סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

ביטוח רכב? שווה השוואה

התשלום החודשי הקבוע על הפרמיה של ביטוח החובה והמקיף, מחייב אתכם לבחור אותו היטב. אז גם אם כבר מצאתם את רכב החלומות, בואו לדעת איך להשוות בין הפוליסות הרלוונטיות


בשנת 2021 נרשמה עלייה של 34% במסירת רכבים חדשים לעומת שנת 2020. כך לדוגמא אשתקד נמסרו כ-290 אלף מכוניות, בעוד שנת השיא הקודמת הייתה אי שם ב-2016 – אז נמסרו "רק" 286 אלף רכבים חדשים.
אז כן, רכב פרטי היה ונותר אמצעי התחבורה הפופולארי בישראל. מבחינתנו, הפעולות הנדרשות כדי להישאר על המסלול הן לחפש *מימון לקניית רכב ולהשוות בין מסלולים של *הלוואה מיידית, ריביות ותנאים. במקביל, יכול להיות שנחפש מימון לקניית רכב ישירות דרך היבואן או שנחליט לפתוח תכנית חיסכון ו/או לפרוע קרן השתלמות.
אבל בפועל, גם אחרי שקנינו את הרכב שחלמנו עליו, העבודה לא הסתיימה. עכשיו צריך לבטח את ההשקעה, ובחוכמה: בסופו של דבר, זה תשלום שעומד לרדת מהחשבון שלנו בצורה קבועה, כל חודש.
למה להשוות בין ביטוחי רכב?
ראשית, חשוב להשוות בין סוגים שונים של ביטוחי רכב על מנת לחסוך בהוצאות ובעיקר כדי לקבל את הכיסוי האופטימאלי. בנוסף, אין לכם ממש ברירה: ביטוח חובה נועד לכסות נזקי גוף של הנוסעים בכלי הרכב המבוטח והולכי רגל שנפגעו כתוצאה מתאונת דרכים, אז אסור לכם לעלות על הכביש בלעדיו.
לגבי ביטוח רכב מקיף, מה שמכונה בעגה המקצועית "ביטוח רכב רכוש", הסיפור אחר לגמרי. כאן ביטוח מקיף וביטוח צד ג' מכסה נזקי רכוש בלבד, אך הפוליסות רק מבוססות על פוליסה תקנית שמופיעה בתקנות - בעוד כל חברת ביטוח רשאית לשנות את הנוסח. לפי החוק, מותר לחברות הביטוח לשדרג את הפוליסה וכך לשפר את התנאים שתקבלו. אז לא חבל לקבל פחות ולשלם יותר?
לפי מה משווים בין ביטוחי רכב?
מחשבון ביטוח מאפשר לכם להזין נתונים ולדעת כמה פחות או יותר תשלמו על פוליסת החובה שלכם. קחו בחשבון שהתשלום החודשי הקבוע על הפרמיה ילווה אתכם לכל אורך התקופה בה תחזיקו את הרכב, אז היערכו מראש והוסיפו את ההוצאה הזו לסל הוצאות הדלק, התחזוקה והרישוי.
באופן כללי, פרמיה שנתית על ביטוח חובה משלמים לפי סוג הרכב, סוג הבעלות, מין הנהג, גיל הנהג הצעיר ביותר שצפוי להשתמש ברכב, מספר תאונות של הנהגים הצפויים ברכב, מספר פסילות רישיון ומאפייני הרכב (החל מסוג דלק ועד מערכות בטיחות). ככל שהסיכון שעולה מהחישוב גבוה יותר, כך הפרמיה תעלה.
השוואה בין פוליסות ביטוח מקיף היא כאמור עניין שונה. כאן לכל חברת ביטוח יש המון גמישות, אז כדאי לבדוק גם כמה עולה הפוליסה וגם מה כלול בה. בנוסף, אפשר לנצל את ההזדמנות ולהשתמש בנתונים של משרד האוצר לגבי שביעות הרצון של לקוחות קודמים מחברות הביטוח השונות.
כך תדעו באיזה ביטוח לבחור
חברת ביטוח בוחרים לפי גובה פרמיית הביטוח, ניסיון העבר איתה ומדיניות ניהול התביעות שלה. אם עוד לא התנהלתם מול חברת ביטוח מועמדת, תוכלו לבדוק את פניות הציבור שמתועדות אצל רשות שוק ההון, ביטחון וחיסכון ולהיעזר בחינם בחוכמת ההמונים.
לאחר מכן, השוו בין חברות ביטוח לפי מספר התשלומים שהחברה מאפשרת לתשלום דמי הביטוח. זה נשמע מובן מאליו, אבל ההתלהבות מרכב חדש בחנייה עלולה לעמעמם את האינסטינקטים שלנו. לבסוף, זכרו שהכוח אצלכם ושאפשר לרכוש ביטוח חובה לרכב אצל סוכן או חברה אחרים מאלו שמהם רוכשים את ביטוח המקיף.
והכי חשוב: סעו בזהירות!
* כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות