סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

פטור ממס הכנסה

כאזרחים במדינת ישראל מוטלות עלינו חובות וזכויות כאחד, אחת החובות הינה כמובן תשלום מס הכנסה בהתאם לגובה ההכנסות וסטטוס התעסוקה של כל אדם.

במקרים מסוימים בהם אנשים מוגדרים בביטוח לאומי כבעלי נכות מעל 90 אחוז יקבלו פטור ממס הכנסה, מה זה אומר?
אחוזי נכות
המוסד לביטוח לאומי רשאי להגדיר אדם כבעל אחוזי נכות בהתאם לנכות שקיימת אצלו אשר יכולה להראות בצורה אחרת או להגרם מסיבות שונות. רמת הנכות של אדם המגיש תביעה תמדד באחוזים על פי רמת הפגיעה/ליקוי מולד ורמת התפקוד היומיומי. האחוזים ייקבעו על ידי הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. רמת הנכות מקנה זכויות שונות כמו קצבה להשלמת הכנסה, סיוע כלכלי עבור הליכים רפואיים או פטור ממס הכנסה.
פטור ממס הכנסה לאדם בעל נכות
במקרים הבאים אדם בעל אחוזי נכות מסוימים יכול להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה:
• קביעה של לפחות 90% נכות לתקופה של מעל חצי שנה.
• קביעה של לפחות 60 % נכות רפואית.
• קביעה של לפחות 40 % נכות רפואית בגין מספר ליקויים.
• קביעה של 25 % לפחות בגין ליקוי אחד.
• קביעה של לפחות 50 % נכות רפואית לעקרת בית.
1 צפייה בגלריה
פטור ממס הכנסה
פטור ממס הכנסה
פטור ממס הכנסה
(FREEPIK)
איך מקבלים את הפטור
עבור קבלת הפטור כמובן ראשית יש לקבוע וועדה מול ביטוח לאומי לקביעת אחוזי נכות, לאחר מכן ניתן למלא טופס בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה בצירוף פרוטוקול הוועדה הרפואית בקביעת אחוזי הנכות ומסמכים נוספים. חולים במחלות סופניות יגישו את הבקשה באופן מקוון והתשובה לזכאות תגיע לאחר עשרה ימים.
בקבלת תשובה חיובית לפטור תינתן אפשרות לקבלת החזרי מס למשך 6 שנים רטרואקטיבית במידה וקיימת זכאות בשנים שלפני שנת מס הנוכחית.
מי יכול לעזור בהגשת הבקשה והתהליך
חברת בשביל הזכויות היא חברה שנועדה לעזור לממש את הזכויות של אזרחים בתחום הרפואי, לחברה יש ניסיון של מעל 20 שנה בעולם מימוש הזכויות הרפואיות אשר נוגעות בקביעת נכות כללית, פטור ממס הכנסה, משיכת קרן פנסיה ללא תשלום מס ועוד. החברה אינה גובה תשלום על השירות אלא עמלות על בסיס הצלחה של התביעה בלבד.
מה כולל התהליך עם חברת בשביל הזכויות
אם אתם מעוניינים לממש את הזכויות הרפואיות שלכם ולקבל את ההקלות שמגיעות לכם מהמדינה תוכלו להעזר בחברת מימוש זכויות אשר מכירה את התהליכים הבירוקרטיים ואת כל השורות הקטנות. התהליך יחל בפגישת היכרות וקבלת הערכה רפואית שעל בסיסה ייקבעו הסיכויים וייערך תיאום ציפיות מול הצלחת התביעה, לאחר מכן יוגשו כל המסמכים הרלוונטיים, השלב השלישי יהיה פגישת הכנה לקראת המפגש עם הוועדה הרפואית.
לסיכום,
אם הינכם בעלי אחוזי נכות בעקבות ליקוי מולד, תאונה או פגיעה מגיעות לכם זכויות כלכליות הנשענות על הזכויות הרפואיות שלכם. את התהליך לא תמיד פשוט לעבור לבד ומומלץ להיעזר באנשי מקצוע אמינים ותומכים לאורך כל הדרך.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות