סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מתי חייבים מדביר מקצועי?

חורף, קיץ, סתיו אביב. אצלנו בארץ אין ממש הרבה הבדל בין העונות מבחינת המזיקים והמכרסמים, שכן, לכל עונה יש את המאפיינים שלה ואת המזיקים והמכרסמים שאוהבים בדיוק את מזג האוויר של אותה העונה בה הם יוצאים החוצה מהמחילות, מחפשים מזון ומתרבים ולכן, אפשר לומר כי הדברת מזיקים ומכרסמים היא פעולה אותה יש לבצע כל השנה, לא ממש משנה מתי, בהתאם לסוג המזיק / מכרסם שאנו רוצים להדביר.

מזיקים ומכרסמים לפי עונות השנה
היות ומזג האוויר הישראלי די דומה לאורך כל ימות השנה, אנו יכולים לראות סוגים מסוימים של חרקים ומכרסמים שמופיעים גם בחורף וגם בקיץ, בואו ננסה לעשות מעט סדר בבלאגן:
חורף / סתיו:
1. עכברים / חולדות אשר נכנסים אל מחילותיהם ומקומות מסתור חמימים בתוך הבית ולא, אל תחשבו כי מדובר רק בבעיה של בתים צמודי קרקע, שכן גם מערכות ביוב וצנרת מיזוג בבניינים ופירי מעליות מושכים אליהם את המכרסמים העקשניים, שאוהבים להצטופף יחד ולהתגונן מפני הקור, הרוחות והגשם.
2. הג'וק / תיקן/ מקק, איך שתבחרו לקרוא לו, אחד החרקים היותר מוכרים ומרתיעים אצל מרביתנו - אך בעונת החורף / הסתיו מדובר על הג'וק הגרמני, הקטן יותר במשפחה, בעל גוון חום / נחושתי. ג'וק זה מגיע אל הבית מבחוץ בדר"כ בתוך ארגזים / קופסאות עם מזון / ביגוד וכיו"ב. לחרק "הג'ינג'י" יש אהבה גדולה למקומות חמים בבית, ובעיקר בתוך ארונות המטבח שלנו שיכולים לספק לו את כל צרכיו לעונות הקרות יותר, החל ממסתור, מזון והגנה. יש יותר מושלם מזה?
3. פשפש המיטה (האמת שהוא מופיע גם בקיץ ובאביב). זהו חרק עקשן וקטן במיוחד שמופיע לא רק על המזרן שלנו (כפי ששמו יכול להעיד), אלא גם בבגדים, ריהוט ריפודים שונים וכיו"ב. קשה להיפטר מפשפש המיטה, בטח ובטח לא באמצעים ביתיים ונדרש טיפול הדברתי מקיף ויסודי.
אביב / קיץ:
אנו רואים "פסטיבל שלם של מכרסמים / חרקים ומזיקים שונים גם בתוך הבית וגם בגינה, כמו למשל- נמלים, ג'וקים, טרמיטים, חדקונית הדקל, נחשים ואפילו יונים שאוהבות להצטופף על גגות הבית / בניין, במסתורי הכביסה ולהוות סכנה בריאותית של ממש עקב הלשלשת המרובה שלהן.
1 צפייה בגלריה
מתי חייבים מדביר מקצועי?
מתי חייבים מדביר מקצועי?
מתי חייבים מדביר מקצועי?
(freepik)
מתי נקרא למדביר מקצועי?
בעוד בג'וקים ונמלים לדוגמה, ניתן לטפל באופן עצמאי בעזרת תכשירים הנמכרים בכל סופר, טרמיטים או פשפש המיטה מחייבים טיפול מקצועי ויסודי ע"י מדביר מקצועי.
מזיקים נוספים אותם לא כדאי לנסות ולהדביר באופן עצמאי ויש צורך לתאם הדברות מקצועיות, הם למשל חולדות ודבורים אשר עלולים להוות סכנה ממשית ולפגוע בנו (יש גם אלרגיות קשות)
טרמיטים - נחשבים למזיקים עקשניים וקשים למיגור ולאיתור. הדברת טרמיטים דורשת התערבות מקצועית. החרק הקשוח אוהב במיוחד להתחפר בתוך עצים, משקופים, דלתות, רצפת עץ, ריהוט מעץ ולרוב נוכל לזהות את נוכחותו ע"י "השבילים" שהוא משאיר על העץ ושאריות הנסורת האבקתית שנוצרת בקרבת המקום הנגוע. הטרמיט אוהב להטיל את הביצים שלו במקום בטוח ולכן דואג לייצר גומות קטנות עבור "הדור הבא" בתוך אותו העץ שכורסם למטרה זו.
חדקונית הדקל - הדברת חדקונית הדקל דורשת התייחסות מקצועית ביותר וטיפול עומק בעץ הפגוע ואינה ניתנת לחיסול באופן ביתי עצמאי. הזחלים מתחפרים עמוק בתוך גזע הדקל ויש להשתמש בחומרים מיוחדים ולחזור על הפעולה כל שלושה חודשים מספר פעמים.
יונים ונחשים - ובכן, את היונים ניתן להרחיק באמצעים פשוטים כמו דוקרנים, מלכודות כלוב וכיו"ב, אותן ניתן להתקין לבד כל עוד פועלים בהתאם להוראות - התוצאה תהיה טובה. אך אם מדובר על בעיה רחבה ומציקה יש להזמין הדברה מקצועית. בעניין הרחקת נחשים - הזהירות הנדרשת כי רבה ואם אתם לא לוכדי נחשים מקצועיים ולא יודעים לזהות איזהו נחש ארסי ואיזה לא - התרחקו מיד מהמקום והזמינו לוכד נחשים מיומן אשר ירחיק את הנחש מכם בצורה רגועה ומקצועית מבלי שאיש יפגע וגם לא הנחש עצמו.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות