סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

דרכי מימון לקניית רכב - יתרונות וחסרונות

אתם רוצים לקנות רכב (מזל טוב) ויש לכם צרות טובות - כל כך הרבה אפשרויות מימון קיימות בשטח, אז עכשיו לכו תדעו מה הכי נכון עבורכם. מאיפה מתחילים? כשתסיימו לקרוא אולי יהיה לכם קל יותר לבחור את הדרך המתאימה לכם ביותר

במחצית הראשונה של שנת 2021 נמסרו בישראל כ-183 אלף רכבים פרטיים, עם גידול של 54% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. אז נכון שהשנה הקודמת התאפיינה בסגרים, בידודים וחוסר ודאות כללי בגלל הקורונה, אולם עדיין מדובר על נתונים מרשימים. מעבר לכך, כיום כבר ברור שרכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל – הרבה לפני תחבורה ציבורית ופתרונות שיתופיים כאלה ואחרים.
השאלה היחידה היא איך הכי נכון לממן את העסקה, בין אם קונים רכב חדש או משומש. כאן יש כמה אפשרויות בולטות על הפרק וכדאי להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן:
1. הון עצמי
המקור המיידי והזמין ביותר שבו אפשר להשתמש כדי לקנות רכב הוא כמובן הון עצמי. בשוק רווי הזדמנויות יד שנייה, אתם יכולים לנסות לגייס את הסכום הנחוץ לרכישה או לחסוך כמה חודשים עד שתגיעו אליו.
הון עצמי של כמה עשרות אלפי שקלים אמור להספיק כדי לקנות רכב יד שנייה מיני או אפילו סופר-מיני במצב טוב ובשנתון גבוה. במקרים אחרים אולי תצטרכו להתפשר, אבל תרוויחו את האפשרות להשתמש במזומן כדי להפעיל לחץ וכך תחסכו עלויות מימון או עלויות נסתרות לעסקה.
1 צפייה בגלריה
מימון לקניית רכב
מימון לקניית רכב
מימון לקניית רכב
(freepik)
2. מימון בנקאי
כל מי שרוצה לקנות רכב ובוחר שלא להשתמש בכסף מזומן יכול לשקול נטילת *הלוואה מגופים שונים. המקור העיקרי הוא הבנק, שמציע את ההלוואה בפרוצדורה יחסית נוחה ומהירה.
היתרון הוא תנאי מימון נוחים, אך החיסרון הוא דרישה של הבנק לשעבוד הרכב כערבות עד להחזרת תשלומי ההלוואה. עם זאת, הערבות בדרך כלל נדרשת רק אם מדובר על רכב חדש או על מכונית משומשת שהשווי שלה הוא מעל סכום מסוים. בכל מקרה אחר, לא תצטרכו לשעבד את האוטו.
3. מימון חוץ בנקאי
עוד אפשרות רלוונטית של *מימון לקניית רכב היא לפנות אל גופים חוץ בנקאיים. זו הלוואה שניתנת על ידי מערך של מוסדות פיננסיים שהם לא הבנק, אלא חברות כרטיסי אשראי וחברות ביטוח.
היתרון הוא שהלוואה כזו לא פוגעת במסגרת האשראי והאובליגו, מאושרת מהר ויכולה להתאים לכם בטווח סכומים רחב מאוד. החיסרון הוא שאולי הריביות יהיו מעט גבוהות יותר בהשוואה לבנק. אז כדי לחסוך בהוצאות ועדיין ליהנות מהיתרונות של מימון חוץ בנקאי, כדאי להשוות בין האפשרויות השונות שעל הפרק.
4. קופת גמל, קרן השתלמות או פנסיה
יש לכם אפיק חיסכון לטווח ארוך מול אחת מחברות הביטוח? תוכלו להשתמש בו כדי לקבל הלוואה לטובת מימון הרכב. הביטחון להחזר ההלוואה הוא הסכום בחיסכון, מה שאומר מבחינתכם כושר מיקוח גבוה ובדרך כלל תנאים מעולים.
החיסרון הוא בירוקרטיה ותהליך מסורבל, מה גם שאתם צריכים להגיע למעמד הבקשה עם חיסכון מספיק גבוה ומבוסס. מעבר לכך, קחו בחשבון את תקופת ההחזר ביחס לתקופה שבה אתם מתכננים להמשיך ולהפריש לאפיקים השונים.
5. ליסינג
ליסינג מימוני מתאים בעיקר לחברות, אבל ליסינג פרטי יכול לעזור גם לכם. היתרון הוא שמקבלים את המימון כחלק מחבילת שירותים (התחייבות לרכישה חוזרת, טרייד אין, אבזור ועוד). החיסרון הוא שצריך לשלם חלק מהסכום מראש ושבתום התקופה תחויבו לשלם את היתרה, או להתחייב לתקופה נוספת לרכישת המכונית הבאה.
*כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות