סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מהי עמדת הטעינה הביתית המומלצת ביותר לרכב חשמלי: יצאנו לבדוק

לאחר בחינה וסקירה של עשרות עמדות טעינה מומלצות הנמכרות בשוק, המנצחת שלנו היא ללא ספק עמדת הטעינה BESEN White Glow של חברת EV Energy.

לאחר שקראתי, בדקתי, שאלתי והתייעצתי עם כל חבר, איש מקצוע ואיש מכירות שהייתה לו דעה מוצקה בנושא עמדות טעינה לרכב חשמלי. ריכזתי את כל המידע וביצעתי השוואה בין הדגמים המובילים והמבוקשים ביותר שנמכרים כיום בישראל.
הדבר הראשון שעשיתי כשהחלטתי לקנות רכב חשמלי, הוא קודם כל להבין מהם אפשרויות הטעינה שלי ובאיזה עמדה אני הולך לבחור. מכיוון ופתרון הטעינה עומד להיות תלוי "לנצח" אצלי בחנייה, זאת הייתה החלטה שצריך לשקול בכובד ראש, לרבות נושאי הבטיחות המאוד חשובים, לסוג עמדת הטעינה גם השפעה ישירה על זמן הטעינה של הרכב.
לאחר מחקר מקיף הבאתי לכם סקירה מקיפה של ארבעת הדגמים המומלצים ביותר לרכב החשמלי שלכם. כאשר כל עמדת טעינה צלחה את רשימת הצ'ק ליסט שלי שכללה: עמידה בתקני בטיחות, אמינות, נוחות שימוש ושירות.
אז בוא נתחיל…
המנצחת שלנו: BESEN White Glow
2 צפייה בגלריה
BESEN White Glow
BESEN White Glow
עמדת טעינה BESEN White Glow
(באדיבות evenergy)
יתרונות מרכזיים:
● עמידה בתקני הבטיחות המחמירים ביותר
● מתאים לכל סוגי הרכב בישראל (Type 2)
● הספק הטעינה הגבוהה ביותר כיום בשוק (22KW)
● ניהול טעינה באמצעות אפליקציה
● שנתיים אחריות
חיסרון:
● אפליקציה לא תומכת עברית
לא משנה איזה רכב חשמלי נמצא ברשותכם, עמדת הטעינה BESEN White Glow של איוי אנרג'י היא העמדה שתענה לכם על כל הצרכים. העמדה מספקת טעינה של 22KW, תלת פאזי. כלומר, היא מציעה את הספק הטעינה הגבוה ביותר שניתן לקבל בעמדות טעינה ביתיות.
העמדה עומדת בתקנות בטיחות בינלאומיות מחמירות הכוללות: אטימות מלאה בפני מים, לכלוך, זיהוי זליגת מתח, בקרת טמפרטורה ועוד. כך שתוכלו להיות רגועים שבטיחות הרכב והבית שלכם בידיים טובות.
נוסף, ניתן לנהל את הטעינה דרך אפליקציה מתקדמת, המאפשרת שליטה מרחוק בזמני הטעינה, מתח הטעינה, זמן טעינה ועוד. בנוסף תוכלו לקבל ניתוח מקיף של היסטוריית הטעינה שלכם. כמו כן, החברה מעניקה שנתיים אחריות על עמדת הטעינה ומאפשרת שירות ותמיכה זמינים ללא הגבלת זמן.
למרות שהאפליקציה אינה תומכת בשפה העברית. התצוגה מאוד ברורה וידידותית למשתמש. בפועל גם האנגלית הבסיסית ביותר היא מעל ומעבר.
במקום השני: עמדת טעינה Grey Classic
2 צפייה בגלריה
עמדת טעינה Grey Classic
עמדת טעינה Grey Classic
עמדת טעינה Grey Classic
(באדיבות evenergy)
יתרונות מרכזיים:
● אפליקציה בעברית
● כבל אורך 7 מטר
● הספק הטעינה הגבוהה ביותר כיום בשוק (22KW)
● מתאימה לכל סוגי הרכב
● גודל קטן
חיסרון:
● אין צג על עמדת הטעינה
עמדת הטעינה Grey Classic היא עוד עמדת טעינה מוצלחת במיוחד. העמדה מנוהלת על ידי אפליקציה התומכת בשפה העברית המתחברת באמצעות קישורית בלוטות', דרכה ניתן לשלוט בזמני הטעינה, זרם הטעינה ועוד. הופתעתי מגודלה הקטן של העמדה ועד כמה שהיא נוחה להתקנה במגוון מקומות.
כמו כל העמדות של חברת EV Energy, גם עמדה זאת עומדת בתקני הבטיחות המחמירים ביותר: תקן אירופאי CE, דירוג אטימה למים ואבק IP66 וכל מערכות ההגנה המתקדמות כמו: עומס מתח, זרם יתר, קצר חשמלי, טמפרטורת יתר, כשל קרקע ועוד - בקיצור, בטיחות! בטיחות! בטיחות!
המטען בעל הספק של 22kw תלת פאזי, משמע הוא המטען הביתי המהיר ביותר שנמכר כיום. הוא מתאים גם לרכבים חד פאזי עם הספק נמוך יותר, מאחר והוא יודע לווסת את עוצמת הזרם בהתאם להספק סוללת הרכב.
החיסרון היחיד שניתן לציין הוא החוסר בצד דיגיטלי על עמדת הטעינה. יחד עם זאת אחרי מחקר בנושא, הבנתי כי הצג על עמדות הטעינה יכול להציג אך ורק את מתח הטעינה (נתון שגם ככה אינו משתנה) כך שבאופן אישי לא מצאתי בכך חיסרון אמיתי.
מקום שלישי: עמדת טעינה AC Y3
יתרונות מרכזיים:
● אפליקציה בעברית
● הספק טעינה תלת פאזי עד 22KW
● מתאימה לכל סוגי הרכב
● הארקה מובנית
חסרונות:
● כבל קצר יחסית באורך 5 מטר
● היסטוריית טעינה אינה מדוייקת
מצאתי כי עמדת הטעינה AC Y3 היא עמדה מעוצבת וקומפקטית המספקת טעינה תלת פאזית של עד 22KW. העמדה מגיעה עם חיבור Type 2 שמתאים לכל סוגי הרכב בישראל.
את הטעינה ניתן לנהל מאפליקציה חכמה, דרכה ניתן לתזמן טעינה, לשלוט במתח הטעינה (מה שמתאים מאוד לרכבים התומכים בטעינת חד פאזי או בטעינה של עד 11kw) העמדה עומדת בתקני הבטיחות של ישראל וכוללת הארקה מובנית.
החסרונות שמצאתי הוא שהיסטוריית הטעינה לא מדויקת, למרות שהעניין נמצא בטיפול ואמור להיפטר ממש בקרוב. כמו כן כבל הטעינה קצר יחסית לעמדות אחרות שבדקתי, הוא באורך של 5 מטר בלבד, מה שידרוש התקנה קרובה יותר לרכב.
ובמקום הרביעי: עמדת טעינה BESEN Black
יתרונות:
● התקן זיהוי זליגת זרם מובנה
● צג דיגיטלי גדול
● מתאימה להתקנה בתנאי חוץ
● אפליקציה לניהול טעינה
חסרונות:
● אפליקציה לא תומכת עברית
BESEN Black היא עמדת טעינה יפיפיה ומעוצבת של חברת תלקון. צבע שחור עמוק עם צג דיגיטלי גדול. אומנם הצג מציג רק את זרם הטעינה אך אין ספק שמבחינה עיצובית העמדה הזאת זוכה ב 5 כוכבים.
האפליקציה מאפשרת ניהול מלא של הטעינה, תוכלו להגדיר זמני טעינה, להגדיר מתח (למקרה שאתם רוצים להפחית מהעומס על החשמל בבית), תוכלו לצפות בהיסטוריית הטעינה שלכם ועוד. האפליקציה נוחה לשימוש ומאוד אינטואיטיבית. מה שמאפשר גם לאנשים שאינם בקיאים בשפה האנגלית להתמצא בקלות.
עמדת הטעינה מגיעה עם כבל ארוך יחסית של 6 מטר ועם תקן האטימות המחמיר ביותר- IP66. מה שזה בעצם אומר הוא שתוכלו להטעין בחוץ תחת גשם, ברד, שלג או סופת חול ללא שום חשש (לעמדה לפחות).
איך לבחור עמדת טעינה ביתית?
כאשר בוחרים עמדת טעינה לרכב חשמלי, יש מספר גורמים חשובים שצריך לקחת בחשבון:
יכולות הטעינה של הרכב שלכם
לפני שאתם קונים עמדת טעינה, חשוב להבין את יכולות הטעינה של הרכב החשמלי שלכם. דגמי רכב שונים תומכים במהירויות טעינה משתנות, וחלקם עשויים לדרוש מחברי טעינה ספציפיים. בדקו את מפרטי הטעינה של הרכב שלכם כדי להבטיח תאימות לעמדת הטעינה.
מהירויות טעינה
מהירות הטעינה היא גורם קריטי בבחירת עמדת טעינה ביתית. עמדות הטעינה מסווגות לרמה 1 (120 וולט), רמה 2 (240 וולט) וטעינה מהירה DC. מטענים ברמה 1 הם בדרך כלל איטיים יותר ומתאימים לטעינת לילה, בעוד שמטענים ברמה 2 מציעים זמני טעינה מהירים יותר. טעינה מהירה של DC היא טעינה מהירה שנמצאת בעמדות טעינה ציבוריות.
עמדות נייחות או ניידות
עמדות טעינה ביתיות מגיעות בשני סוגים עיקריים: ניידות ונייחות. עמדות ניידות ניתנות להזזה בקלות, מה שהופך אותן לאופציה טובה עבור מי שנמצא הרבה בדרכים ואינו חוזר לאותו מקום בכל לילה. מצד שני, עמדות נייחות מותקנות באופן קבוע ומציעות מראה נקי ואסתטי יותר ללא כבלים נראים לעין. בחרו את הסוג המתאים ביותר לאורח החיים שלכם.
דרישות ההתקנה
חלק מעמדות הטעינה עשויות לדרוש שדרוג של לוח החשמל. בדקו את תשתית החשמל של הבית שלכם כדי לקבוע את עמדת הטעינה המתאימה ביותר. בנוסף, במידה והתקנת העמדה אינה חלק משירותי החברה, חשוב לוודא כי אתם מעסיקים מתקין בעל רישיון חשמלאי מוסמך.
תכונות טעינה חכמה
בחרו עמדות טעינה שכוללות תכונות חכמות. עמדות טעינה חכמות מציעות פונקציות תזמון זמני טעינה, ניטור צריכת אנרגיה וגישה מרחוק דרך האפליקציה. תכונות אלה משפרות את הנוחות ומאפשרות ניהול יעיל של תהליך הטעינה של הרכב.
אחריות וביקורות
ודאו כי אתם רוכשים עמדת טעינה ממקור אמין המעניק לכם אחריות מלאה של שנתיים לפחות על עמדת הטעינה. כמו כן, חשוב שיהיה שירות זמין במידה של תקלה או צורך בתמיכה טכנית.
לסיכום: עמדת הטעינה המומלצת ביותר לרכב חשמלי
לפי הבדיקות שלנו עמדת הטעינה BESEN White Glow היא העמדה המומלצת ביותר. לא משנה איזה סוג רכב חשמלי יש לכם, זאת עמדה שמתאימה לכולם.
בחירת עמדת טעינה נכונה לרכב החשמלי שלכם היא חשובה במיוחד. לעמדת טעינה השפעה על זמן הטעינה, חווית הטעינה והבטיחות שלכם ושל הרכב שלכם. באופן כללי ניתן להגיד שעמדת טעינה שאינה מתאימה או שאינה איכותית תפגום משמעותית בחוויה החשמלית החדשה שלכם.
בחרו עמדת טעינה שמתאימה לצרכים שלכם ולמאפייני הרכב שלכם. מומלץ להשקיע בעמדת טעינה שלא רק עונה על הצרכים הנוכחיים שלכם אלא גם מתאימה להתפתחויות עתידיות בטכנולוגיית הרכב החשמלי. וזכרו, לא מתפשרים על איכות!

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות