבין מה הופך קורס ערבית לקורס איכותי וכדי לקבל הצצה מלאה אל מאחורי הקלעים של התחום פנינו אל "המדרשה לערבית וביטחון" אשר נחשבת לאחד מבית הספר הטובים ביותר בארץ ללימודי השפה הערבית ומציעה מגוון מסלולים.
"השפה הערבית היא שפה מורכבת שמתקיים בה מצב ייחודי בשם – דיגלוסיה. זהו מצב לשוני ייחודי ונדיר יחסית שבו קיים פער גדול מאוד בין השפה המדוברת לזו הכתובה. הפער הוא כל כך גדול עד שאלו שמדברים את השפה לא בהכרח יודעים לכתוב אותה ועליהם ללמוד את השפה הכתובה ממש כמו שהיו לומדים שפה זרה. מרביתנו מכירים את ההבדל הזה בשפה הערבית בשם – ערבית מדוברת וערבית ספרותית. אבל בפועל החלוקה הבסיסית הזו לא מחזיקה מים כי יש לנו הרבה יותר משתי שפות של ערבית. החלוקה המודרנית מתייחסת לכך שיש שלושה סוגים של שפה ערבית בסיסית – ערבית מדוברת, ערבית כתובה וערבית אמצעית (שזו ערבית שמשלבת בין השפה הגבוה לשפת היום יום ונהוג להשתמש בה בחדשות בעיקר). אך בתוך הערבית המדוברת יש לנו דיאלקטים ותתי דיאלקטים שונים בהתאם לפריסה הגאוגרפית... קורס ערבית איכותי הוא כזה שמתמקד בסוג אחד של ערבית ועוסק רק בו. למשל קורס ערבית עסקית בעיני צריך להתמקד בערבית המפרצית שבה נהוג לדבר במדינות המפרץ".
"צורת הלמידה של הקורס היא אלמנט חשוב גם כן. כדי ללמוד שפה בצורה מעמיקה ואיכותית אנחנו צריכים להטמיע את השפה בחיי היום יום שלנו ולא להסתפק רק בלימודים של כמה שעות במהלך השבוע. קורס ערבית איכותי שם דגש על כך ומעניק לתלמידים את כל הכלים כדי שיוכלו לתרגל את הערבית שלהם לאורך כל היום. בין שמדובר על חומרי קריאה והעשרה, תוכניות ומערכונים או פלייליסטים של שירים בערבית. ככל שהשפה הערבית שאותה לומדים תהיה נוכחת יותר בחיינו, כך נוכל להפנים אותה מהר יותר ולדבר איתה בצורה שוטפת וחלקה. עוד דבר שיכול להשפיע על לימודי הערבית זה זהות המורה. ככל שהמורה מבין ערבית טוב יותר ושולט בה על בוריה, ככה הוא יכול לסייע לתלמידיו טוב יותר. העובדה שבמדינת ישראל יש לנו דוברי ערבית רבים ברמת שפת אם הופכת את המשימה לאיתור קורס טוב יותר לפשוטה יותר, רק צריך לבדוק איזה קורס מציע מורים שמדברים את השפה הערבית ברמת שפת אם ואיזה לא".
איזה קורסים מומלצים יש לערבית?
"אומנם אני משוחד, אבל הקורס שלנו במדרשה לערבית וביטחון נחשב לאחד הקורסים המומלצים ביותר ללימודי ערבית מסיבה טובה. הבסיס שמאחורי בית הספר שלנו הוא להביא את השפה הערבית להיות שפה שנייה של כמה שיותר ישראלים ואת זה אנחנו עושים על פי מודל בית הספר לשפות של המוסד שנחשב לבית הספר הטוב בעולם ללימודי ערבית. אני בעצמי יוצא של שירות הביטחון ובעברי תרמתי רבות לפיתוח האולפן לערבית של המוסד ואחרי למעלה מ – 25 שנים בתחום החלטתי להפנות את המאמצים שלי לחברה האזרחית מתוך אמונה ששפה מייצרת מציאות".
"לרגל הסכמי אברהם פיתחנו קורס ערבית מדוברת לאנשי עסקים שנפרס על פני 15 שבועות ובמהלכו לומדים את כללי הדקדוק של השפה, אוצר מילים עשיר ומגוון ששם דגש על עסקים ומובן שהכול נעשה תוך כדי הקפדה פדגוגית קפדנית כדי להעניק לכל תלמיד ותלמידה את מלוא תשומת הלב. אנחנו מתבססים על הספר 'לדבר בגובה העיניים' שמציע גישה חדשנית וייחודית ללימודי ערבית מדוברת באמצעים חווייתיים יותר".
אנחנו מודים מאוד למר רונן דוד, מנכ"ל המדרשה לערבית וביטחון, על השיחה המעניינת ואנחנו מקווים שהמאמר אכן עזר לכם להבין לעומק מה עליכם לחפש בקורס ללימודי ערבית. אז קדימה, בואו לצמוח יחד עם העולם הערבי, לייצר פרויקטים משותפים ועסקים, השפה לא צריכה להיות מכשול, להפך.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות