סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

גמילה מסמים

אנשים רבים הצורכים סמים לרוב מתקשים לקרוא לבעיה בשמה, התמכרות לסמים. הלגיטימציה החברתית, הזמינות והלחץ החברתי הופכים את השימוש בסמים לדבר מקובל ונפוץ. בנוסף לכך, בשנים האחרונות, ובמיוחד לאחר מגפת הקורונה העולמית, חלה עלייה בהתמכרות לכל סוגי הסמים בכל העולם. תעשיית הסמים אינה שוקטת לרגע וכיום השוק מוצף בחומרים חדשים כל הזמן, חלקם משווקים תחת שמות שונים ומטעים, רבים מהם מיוצרים במעבדות פיראטיות וסכנת ההתמכרות גדולה.

מציאות מורכבת זו יוצרת מצב בו צרכני סמים רבים מתקשים לזהות מתי השימוש הופך להתמכרות ומתי ישנו צורך בתהליך גמילה מסמים. הקושי בזיהוי התמכרות והיעדר ידע לגבי תוכניות גמילה, מקשים על מכורים לסמים לפנות לעזרה ולהיגמל.
איך אדע אם אני זקוק לגמילה מסמים?
בגדול, אם אתה מנסה להפסיק אבל לא מצליח, כנראה שאתה זקוק לתהליך גמילה מסמים. עם זאת, ישנם מספר תמרורים המהווים תמרורי אזהרה ומעידים על התמכרות.
תדירות- הצורך להשתמש בסם הולך וגובר. עם הזמן החולף מספר הפעמים בשבוע בו אתה מרגיש צורך להשתמש, גובר והופך לצורך בתדירות גבוהה מאד.
פגיעה בתפקוד- השימוש בסם גורם לירידה תפקודית בחיי משפחה, עבודה, לימודים וכל מחויבות אחרת בחייך. איבוד עניין בפעילויות שבעבר היו חשובות ומשמעותיות.
אי שקט ותחושת מצוקה- כאשר אינך מצליח להשיג את הסם או להשתמש אתה חש עצבנות, מצוקה, חרדה ורגשות שלילים נוספים.
תסמונת גמילה- ניסיון להפסיק את השימוש בסם מביא עימו מגוון סימפטומים פיזיולוגיים ונפשים. סימפטומים אלו לרוב גורמים לאדם לחזור ולהשתמש בסם.
אני רוצה להיגמל- מאיפה מתחילים?
הרצון להיגמל הוא הצעד הראשון בדרך לגמילה והחלמה. כעת, יש צורך לברר מהם הצרכים שלך, מה המענים שעשויים להתאים ולפנות למרכז גמילה המתאים. ישנם מסגרות טיפול רבות בארץ המציעות ליווי בגמילה מהתמכרויות. מרכז גמילה מציע ליווי מקצועי בתוכנית גמילה, אנשי מקצוע מומחים לטיפול בהתמכרויות ושיטות טיפול המותאמות לעבודה עם מכורים בתהליך גמילה מסמים.
מרכז גמילה שונים אחד מהשני במספר פרמטרים, אוכלוסיית היעד, שיטות הטיפול, מימון ועליות, תנאי שהות פיזיים ועוד. לעיתים באופן טבעי המבחר עשוי לבלבל ולהציף תחושת חרדה. מרכזי גמילה רבים מציעים את האפשרות לשיחת ייעוץ המהווה הזדמנות לשאול, לברר ולהתלבט לגבי כל שאלה וסוגיה המטרידה אותך. במידה ויצרת קשר עם מספר מקומות, מומלץ לקחת פרק זמן לעבד את המידע שקבלת, להבין מה הם הצרכים שלך ובמידת הצורך ליצור קשר שוב פעם ולברר שוב ולעומק שאלות שונות.
1 צפייה בגלריה
גמילה מסמים: מרכז גמילה שבטיא
גמילה מסמים: מרכז גמילה שבטיא
גמילה מסמים: מרכז גמילה שבטיא
(FREEPIK)
האם כל אחד יכול להיגמל מהתמכרות לסמים?
כן. גמילה מסמים אפשרית עבור כל אדם מכור. עם זאת משך הגמילה ומטרות הגמילה משתנים מאדם לאדם ותלויים בגורמים שונים. סיפור ההתמכרות של כל אדם הינו שונה וייחודי ובהתאם לכך גם תהליך הגמילה. הגורמים השונים המשפיעים על תהליך הגמילה הם סוג החומר הממכר, משך זמן ההתמכרות, מצב בריאותי פיזיולוגי ונפשי, מערכות תמיכה משפחתיות או היעדרן, מוטיבציה ועוד.
לרוב גמילה עשויה לקחת בין מספר שבועות למספר חודשים. לעיתים, במידת הצורך, לאחר תהליך הערכה, יעלה צורך בהמשך ליווי ותמיכה גם לאחר סיום התוכנית. ליווי זה מומלץ כדי לשמר את הניקיון והגמילה שהושגה לאורך זמן וההתמודדות הראשונית עם החיים ללא הסם.
ולסיום, כמה טיפים שיסייעו לך בגמילה
ידע זה כוח- בין אם אתה עצמך מתמודד עם התמכרות ובין אם אתה מלווה אדם אחר מכור, זכור שידע זה כוח. למד על ההתמכרות, גורמים להתמכרות, השפעות החומר, תופעות של גמילה וכל מידע אחר רלוונטי. ככל שתדע יותר לגבי ההתמכרות, תוכל לסייע לעצמך או אחרים.
ביקורת ושיפוטיות? לא אצלנו! התמכרות עשויה לעורר רגשות שלילים רבים כגון כעס, אשמה, חרדה, דיכאון ועוד בקרב סביבתו הקרובה של המכור. כל הרגשות הללו טבעיים ולגיטימיים וחשוב להכיר בהם ולעבד אותם. עם זאת, הפניית ביקורת ושיפוטיות כלפי האדם המכור עלולה להרחיק אותו ולהקטין את הסיכוי לשיתוף פעולה בגמילה.
תחגגו התקדמות!! כל דבר קטן שאתה עושה עבור תהליך ההחלמה והגמילה שלך ראוי לציון והכרה. הרמת טלפון או שלחת מייל למרכז גמילה? הצלחת להימנע משימוש בסם ערב אחד? בקשת מחברים המלצות למרכזי גמילה? כל אלו צעדים קטנים בדרך ללקיחת אחריות חזרה על החיים, גמילה והחלמה. אנחנו במרכז גמילה שבטיא זמינים לך בכל עת, התקשר עוד היום.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות