סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הצצה לעתיד: כך יראו מועדוני הלקוחות עד שנת 2030

מועדוני לקוחות הם חלק אינטגרלי מהצלחת עסקים קמעונאיים מזה עשורים, אולם אלו עברו אבולוציה משמעותית מתחילת הדרך ועד היום. לפניכם הצצה לעתיד מועדוני הלקוחות, כך שלא תוכלו להגיד שלא הייתם מוכנים לדבר הגדול הבא.

(סימפלי קלאב - הקמה וניהול מועדוני לקוחות מתקדמים)
עולם הצרכנות הוא עולם שאף פעם אין ממנו שובע, הוא תמיד חיוני, אנחנו תמיד צריכים אותו והוא חלק בלתי נפרד מאיתנו.
כחלק מתהליך הצרכנות, יש בפנינו ובפני לקוחותינו את זכות הבחירה ממי הם רוצים לקנות.
ההחלטה על בחירה בין בית עסק אחד לבין בית עסק אחר טמונה באטרקטיביות גבוהה יותר של עסק אחד על פני השני, ובדיוק בנקודה הזאת נכנס עניין מועדוני הלקוחות לתמונה.
אחד הרבדים המשמעותיים ביותר ממערך שיווק של עסקים קמעונאיים הוא ניהול מועדון לקוחות מוצלח, אשר מצד אחד משמר את הלקוחות שלנו וגורם להם להמשיך להגיע ומצד שני מגדיל את הסל הממוצע של הלקוחות שלנו ואף גורם להם להביא אלינו גם את החברים והקרובים אליהם.
מועדוני לקוחות על ציר הזמן
מועדוני הלקוחות הראשונים, כמו שכולנו בטח זוכרים היו מורכבים מקופונים מקווקוים בעיתונים, כאלו שאנחנו גוזרים ורצים לממש. כמו כן היו לנו גם את ההנחות המיידיות וגם את כרטיסי הפלסטיק שהיו מקנים לנו הטבות או הנחות מאותם העסקים שרצו לגרוף אליהם לקוחות בהמוניהם.
מאז ועד היום מועדוני לקוחות עברו כברת דרך והפכו למתוחכמים, דיגיטליים ואישים עד למימדים שכמעט ואי אפשר להצליח לתפוס. מועדוני הלקוחות הפכו להיות הכלי המרכזי להצלחת עסקים, ונדיר כמעט לראות בנוף עסקים שעדיין לא שם.
שי גולן, מייסד ושותף בסימפלי קלאב מסביר - "ההתקדמות הטכנולוגית הולכת ונהיית מהירה ומשמעותית יותר עם השנים. זה מתחיל מהניידים, האפליקציות ועד מאגרי נתונים חכמים אשר מאפשרים לאותם בעלי עסקים לנתח נתונים בצורה הטובה והמדויקת ביותר, תוך יצירת תוכנית תגמולים מותאמת אישית לפלחים שונים של קהלים, עד רמת הצרכן הבודד ודפוסי הרכישה, ההעדפה ותזמוני הקניה שלו".
"עם זאת, בבחירת הפלטפורמה שעליה תנהלו את מועדון הלקוחות שלכם, חשוב מאוד לבחור בפלטפורמה בעלת יכולות טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות שתוכל להוביל את העסק שלכם למיקסום הפוטנציאל ולהעלאה ממשית בסל הרכישות הכולל של לקוחותיכם".
2 צפייה בגלריה
סימפלי קלאב - הקמה וניהול מועדוני לקוחות מתקדמים
סימפלי קלאב - הקמה וניהול מועדוני לקוחות מתקדמים
סימפלי קלאב - הקמה וניהול מועדוני לקוחות מתקדמים
(SimplyClub)
חברת סימפלי קלאב שהוקמה בשנת 2005 מתמחה בהקמה וניהול של מועדוני לקוחות.
החברה פיתחה מערכת לניהול מועדון לקוחות, פלטפורמה טכנולוגית חכמה שהולכת ומתפתחת עם הזמן, תוך כדי למידה מתמדת את השוק, הטכנולוגיות החדשות ואופי הצריכה של הלקוחות מרמת המקרו עד רמת המיקרו של הלקוח הבודד.
סער קובלינסקי, מייסד ושותף בסימפלי קלאב מסביר -
"הפריצה הגדולה ביותר של הדיגיטל לעולם הקמעונאות התחילה ללא כל צל של ספק בקורונה ומאז אי אפשר היה לחזור אחורה. באותה התקופה בעלי העסקים הקמעונאים הבינו שהשיווק הרב ערוצי הוא אמצעי הכרחי ולא רק בגדר המלצה, הם נוכחו לדעת בזמן אמת, שהדיגיטל לא הולך לשום מקום וחנות פיזית לא בהכרח יכולה לפעול תמיד ויותר מזה, עסקים קמעונאים שלא משתמשים כיום בשיטת השיווק ההכרחית של ניהול מועדון לקוחות דיגיטלי פשוט נשארים מאחור וממקמים את עצמם בנקודת פתיחה נמוכה מאוד מול המתחרים".
מהו שיווק רב ערוצי?
שיווק רב ערוצי (Omni Channel) הוא דרך פרסום רב מערכתי הכולל פעילות מקיפה בכלל ערוצי האונליין השונים ובסנכרון מלא ביניהם, כך שיעבדו בהרמוניה ויאפשרו ללקוחות הקיימים לעבור מסע המשלב את כל נקודות המגע עם המוצר הרלוונטי בערוצים השונים.
חלק מהערוצים בהם נעבור יהיו: אתר הסחר של העסק, קופות בסניפים, אפליקציה, רשתות חברתיות, מערכות CRM או ERP, ניוזלטר, דיוור ב-SMS , מסרים שיווקיים בסניפים הפיזיים ועוד.
כיום בעלי העסקים מחכימים ומבינים שככל שיפעילו יותר משאבים ויהיו נוכחים ביותר זירות שיווקיות, כך יגדילו לעצמם את הסיכויים לפניות, הגדלת הכנסות וקבלת לקוחות חדשים, על אחת כמה וכמה כשהמסרים השיווקיים מסונכרנים למועדון הלקוחות שלהם, וזאת הודות לעובדה שהמפרסמים (בעלי העסקים) מבינים היטב מה הלקוחות הספציפיים שרואים את המסרים היו רוצים לראות.
מה הדבר הבא בעולם מועדוני הלקוחות?
קובלינסקי מתאר - "כל בעל עסק שואל את עצמו מהו הדבר הבא, במטרה להקדים את השוק, לגבור על המתחרים ולהצליח יותר.
להיות עם יד על הדופק בכל מה שנוגע למועדוני לקוחות הוא עניין קריטי בעידן של היום ולכן אני מחזק את החיפוש התמידי אחרי המילה האחרונה, לדיוק המסרים ופגיעה במטרה של הלקוחות שלכם."
"אם תשאלו אותי מה הדבר הגדול הבא בעולם ניהול מועדוני הלקוחות אגיד לכם שתוכניות נאמנות לא יספיקו, אלא כי יהיה צורך בשת"פים מעניינים בין עסקים על מנת לחזק את הקשר עם הלקוח ולתת להם מקסימום ערך.
סימפלי קלאב נכנסת לתמונה בכך שתספק לעסקים פלטפורמה ייחודית שתאפשר להם להתאגד ולהקים מועדונים משותפים."
"דוגמה מצוינת למולטי מועדונים המורכבים ממספר רשתות / חנויות היא כמובן קבוצת פוקס (דרים קארד), שמאפשרת לחברי המועדון של הדרים קארד להנות מהטבות מרובות במספר רחב של מותגים, ובכך בעצם מעודדת אותו להגביר את הפעילות במועדון ולהנות מאופציות רבות ומגוונות, לשם פנינו מועדות."
"בנוסף, נאמר שכבר מעכשיו העתיד מתחיל להסתמן בעולמות ה-AI (בינה מלאכותית). בהתאם לזאת המערכות של סימפלי קלאב ילמדו את התנהגות הלקוחות ברשתות, ועל סמך תוצאות הלמידה יוכלו להציע לכל לקוח את ההצעה הרלוונטית ביותר עבורו בהתאם להתנהגות שלו וגם של האנשים / חברים / מכרים שדומים לו בהתנהגות".
2 צפייה בגלריה
משרדי החברה הלפיד 16, קומה 1 פתח תקווה
משרדי החברה הלפיד 16, קומה 1 פתח תקווה
משרדי החברה הלפיד 16, קומה 1 פתח תקווה
(באדיבות Simply Club.)
לסיכום
לטענתה של סימפלי היא חוזה כי עתיד מועדוני הלקוחות חכם יותר, קולע יותר ומותאם באופן אישי לכל משתמש. כמו כן, ההצלחה של אותן חנויות טמונה בחבירה לחנויות נוספות במטרה לייצר מועדון לקוחות רחב ואטרקטיבי ככל הניתן.
מה שבטוח הולך להיות מעניין!

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות