סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

השבחות דפוס: השדרוגים שעושים את ההבדל

כשמדברים על יכולות וטכנולוגיות הדפסה, לאו דווקא מתכוונים למכירות ההדפסה או לשיטת ההדפסה, תכירו את המושג "השבחות דפוס". כל מי שמעוניין לבצע הדפסה, מחפש לקבל מוצר איכותי, כזה שישאיר אימפקט חזק ומשמעותי, שעטיפת המוצר ייראה יוקרתי ואיכותי. השבחות דפוס מאפשרות בדיוק את זה. אז קבלו את כל האפשרויות שעומדות בפניכם כדי להפוך את ההדפסה שלכם לתוצר בלתי נשכח.

מה זה בכלל השבחת דפוס?
"השבחת דפוס היא למעשה כל פעולה שמבוצעת על הנייר, לאחר ההדפסה" כך מסבירים לנו בית הדפוס רולתג היושב בראשון לציון ומתמחה בהדפסות מכל הסוגים וכמובן שגם בהשבחת דפוס ונייר, "בהדפסה יש לנו שלושה חלקים עיקריים – החלק שלפני ההדפסה שבו אנחנו מעצבים ומתכננים, החלק השני שהוא ההדפסה עצמה ואם צריך אז גם ייצור גלופה, והחלק השלישי שמגיע אחרי ההדפסה שהוא השבחת הדפוס".
"ההשבחה היא הטאץ' הנוסף, זה שמעניק את הערך המוסף להדפסה והופך אותה לחוויה. בזמן ההדפסה אנחנו משתמשים בארבעה צבעים, מה שנקרא בהגה המקצועית - CMYK, ומשילובים שלהם אנחנו מייצרים את כל ספקטרום הצבעים. אבל לאחר ההדפסה אפשר להרחיב את הספקטרום של הצבעים על ידי שימוש בטכנולוגיות שונות. כשאומרים השבחה מתכוונים לכך שהתהליך משביח את הנראות של המוצר, אך הוא גם משביח את האיכות שלו והופך אותו לעמיד יותר".
1 צפייה בגלריה
רולתג-השבחות דפוס
רולתג-השבחות דפוס
רולתג-השבחות דפוס
(freepik)
מה הן סוגי השבחות הדפוס הנפוצות?
לכה
אחד מסוגים הנפוצים ביותר של השבחות דפוס הוא השימוש בלכות לציפוי גיליון ההדפסה כולו בתום ההדפסה. הלכה למעשה עוטפת את כל הנייר ובכך היא מעניקה לו תכונות אלסטיות יותר והופכת את ההדפסה לבעלת מראה יוקרתי יותר. קיימות מגוון לכות בעולם הדפוס היום כאשר הנפוצות ביותר הן: לכה מים, לכה סקודיקס, לכה סלקטיבית UV ולכה ורניש.
הטבעה
עוד טכניקה פופולרית היא טכניקת ההטבעה שיוצרת על גבי ההדפסה טקסטורה תלת ממדית. ההטבעה מעניקה מראה ייחודי ויוקרתי, כזה שבעזרת גלופות ייעודיות מאפשר הטבעה של כל צורה רצויה כמו למשל של לוגו החברה.
הוספת צבעים מטאליים
על גבי התוצר המוגמר אפשר לבצע הדפסה נוספת, אך הפעם עם צבעים מיוחדים בגוונים מטאליים או זרחניים. על ידי שימוש בדיו ייחודית, או על ידי הטבעת פויל, אנחנו משביחים את מראה הדפוס ומעניקים לחלקים ממנו דגשים מבריקים ונוצצים.
שטנצים
השטנצים הם אחד מסוגי השבחת הדפוס המרשימים ביותר. בעזרת חיתוך צורני אנחנו מייצרים את הצורה הרצויה על גבי ההדפסה המוגמרת. מובן שאפשר לייצר כל שטנץ שרוצים, אך חשוב לתכנן זאת מראש ולייצר את השטנץ הרצוי כהלכה.
למינציה
למינציה היא כביכול פעולה פשוטה שרבים מאיתנו מבצעים ולא מקשרים אותה להשבחת דפוס, אך למעשה קיימות כמה שיטות למינציה שלכל אחת מהן היתרונות שלה. הלמינציה מיועדת בעיקר לדפים שמשתמשים בהם באופן תדיר שכן היא מעניקה להם עמידות וחוזקה רבה.
ציפוי משי
האמת שטכנולוגיית השבחת הדפוס הזו די מסגירה את עצמה רק מעצם שמה. ציפוי משי מעניק מגע נעים וייחודי למוצר המודפס.
חיתוכים וגימורים
בדומה לחיתוכים שדיברנו עליהם בחלק של השטנצים, אפשר לבצע עוד סוגי חיתוכים כדי להעשיר את המראה של ההדפסה ולהעניק לה תכונות חדשות. כך למשל אפשר לעגל את הפינות ולשבור את התבנית הרגילה של כרטיסי ביקור מלבניים, או שאפשר לבצע חיתוך לייזר שמעניק עושר חזותי בלתי רגיל.
איפה מבצעים השבחות דפוס ולמה לבצע אותן?
בעלי עסקים שמעוניינים לגבש חזות מרשימה יותר לעסק שלהם, או כאלו שמחפשים לבדל את המותג שלהם מהמתחרים, הם הראשונים שצריכים להשתמש בטכנולוגיות השבחת דפוס. אך נוסף על כך, גם בעלי עסקים קטנים ובינוניים שנמצאים בשווקים תחרותיים יכולים להרוויח מביצוע השבחת דפוס על ידי כך שהם ייצרו ערך מוסף ללקוחותיהם. בחירה בהשבחה זו בחירה בהשבחת המותג, יש רבים שמעדיפים להשקיע עוד קצת כסף בהשבחת דפוס כדי לקבל למשל הזמנה מרשימה לחתונה.
לפני שתבחרו בבית דפוס לביצוע העבודה, אנחנו ממליצים תמיד לבצע שעורי בית מקדימים ולחקור קצת על בתי הדפוס השונים באזור מגוריכם. אל תתפתו בהכרח להצעת המחיר הזולה ביותר, ערכו תחקיר על איכות המוצרים של בתי הדפוס, קראו ביקורות ושוחחו עימם כדי להבין יותר על השירות והמקצועיות.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות