סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מה ההבדל בין ביטוח מבנה לביטוח בית משותף?

רוב האוכלוסייה בישראל מתגוררת בבתים משותפים, המכילים 2 דירות מגורים ומעלה. איך אפשר להגן על הכיס כאשר מתחולל נזק בחלקים המשותפים של המבנה? כל מה שחשוב לדעת על ביטוח בית משותף – וההבדלים ביחס לביטוח הדירה שכולנו מכירים.

לרבים מאיתנו יש ביטוח דירה, שנועד להגן על הכיס מפני סכנות שונות שמסבות נזקים לדירה ותכולתה. אך מה עושים כשהנזקים לא מתרחשים בדירה עצמה, אלא בשטחים המשותפים של הבניין? במקרה כזה כדי לתקן את הנזק, כל אחד מדיירי הבניין יצטרך להושיט יד אל הכיס – אלא אם יש להם ביטוח בית משותף. בשורות הבאות נבין מה ביטוח בית משותף מכסה, ומה ההבדל בינו לבין ביטוח דירה.
2 צפייה בגלריה
מה ההבדל בין ביטוח מבנה לביטוח בית משותף?
מה ההבדל בין ביטוח מבנה לביטוח בית משותף?
מה ההבדל בין ביטוח מבנה לביטוח בית משותף?
(pexels)
לפני הכול: מהו ביטוח דירה, ומה הוא כולל?
ביטוח דירה הוא שם כולל לביטוח לשני ביטוחים, שנועדו להגן על מבנה הדירה ותכולתו מפני מגוון סיכונים. הביטוח הראשון הוא ביטוח מבנה, שמספק הגנה מקיפה למבנה הדירה או חלקיו במגוון תרחישים שבהם נזקי פריצה, נזקי אש ומזג אוויר קיצוניים. בהתאם לצרכים שלכם, אפשר להוסיף לביטוח המבנה כיסויים נוספים, כגון כיסוי נזקי צנרת, ביטוח צד שלישי ועוד. הביטוח השני הוא ביטוח תכולה, המכסה רכוש שאינו חלק ממבנה הדירה, במגוון תרחישים שבהם שריפה, הצפה, נזקי מים, שוד, פריצה ועוד.
בעת רכישת ביטוח מבנה וביטוח תכולה, חשוב לוודא שהם מתאימים לצרכים שלכם. כך למשל ביטוח דירה של הפניקס כולל לצד הרובד הבסיסי, מגוון הרחבות שאפשר להוסיף בתשלום לביטוח המבנה והתכולה. כמו שהבנו, ביטוח הדירה מספק הגנה מפני סיכונים שמשפיעים על המרחב הפרטי – הדירה שלנו, ולא מכסה את השטחים המשותפים בבניין.
מהו ביטוח בתים משותפים?
המונח "בית משותף" מתייחס לבית שמכיל שתי דירות מגורים ומעלה. כמו שביטוח דירה נועד להגן על הכיס מפני סיכונים שונים לדירה, כך ביטוח בתים משותפים מספק הגנה מפני סיכונים שמסבים נזק לשטחים המשותפים: חדרי המדרגות, המעלית, הלובי, חדר הדיירים, החניון, חדרי משאבות וגנרטורים, גגות ועוד – המשמשים חלק מהדיירים בבית המשותף או את כולם. ביטוח זה נועד להעניק הגנה מפני סיכונים שונים לשטחים המשותפים, כגון שריפה, נזקי צנרת, רעידת אדמה, נזק בזדון ועוד. בנוסף, ביטוח בתים משותפים אמור לכלול ביטוח צד ג' המכסה מפני נזק הנגרם לצד שלישי ברחבי השטחים המשותפים. כשאחד הסיכונים מתרחש, הנזקים האפשריים לחללים המשותפים עשויים להיות גבוהים ולהכביד על הכיס גם כאשר הם מתחלקים בין דיירי הבניין. מכאן חשיבותו של ביטוח בתים משותפים.
2 צפייה בגלריה
ביטוח בתים משותפים: מה כוללת הגרסה המורחבת?
ביטוח בתים משותפים: מה כוללת הגרסה המורחבת?
ביטוח בתים משותפים: מה כוללת הגרסה המורחבת?
(pexels)
ביטוח בתים משותפים: מה כוללת הגרסה המורחבת?
אחרי שהבנו מהי חשיבות הביטוח ומה תכולתו, חשוב לדעת שאפשר לכלול בביטוח בתים משותפים גם את ביטוח הדירה של הדיירים (במידה ש- 60% לפחות מדיירי הבניין ישתתפו בביטוח). ריכוז הביטוח של כל השטחים הפרטיים והמשותפים בבניין במקום אחד, טומן בחובו מספר יתרונות: הוא חוסך את הזמן וההתעסקות בתביעות צולבות (תביעות של חברות הביטוח השונות, שמנסות לתבוע את הנזקים לדירה המבוטחת מדירות אחרות). בנוסף, הצטרפות לביטוח דירה מרוכז צפוי להיות זול יותר מביטוח שכל דייר עושה בנפרד, ולכלול כיסויים שאולי לא נכללים בפוליסות הפרטניות.
על מנת למנוע נזקים כבדים לכיס, חשוב לוודא עם וועד הבית שיש לכם ביטוח בית משותף. בין אם כן ובין ואם לא, מומלץ לבדוק את הכיסויים השונים המוצעים בשוק ולשקול לכלול בביטוח גם כל הדירות בבניין, כדי ליהנות מכל העולמות: מהכיסוי המקיף ביותר במחיר המשתלם ביותר.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות