סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

אלו הן השקעות הנדל"ן שאתם חייבים להכיר

אז מי לא היה רוצה לדעת אילו הן ההשקעות הטובות ביותר לטווח הארוך? התשובה היא כמעט כולנו, במאמר הבא ננסה לענות על השאלה הזו בדרך הטובה ביותר

השקעה בנדל"ן היא אחת הדרכים המוצלחות ביותר כדי לשמור על ערך הכסף שלכם, וגם בשביל לייצר הכנסה פסיבית על הדרך. למרות זאת, כמו בכל תחום אחר, יש השקעות כדאיות יותר ואחרות שעלולות להיות משתלמות פחות.
יתרונות של השקעה בנדל"ן בישראל
משקיעים רבים מתלבטים אם עדיף להשקיע בנדל"ן בישראל, או דווקא לנסות את מזלם בחו"ל. השקעה בחו"ל יכולה להישמע כמו הזדמנות נוצצת, אבל כמו במקרים רבים אחרים, קחו בחשבון שלא כל הנוצץ זהב. השקעה בנדל"ן בחו"ל יכולה להיות כאב ראש לא קטן, בין היתר בגלל שלכל מדינה יש חוקים שונים בנוגע למיסוי הנכס וההתנהלות איתו.
לעומת זאת, בישראל יש הזדמנויות השקעה מצוינות בנדל"ן שחבל לא לנצל. ישראל היא מדינה קטנה עם שטח מוגבל, והאוכלוסיה בה גדלה בקצב מהיר. כתוצאה מהמצב הזה, בו יש היצע מוגבל והרבה מאוד ביקוש, מחירי הנדל"ן נמצאים במגמת עלייה תמידית. לכן, מי שמשקיע בנדל"ן בארץ - מרוויח.
1 צפייה בגלריה
אלו הן השקעות הנדל"ן שאתם חייבים להכיר
אלו הן השקעות הנדל"ן שאתם חייבים להכיר
אלו הן השקעות הנדל"ן שאתם חייבים להכיר
(FREEPIK)
5 אזורים משתלמים לקניית דירה להשקעה
1. דרום תל אביב
דרום תל אביב כוללת שכונות כמו כרם התימנים, נחלת בנימין, נווה שאנן פלורנטין. שכונות אלו עוברות שדרוג משמעותי, גם בזכות בניה חדשה וגם בזכות פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. תל אביב היא מוקד עניין תמידי עבור משקיעים, במיוחד כשמדובר בדרום העיר, בה מחירי הדירות נמוכים יותר מאשר בחלקים אחרים של העיר.
2. אור יהודה
אור יהודה היא אחת הערים האטרקטיביות ביותר בארץ עבור משקיעים. קודם כל, היא נמצאת בין תל אביב לנתב"ג, מיקום מרכזי ומוצלח במיוחד. בנוסף, תוכניות לפיתוח העיר שכוללות בניית יחידות דיור חדשות ושיפור השתיות צפויות לשדרג את העיר. מעבר לזה, אור יהודה תהיה מקושרת לרכבת הקלה באמצעות הקו הסגול, כך שיהיה קל להתנייד ממנה למקומות עבודה ובילוי ברחבי גוש דן.
3. ראשון לציון
ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בישראל, ויש בה מגוון רחב של מוקדי תעסוקה, מסחר ובילוי. הבנייה החדשה בעיר מתרכזת בעיקר באזור המערבי שלה, אך ניתן למצוא פרויקטים להתחדשות עירונית בכל רחבי העיר. שילוב של איכות החיים הגבוהה, קרבה למקומות עבודה ורמת חינוך טובה הפכו מזמן את ראשון לציון לעיר מבוקשת ששווה להשקיע בנדל"ן בה.
4. מודיעין-מכבים-רעות
המיקום הגיאוגרפי של העיר, בין ירושלים ותל אביב, קוסם למשפחות רבות שמעוניינות לגור קרוב גם לבירה, וגם למרכז הארץ. העיר מתאפיינת בסביבה ירוקה והיא מלאה בפארקים, חורשות ושדות. מכיוון שמחירי הנדל"ן במודיעין-מכבים-רעות עלו בצורה משמעותית בשנים האחרונות, באופן לא מפתיע היא הפכה לאחת הערים המושכות ביותר עבור משקיעים.
5. חיפה
חיפה נחשבת לבירת הצפון, ונמצאת בתנופת התחדשות משמעותית בשנים האחרונות שכוללת פרויקטים של תמ"א 38, פיתוח תשתיות, פתרונות תחבורה ציבורית ועוד. אחד המאפיינים הבולטים של חיפה, הוא הקרבה של לים. מכיוון שרכישת דירה ליד החוף מתאפשרת רק בחלק מצומצם של המדינה, ובמרכז הארץ מדובר לרוב במחירים מאוד גבוהים - רכישה של דירה ליד החוף בפריפריה יכולה להיות הזדמנות טובה להשקעה.
איך בוחרים דירה להשקעה?
כשמדובר בהשקעות נדל"ן, מעבר לאזור גיאוגרפי שנחשב רווחי בטווח הארוך, יש כמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון בשביל לבחור דירה להשקעה שתתאים לכם.
מחיר הדירה: אחד הדברים הראשונים שצריך לבדוק הוא כמה הון עצמי נדרש לרכישת הדירה, והאם הסכום הזה מתאים ליכולות שלכם. לפעמים אפשר למצוא דירות במחיר מציאה, למשל אם מדובר ביורשים שרוצים למכור כמה שיותר מהר כדי לקבל את הכסף. בכל מקרה, הקפידו על השקעה ריאלית ואל תקחו סיכונים מוגזמים.
גובה שכר דירה: כדי לגלות מה גובה התשואה שתניב ההשקעה שלכם, בדקו מה גובה דמי השכירות שאפשר יהיה לגבות עבור הדירה. אפשר לבצע הערכה בהתבסס על שכר דירה שגובים בדירות סמוכות, חוות דעת של מתווכים שמכירים את האזור או באמצעות מחשבוני שכר דירה.
פוטנציאל עליית ערך: בנוסף לדמי השכירות שתקבלו בכל חודש, תשואה של דירה נמדדת גם בעליית הערך שלה בטווח הארוך. המחיר העתידי של דירה מושפע מכמה גורמים, וביניהם רמת הביקוש של האזור, הנגישות שלו לצירי תחבורה מרכזיים כמו רכבת או כבישים ראשיים, קרבה למוסדות חינוך וקיומם של פרויקטים להתחדשות עירונית בשכונה.
קרבה למשקיע: המיקום הפיזי של הדירה ביחס למקום מגוריו של המשקיע יכולה לעשות הבדל משמעותי בנוחות שבניהול הנכס. למשל, אם אתם גרים בצפון ורכשתם דירה להשקעה באילת, יהיה לכם מאוד לא נוח להגיע אליה.
קהל יעד: אופי האוכלוסייה שצפויה להתעניין בדירה יכול להשפיע על הכדאיות של רכישת הדירה. מצד אחד, אם אתם מתעניינים בדירה שנמצאת ביישוב עם מצב סוציו-אקונומי נמוך, סביר להניח שמחירי הנדל"ן בו יהיו נמוכים ולכן יש פוטנציאל לתשואה גבוהה יותר. מצד שני, זכרו שזאת האוכלוסיה שתצטרכו להתנהל מולה כשתשכירו את הדירה, מה שלא בהכרח מתאים לכל משקיע.
מצב הנכס: נכסים בבניינים ישנים יכולים להיות זולים יותר, אבל קחו בחשבון שברוב המקרים, מדובר בדירות ישנות שדורשות שיפוץ. אם פרק זמן קצר אחרי רכישת הדירה תגלו שיש פיצוץ בצנרת, בעיה בחשמל ותקלות בלתי פוסקות בדוד, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים הרבה כסף כדי שהדירה תהיה ראויה למגורים.
אם יש לכם סכום כסף בצד ואתם לא רוצים לפספס הזדמנות להרוויח ממנו, השקעה בנדל"ן היא אפשרות מצוינת עבורכם. זכרו, בגלל עליית מחירי הנדל"ן, כדאי לקנות נכס להשקעה בהקדם וכך להנות כמה שיותר מעליית הערך שלו. אל תבזבזו זמן ובואו לגלות עוד על השקעות נדל"ן בעזרת חברת טריגו, מומחית באיתור השקעות נדל"ן, ייזום והשבחת קרקעות ופרויקטים באזורי ביקוש מובילים.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות