סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הוא כבר כאן – דומיין ישראלי בעברית!

במקום לשלוח את קהל היעד שלכם עוד פעם "לחפש בגוגל"– הדומיינים (כתובת האתר) החדשים בעברית מלאה עם סיומת ".ישראל" הם הדרך הקלה, הישירה והמהירה להביא קהל ישראלי לעמוד הנחיתה שלכם.

אם עוד לא שמעתם, בסוף 2022 איגוד האינטרנט הישראלי, המנהל את מרשם שמות המתחם (דומיינים), בסיומת הישראלית המדינתית המוכרת "IL.", פתח לראשונה גם את האפשרות לרשום דומיינים בעברית מימין לשמאל, באופן מלא, ישיר ונוח, עם הסיומת העברית ".ישראל".
תגובות הציבור להרחבת שמות המתחם של הרשת גם לשפה העברית היו נלהבות ביותר: בתוך 24 שעות מרגע פתיחת הרישום, נרשמו 10,000 דומיינים חדשים בעברית, ומאז המספרים ממשיכים לטפס - בתחילת אוגוסט 2023 מספר הדומיינים הרשומים בעברית כבר עבר את ה-22,222 דומיינים!, וחברות ומותגים מובילים בסקטור הפרטי, הציבורי והאזרחי מיהרו לרשום ולקשר את האתרים שלהם לדומיינים בעברית.
2 צפייה בגלריה
דומיין בעברית – כל מה שחשוב לדעת
דומיין בעברית – כל מה שחשוב לדעת
דומיין בעברית – הוא כבר כאן!
(ShutterStock)
במקום "חפשו אותנו בגוגל" – כותבים את שם האתר, בעברית!
בראש וראשונה, כתובת אתר בעברית - היא דרך מנצחת לחבר בין פרסום אוף-ליין לאון-ליין, שתאפשר מעתה והלאה לפרסם את השמות המדויקים של האתרים ועמודי הנחיתה הייעודיים והישירים לקמפיינים ולמותגים השונים שקל לזכור ולבקר בהמשך. קהל היעד שנחשף לפרסום במדיות השונות יוכל להגיע ישירות לאתר באמצעות הקלדה קצרה ונוחה שתחזק את המותג ולא תעבור דרך חיפושים בגוגל וחשיפה למתחרים ומפרסמים אחרים. עבור קמפיינים המשלבים מדיות אוף-ליין, כמו רדיו, טלוויזיה, פרינט ושלטי חוצות, החיבור הישיר לאתר שפרסמתם, מבלי לעבור קודם בחיפוש בגוגל, תסייע גם להימנע מהפניית הגולשים לאתרים מתחרים או חלילה לאתרים מתחזים.
הוא משלנו - אמרו לי מה שם הדומיין שלכם ואומר לכם מי אתם
אתר עם שם שנכתב בעברית אומר זכירות ושיוך מקומי, ולכן - בנוסף להיותו קיצור דרך יעיל ונח – דומיין בעברית הוא גם סימן ברור לזהות ישראלית מקורית ומנצחת.
בנוסף, לשימוש בכתובת בעברית עבור עמודי נחיתה, קמפיינים, אתרי אינטרנט ושירותים יש עוד מספר יתרונות חשובים הנובעים משימוש בשפת האם של קהל היעד: מעל לכל – נושא הזכירות - השימוש בשפה המקומית תקל על מי שצפה בתוצרים הפרסומיים לזכור את שם המותג, השרות או החברה, או כתובת האתר בעברית בתשדיר רדיו, שלט חוצות או בטלוויזיה - ולהקליד אותה ישירות בדפדפן בהזדמנות הראשונה שתהיה לו. וכמובן שגם הגייה ושימוש בעיצורים שונים בשפה העברית הופכת לנוחה יותר.
מי יתפוס? דומיין בעברית, אפשרויות חדשות
המרחב החדש של דומיינים בעברית עם סיומת ".ישראל" מביא עמו מגוון של שמות, מילים וצירופי-מילים בעברית עבור שמות אתרים ועסקים חדשים שעדיין פנויים לרישום ולא היו רלוונטיים כשמדובר בדומיינים ועמודי נחיתה באנגלית (לדוגמה מילות סלנג כמו: תכלס, וואלה, צחוקים או סחתיין – או מותגים ומושגים באיות עברי מורכב כמו רווחה, תעסוקה ומהדרין).
המעבר להוספת דומיינים בעברית, פותח בפני המפרסמים.ות, וכל מי שרוצה לפתוח אתר אינטרנט או עמוד נחיתה חדשים עבור קמפיין, מהלך או מוצר חדש, את האפשרות להשתמש בהמון מילים וצירופי מילים אטרקטיביים ומקוריים בעברית, שלא קיימים או כבר נתפסו באנגלית עם הסיומת המקומית "IL."
2 צפייה בגלריה
דומיין בעברית, כל מה שחשוב לדעת!
דומיין בעברית, כל מה שחשוב לדעת!
דומיין ישראלי בעברית! כל מה שחשוב לדעת
(ShutterStock)
דומיין בעברית – כל מה שחשוב לדעת
כמה מילים על הצד המעשי: הרישום של דומיינים בסיומת ".ישראל", נעשה דרך חלק מהרשמים המוסמכים של איגוד האינטרנט הישראלי ממש כמו הרישום של דומיינים ב-IL. גם המחיר שגובה איגוד האינטרנט הישראלי עבור אגרת הרישום של הדומיינים בעברית, זהה למחיר הרגיל שנגבה במרחב IL. והכי חשוב: עקרון היסוד של "כל הקודם - רושם", העומד בבסיסו של אופן הפעולה של מרשם שמות המתחם הישראלי זהה - מה שמבטיח שכל דומיין, אטרקטיבי ככל שיהיה – יירשם למי שביקש אותו ראשון.
רשמתם דומיין בעברית ואתם רוצים להפנות אותו לאתר הוותיק באנגלית? הפניית דומיין יכולה להתבצע עבור האתר במלואו, ואפשרית גם במקרים שהדומיין עם סיומת .ישראל מיועד למותג או דף נחיתה ספציפי מתוך האתר המלא. תוכלו למצוא את כל המידע על הגישות המובילות לניתוב מחדש של דומיין ועל הדרך הנכונה לעשות זאת באתר כולנו.ישראל
בכל הקשור לשיתוף הכתובות החדשות בעברית – תוכלו לבדוק את האופן שבו כדאי לעשות זאת, אילו פלטפורמות כבר תומכות באפשרות החדשה באופן מלא ובאלו יש עדיין חבלי קליטה. יש לקחת בחשבון שרמת התמיכה בדומיינים בעברית משתנה בין סוגי מכשירים ובין מערכות הפעלה.
איגוד האינטרנט הישראלי עושה מאמצים רבים ועומד בקשר עם גורמים שונים כדי שתיושם תמיכה מלאה ב IDN- (Internationalized Domain Names) בעברית במקומות שונים ברשת, כמו רשתות חברתיות, אפליקציות מסרים ושירותים אחרים. למעשה, בכל רחבי העולם נעשים מאמצים להטמיע IDN בשפות שונות מול כלל הפלטפורמות, והתהליך הזה עודנו בעיצומו. כלל עקרוני לגבי אפליקציות במכשירים סלולריים הוא שככל שהאפליקציה מעודכנת, כך עולה הסיכוי שהיא תתמוך בדומיינים בעברית. המידע המלא בנושא אפשרויות לפרסום ושיתוף הדומיין זמין באתר כולנו.ישראל
לפרטים נוספים ורישום דומיינים ומותגים פנויים בעברית כנסו לאתר: כולנו.ישראל

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות