סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

טיפים כלכליים לבעלי עסקים, עצמאים ושכירים, לחיסכון, השקעה והשגת מאזן רווח והפסד חיובי יותר בעסק – אריה גולדין

ניהול פיננסי נכון הוא אחד התחומים החשובים ביותר בחייו של כל אדם בוגר, אך משום מה נושא זה לא כלול בתוכנית הלימודים הארצית וילדים לא זוכים ללמוד על זה בבית הספר. כך יוצא שכאשר הם משתחררים מהצבא ויוצאים לאזרחות וצריכים להשתלב בשוק עבודה, אין להם ידע בסיסי בתחום שיכול לעזור להם להיכנס בצורה קלה יותר לעולם העבודה והעסקים הקשוח.

דיברנו עם אריה גולדין, מומחה פיננסי, על מנת לקבל כמה טיפים בסיסיים לניהול פיננסי נכון, טיפים שיכולים לעזור לכל בעל עסק ולמעשה גם לשכירים:
" מה 3 הטיפים המרכזיים שלך לניהול פיננסי נכון?"
אריה גולדין: " נתחיל בכך שאני תומך בכל מילה שנכתבה בהקדמה, מכיוון שאמנם עולם הכלכלה היום דינמי ופתוח מאי פעם לכל יזם ולכל בעל עסק תודות לטכנולוגיה ולנגישות המידע, והאפשרות להצליח גלובלית בעולם העסקים כיום גדולה, אך יחד עם זאת יש גם יותר חוסר ידע בסיסי בתחומים כמו ניהול עסק, השקעה וחיסכון, מיסוי וכדומה. אז רבים פותחים עסקים בקלות, אך רבים גם נקלעים לקשיים כלכליים וסוגרים את העסק אחרי כמה שנים. הטיפים שאני מביא כאן הם טיפים ארוכי טווח שיכולים לסייע לעסק לשמור על יציבות והצלחה לאורך שנים."
"אנחנו מחפשים טיפים שיתאימו לא רק לבעלי עסקים אלא גם לשכירים"
אריה גולדין: " בהחלט. אף על פי שהיום שכירים רבים לוטשים עיניים החוצה ומבינים שיש ביכולתם לפתוח עסק עצמאי ולעבוד כפרילנסרים ונותני שירות לחברות גדולות: גם לעבוד בסביבת עבודה נוחה יותר וגם למקסם את הזמן והרווח שלהם מהעבודה. בכל אופן הטיפים הללו מתאימים לכולם, גם לעצמאים וגם לשכירים."
2 צפייה בגלריה
החזר מס - זכותך
החזר מס - זכותך
החזר מס - זכותך
(Canva)
"מה הטיפ הראשון?"
אריה גולדין: " ניהול פיננסי נכון ועמידות של עסק מתחילה ונגמרת במאזן הרווח וההפסד של העסק. אני אוהב להשוות את עולם העסקים והכלכלה לעולם התזונה והדיאטה, ולהביא דוגמא מקבילה מעולם זה. יש הריי דיאטות רבות ומגוון שיטות הרזייה רבות בעולם. חלק מתייחסות לתזונה בלבד, חלק משלבות פעילות גופנית וחלק מנסות להמציא את הגלגל ולהביא דברים חדשים על מנת למשוך לקוחות. השורה התחתונה היא שעל מנת לרזות הדבר היחידי שקובע בסופו של דבר הוא מאזן הרווח וההפסד של הגוף שלנו. במקרה של תזונה והרזייה, זה המאזן הקלורי: כמה קלוריות אנחנו מכניסים אל מול כמה קלוריות אנחנו מוציאים. אם נוציא יותר קלוריות ממה שאנחנו מכניסים ולא משנה באיזו דרך ואם נתמיד בכך לאורך זמן, נרזה. אותו הדבר יקרה גם בכיוון ההפוך."
"אז עסק הוא כמו גוף ועל מנת שהעסק יצליח הוא פשוט צריך להכניס יותר ממה שהוא מוציא"
אריה גולדין: " בדיוק. כמובן שיש דיאטות חריפות מדי ולא בריאות, בהן אמנם המאזן הקלורי שלילי כפי שצריך אבל הדיאטה עצמה לא טובה, מבוססת על מרכיבים לא בריאים וכדומה. במצב כזה אולי נרזה לטווח הקצר, אך נפצה על התזונה הלקויה ונשמין בטווח הארוך במידה והתזונה שלנו לא תהיה בריאה ומבוססת על ערכים תזונתיים טובים. כך גם בעסק. על מנת שעסק יהיה רווחי לאורך זמן, הוא צריך להיות מבוסס על עקרונות כלכליים נכונים ורק כך הוא יוכל לשמור על מאזן רווח והפסד חיובי ולהגדיל כל שנה את הרווחים מול ההפסדים."
"אוקיי, קל להגיד אבל קשה לבצע... איך מגיעים למאזן רווח והפסד חיובי?"
אריה גולדין: "בדיאטה או בעסק?"
"חח... גם וגם..."
אריה גולדין: " בוא נשאיר ענייניי התזונה בצד כרגע ונתרכז ב-'הצלחה התזונתית' של העסק. אז על מנת שעסק יצליח לייצר מאזן רווח והפסד חיובי לאורך זמן הוא יכול להיעזר בכמה טיפים. טיפ 2: " נותנים לך תיקח לוקחים ממך תברח". וזה ההסבר: נותנים לך תיקח – בעל עסק לא יכול להרשות לנהל את העסק בלי ידע מקצועי מעמיק בחוקי המיסוי, הוצאות, הגשת דוח שנתי, הגשת בקשה להחזרי מס, הגשת בקשה למענקי מדינה ועוד. רק על ידי יישום ההטבות שהמדינה מעניקה לעסקים, יכול כל עסק להשיג מימון ולהגדיל את "הרווח'" אף על פי שהוא לא נוצר ממכירה דווקא, אך הוא מגדיל את הנזילות בעסק. ניתן לעשות זאת גם על ידי קיזוז הוצאות והגשה נכונה ובזמן של דוחות ובקשות להחזרי מס שכל עסק חייב להכיר ויכולים להיות שווים לו לבדם אלפי שקלים כל שנה. לבד מאוד קשה ורק בעל מקצוע יכול להכיר ולעזור לעסקים לממש את כל הגזרים שהמדינה מחלקת על מנת לעודד עסקים במדינה."
"החלק השני: לוקחים לך תברח?"
אריה גולדין: " בעל עסק צריך להיות מנוסה וממולח מספיק כדי לדעת איפה הוא יכול להרוויח ואיפה כדאי שיתקפל. זה נכון גם מול לקוחות, גם מול ספקים וגם מול מוסדות המדינה. בעלי עסקים רבים נקלעים לקשיים בגלל קנסות, חובות עירייה, חובות למס הכנסה, לביטוח לאומי, למע"מ וכדומה. כאשר אני אומר " לוקחים לך תברח" אני לא מתכוון חלילה להתחמק מחובות אלא משהו אחר לגמרי: בעל עסק חכם יידע היכן נכון להשקיע, גם מול ספקים, גם מול לקוחות וגם מול מוסדות המס והעירייה. למשל בעת שכירת מקום לעסק למשל: בעל עסק חכם יבין לא רק מה המקום הנכון ביותר מבחינה אסטרטגית לעסק שלו, בין אם זה חנות, משרד או אפילו נכס דיגיטלי, אלא גם איך הכי נכון להתחייב אליו, האם בחוזה קצר או ארוך טווח ואיך הכי נכון לעבור לשם. על מנת להיות תמיד במאזן רווח והפסד חיובי צריך להיות לא רק בעל מוצר או שירות מנצחים אלא בעיקר בעלי עיתוי נכון בעסקים, ברכישות ובהוצאות ובניהול החשבונאי של העסק. שוב, גם כאן קשה לבד לבעל עסק לבצע זאת והוא מפסיד כסף כתוצאה מכך."
2 צפייה בגלריה
אריה גולדין החזרי מס
אריה גולדין החזרי מס
אריה גולדין החזרי מס
(Canva)
"טיפ שלישי לסיום וסיכום?"
אריה גולדין: "חיסכון והשקעה הם אבני היסוד של כל עסק מצליח. דיברנו עד עכשיו על דברים כללים אבל כמובן שההצלחה של כל עסק נקבעת בראש ובראשונה על ידי איכות המוצר והשירות של העסק ועל ידי אופן ניהול העסק והדרכים שלו לייצר הכנסה. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות: הראשונה היא חיסכון והשנייה היא השקעה. חיסכון מתייחס לרווחים שנכנסו לעסק והשקעה מתייחסת לפיתוח העסק בעזרת ההון שנכנס לעסק מהעסק עצמו, שהיא האפשרות הטובה והעדיפה יותר על הון המגיע מלקיחת הלוואת המקשות על העסק להגיע למאזן רווח והפסד חיובי. חיסכון והשקעה יכולים לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, ביניהן פתיחת קרנות השתלמות, קופות גמל להשקעה, ביטוחי מנהלים ושימוש במכשירים פיננסיים סולידיים אחרים או דווקא בהשקעה בעלת סיכון רב יותר בשוק ההון, במניות, באופציות, בקרנות גידור, בקרנות השקעה פרטיות וכדומה. אין זה משנה אם אתם החברה גדולה בעולם או בעל עסק אישי קטן: ניהול פיננסי נכון הוא הכרח להצלחה של כל עסק, בהצלחה לכולם."
תמצאו עוד מאמרים באתר של אריה גולדין.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות