סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מטבריה לגרמניה: הפטנט הישראלי שכבש את תערוכת מדיקה

בתערוכת מדיקה העולמית, שהתקיימה בגרמניה בחודש נובמבר ואירחה למעלה מ-5,000 חברות מכל העולם, 'גנב את ההצגה' דווקא פטנט ישראלי המפותח ומיוצר בטבריה: מכשיר הוֶרְטִיקָה. המכשיר החדש, אשר מציע טיפול חדשני, יעיל ודיסקרטי לסובלים מבעיות בתפקוד מיני ואין אונות, נחשף לראשונה בתערוכה – והוא בדרכו למדינות נוספות ברחבי העולם

בחודש נובמבר, בעיר דיסלדורף שבגרמניה, התקיימה כמדי שנה תערוכת 'מדיקה' - התערוכה הגדולה בעולם בתחום המכשור הרפואי – ובמהלכה נחשפו המבקרים לפטנט הישראלי שמחולל מהפכה בבעיות בתפקוד המיני ואין אונות: מכשיר הורטיקה, מבית היוצר של חברת הסטארט-אפ הישראלית או-מד מדיקל.
3 צפייה בגלריה
 תערוכת מדיקה-התערוכה הגדולה בעולם בתחום המכשור הרפואי
 תערוכת מדיקה-התערוכה הגדולה בעולם בתחום המכשור הרפואי
תערוכת מדיקה-התערוכה הגדולה בעולם בתחום המכשור הרפואי
(או-מד מדיקל בע"מ)
בתערוכה השתתפו מעל ל-5,000 חברות מכל העולם, והייתה בה נוכחות ישראלית מרשימה במתחם של מכון הייצוא הישראלי. בשטח המתחם הוקם גם ביתן ייעודי לחברת או-מד מדיקל, ולמעשה זו הייתה הפעם הראשונה שהחברה העמידה ביתן ולקחה חלק בתערוכה – ואף הפעם הראשונה שהציגה את מוצריה בתערוכה המתקיימת בחו"ל.
לאורך כל ימי התערוכה קיימו נציגי החברה - וביניהם המנכ"ל, היועץ הרפואי ומנהל המכירות - פגישות רבות, ואלו הניבו קשרים עסקיים חדשים וניצנים של שיתופי פעולה. חלק מהפגישות יצאו אל הפועל בסיוען ובתיווכן של הנציגויות השונות בעולם של משרד הכלכלה, וחלקן נוצרו הודות לתנועה הערה במתחם הישראלי - אשר נבעה מהרצון של הנוכחים להיחשף לחדשנות הידועה של 'אומת הסטארט-אפ'.
זהו המכשיר שנחשף בתערוכה
המכשיר שהוצג בתערוכה, ורטיקה שמו, הוא מכשיר חדשני לטיפול באין אונות ובקשיים בתפקוד המיני. מדובר במכשיר מהפכני, המפותח ומיוצר בישראל ואף רשום כפטנט, אשר מספק פתרון לבעיה מביכה ומטרידה שגברים רבים בכל רחבי העולם סובלים ממנה.
מכשיר זה עושה שימוש בגלי רדיו בתדר נמוך (RF) - ולמעשה פועל לשיקום רקמות הקולגן במעטפת האיבר, מסייע ל'לכידת' הדם המוזרם אליו ומשפר את מנגנון הזקפה לאורך זמן. בניגוד לפתרונות הקיימים, ורטיקה אינו מחייב טיפול סמוך לאקט המיני (ובכך שומר על הספונטניות הזוגית), ואף מאפשר דיסקרטיות מלאה – שכן אינו דורש פנייה לרופא המשפחה וקבלת מרשם. במחקר קליני ראשוני שנערך במכשיר נמצא כי יעילותו נשמרת גם לאחר כחצי שנה מן השימוש האחרון.
יתרון נוסף של מכשיר הורטיקה, אשר 'גנב את ההצגה' בתערוכה, הוא שהטיפול באמצעותו אינו מצריך שימוש בתרופות או באמצעים פולשניים כלשהם, כך שגם בעלי מחלות רקע יכולים לעשות בו שימוש וליהנות מהשפעותיו.
3 צפייה בגלריה
ורטיקה- מכשיר חדשני לטיפול באין אונות ובקשיים בתפקוד המיני.
ורטיקה- מכשיר חדשני לטיפול באין אונות ובקשיים בתפקוד המיני.
ורטיקה- מכשיר חדשני לטיפול באין אונות ובקשיים בתפקוד המיני.
(או-מד מדיקל בע"מ)
מטבריה עד יפן
בסיסה של חברת הסטארט-אפ הישראלית או-מד מדיקל, העומדת מאחורי הפיתוח, הייצור והשיווק של מכשיר הורטיקה, ממוקם בעיר טבריה. בישראל הוא כבר משווק ישירות דרך אתר החברה, וזאת לאחר שנערך לגביו מחקר קליני ראשוני והתקבל אישור משרד הבריאות.
במחקר, שנערך ביחידה לנוירו- אורולוגיה בבית החולים רמב"ם שבחיפה, נדגמו 28 מטופלים שעשו שימוש בוֶרְטִיקָה במשך שמונה שבועות. אחוזי ההצלחה עמדו על 85%, ובנוסף התגלה כאמור כי המכשיר יעיל גם לטווח ארוך – המשתתפים העידו על אפקטיביות גם לאחר חצי שנה מהשימוש האחרון במכשיר.
בימים הקרובים עתיד המכשיר לקבל את אישור ה-CE. בנוסף, במסגרת הגשת המכשיר לבדיקה ע"י ה-FDA, נערך בו ניסוי קליני גדול בארצות הברית. מספר מכשירים נמכרו למעצמות באסיה כמו סין ויפן לצורך התנסות בהיקפים קטנים, וגם בספרד נרכש המכשיר על ידי מפיץ מקומי גדול. בתערוכה עצמה נוצרו כאמור קשרים רבים - ובקרוב, על פי בכירים בחברה, צפויים להיחתם הסכמי הפצה נוספים במספר מדינות מובילות באירופה.
3 צפייה בגלריה
הפטנט הישראלי שכבש את תערוכת מדיקה
הפטנט הישראלי שכבש את תערוכת מדיקה
הפטנט הישראלי שכבש את תערוכת מדיקה
(או-מד מדיקל בע"מ)
בעיה כלל עולמית, פתרון ישראלי
בעקבות השקת מכשיר הורטיקה וחשיפתו הגלובלית, צפוי נתח השוק בתחום זה – מכשור רפואי בבעיות בתפקוד מיני - לגדול משמעותית בשנים הקרובות. החדשנות הטכנולוגית שמציע המכשיר מספקת מענה לא רק לבעיות הרפואיות עצמן, אלא גם לצרכים הנלווים.
כך, למשל, תחושת הבושה הייתה עד כה הגורם העיקרי לכך שגברים נמנעים מלטפל בבעיה ואף מלפנות לגורמי טיפול מקצועיים. ומכיוון שמכשיר הורטיקה אינו מחייב פנייה לרופא לקבלת מרשם, שיעור הטיפולים בבעיה צפוי לעלות בשנים הקרובות ברחבי העולם.
מובן אפוא מדוע היה ביתן החברה עמוס במבקרים לאורך כל האירוע. "במהלך ארבעת ימי התערוכה הגיעו אלינו מבקרים רבים: מפיצים, גורמי רפואה, נציגיהם של משרדי כלכלה של מדינות רבות, ואף שגריר ישראל בגרמניה, אשר התעניין עמוקות בפטנט הישראלי," מספר אילן שלייסנר, מנהל המכירות של חברת או-מד מדיקל.
שלייסנר מציין כי בתערוכה היה ביתן נוסף (חוץ מהביתן של או-מד מדיקל) שבו הוצג המכשיר – הביתן של המפעל שבו הוא מיוצר. "במהלך התערוכה ולאחריה החלפנו רשמים עם נציגי המפעל", מספר שלייסנר, "ואנשיו העידו כי גם שם, בין שלל המכשירים והפיתוחים שהוצגו, זכה הורטיקה להתעניינות רבה במיוחד".
כפי הנראה, המכשיר שהחל את דרכו בטבריה והספיק לשנות את חייהם של גברים ישראלים רבים, סולל את דרכו בהצלחה לעוד ועוד מדינות ברחבי העולם. שלייסנר מסכם: "אנו מצפים להתחיל מכירות באירופה לקראת השנה החדשה. בשבועות הקרובים נחתום על מספר חוזי הפצה עם מפיצים באירופה, ויש התעניינות במדינות נוספות ברחבי העולם, כולל במזרח אסיה. אנחנו בהחלט מרגישים שהמהפכה בדרך – ואנו מקווים שנזכה לפתור בעיה חובקת עולם".
מכשיר הורטיקה מיועד לשימוש ביתי אינטימי וניתן לרכושו אונליין באתר.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות