סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

7 שיקולים לבחירת פרגולת אלומיניום

מחפשים הצללה לחצר? רוצים לשבת בחצר הבית גם כשיורד גשם? כדאי שתשקלו לבחור דווקא בפרגולה מאלומיניום. אמנם יש מגוון חומרי גלם מהם ניתן לייצר פרגולות, אלומיניום, ברזל, עץ, בד ועוד, במאמר הזה ננסה להסביר מדוע פרגולת אלומיניום צריכה להיות האופציה המועדפת עליכם?

לשם התייעצות וקבלת מידע מהימן, ביקשנו לשוחח עם "אביב פרגולות" - מהחברות המובילות בישראל בהקמה והתקנה של פרגולת אלומיניום, אשר פירט לנו את מגוון היתרונות.
אבל קודם לכן, חשוב שנדע מהו חומר האלומיניום?
אלומיניום הינו המתכת הנפוצה ביותר בעולמנו, אשר בין מאפייניה הבולטים, המשקל הקל שלה, קלות עיבוד החומר. כמו כן, לאלומיניום עמידות גבוהה בפני תנאי מזג האוויר ומזיקים, ובכלל זה, חוזק והגנה מפני קורוזיה. בשל תכונותיה המיוחדות משמשת מתכת זו כחומר גלם מרכזי בבנייה וחיפוי של מבנים.
אז מה הופך את פרגולת האלומיניום לכוכב החדש בשוק ההצללות בארץ? כל הסיבות כאן לפניכם:
התמודדות טובה בפני תנאי מזג האוויר השונים:
תנאי מזג האוויר בארץ, מאופיינים בשמש חמה מאוד בימות הקיץ, וברוחות חזקות וגשמים בחורף. לכן, כאשר מעוניינים לבנות פרגולה לגינה או למרפסת יש חשיבות גדולה לבחירת סוג חומר הגלם. בשל העובדה כי מתכת האלומיניום נחשבת חזקה מאוד ועמידה בפני קורוזיה, תנאי מזג האוויר כמו שמש חמה, רוחות חזקות או גשם שוטף לא יפגעו בפרגולות העשויות מאלומיניום והן עתידות להאריך חיים.
אינו דורש תחזוקה
בשונה מחומרי גלם אחרים, האלומיניום אינו דורש כמעט תחזוקה. להבדיל מפרגולה הבנויה מעץ, בפרגולת אלומיניום אין צורך לצבוע, אין צורך לשמן כל שנה כמו שנדרש מפרגולות עץ, ולמעט תחזוקה מינימאלית ביותר של ניקוי אבק – לא נדרשת תחזוקה כלל.
מראה אסתטי ויוקרתי
מעבר להיותה מבנה פונקציונאלי, הפרגולה היא תוספת דקורטיבי המשדרגת את הסביבה החיצונית של הבית. צבעה האפור – מטאלי של מתכת האלומיניום שובה אחריו משפחות רבות שבוחרות בו כל פעם מחדש. כמו כן ניתן לשדרג את הפרגולה במגוון רחב מאוד של צבעים.
לאחרונה גם יש אפשרות לאלומיניום בגוון עץ, הבחירה המועדפת ע"י המשפחות בשנים האחרונות, כך שניתן ליהנות גם מהמראה הטבעי של דמוי עץ מבלי לאבד את יתרונות האלומיניום.
1 צפייה בגלריה
אביב פרגולות: הקמה והתקנה של פרגולת אלומיניום
אביב פרגולות: הקמה והתקנה של פרגולת אלומיניום
אביב פרגולות: הקמה והתקנה של פרגולת אלומיניום
(FREEPIK)
משקל הפרגולה:
כאשר מתכננים לבנות פרגולה בגינה או במרפסת, חשוב לקחת בחשבון את משקל הפרגולה. חומרי גלם חזקים יותר הם בעלי משקל סגולי גבוה יותר. לכן אם נבחר לבנות פרגולות העשויות עץ או מתכת, ובמקביל לא נרצה להתפשר על חוזקן ועמידותן, הן יהיו בעלות משקל סגולי גבוה וכפעול יוצא מכך – כבדות הרבה יותר. תכונה זו יכולה לפגוע בקיר המבנה או במקרים קיצוניים יותר להביא לקריסת המבנה עליו נשענת הפרגולה.
יתרונה של פרגולה העשוייה מאלומיניום בהיבט הזה, הינו העובדה שמצד אחד פרגולת אלומיניום קלה מאוד ויחד עם זאת חזקה מאוד ועמידותה לא נפגעת. בשל כך, ניתן לבנות פרגולות אלומיניום כמעט על כל מבנה. ויתרה מכך, פרגולת אלומניום עשויה אף להוות תמיכה לקירות ישנים.
עלות חומר גלם נמוכה יחסית:
שני המרכיבים המרכזיים ביותר בעלות חומר גלם הינם – היצע החומר והליך עיבודו. מלבד העובדה כי אלומיניום מצוי בטבע באופן שכיח, ובוודאי בהשוואה לעץ, מדובר במתכת קלה מאוד לעיבוד. למעשה, האלומיניום היא המתכת השנייה לזהב בקלות החישול שלה, ביחס לשאר המתכות. תכונות אלו משפיעות באופן ישיר על מחירו של האלומיניום ומוזילים אותו, באופן יחסי, לשאר חומרי הגלם.
רבגוניות באפשרות העיצוב, במינימום התפשרות
בהמשך ישיר לשיקול עלויות חומר הגלם, חשוב לקחת בחשבון כי קיימים הבדלים גם באפשרויות העיצוביות בין חומרי הגלם. לכל חומר גלם נקודת השבירה שלו, כלומר, כמות הכוח הדרושה על מנת להביאו לכדי שבירה. למה המידע הזה חשוב? כי אם רצונכם הוא לבנות פרגולה עם קורות דקים, ישנה סבירות, לא קטנה, שתוגבלו במידה מסוימת כאשר חומר הגלם של הפרגולה יהיה עץ. לאלומיניום, באופן יחסי לעץ, יש נקודת שבירה גבוהה יותר והוא אף גמיש יותר, כך שמבחינה עיצובית הוא משמעותית פחות מוגבל.
ידידותי לסביבה
בשנים האחרונות, המודעות להשפעתנו על הסביבה גדלה בצורה ניכרת. כריתת היערות והפגיעה במחזור החיים מובילה ארגונים רבים לצבע "חישוב מסלול מחדש" בכל הקשור בשמירה על הסביבה והעולם.
פרגולות עץ, כשמן כן הן – מעץ, לכן מעבר לשימוש באלומיניום הוא הפתרון האידאלי גם בנושא הזה. אלומיניום נמצא בכמות גדולה מאוד בטבע וכרייתו מזיקה משמעותית פחות מכריתת העצים ביערות הגשם. "שתי ציפורים במכה", כבר אמרנו?
"פרגולות אלומיניום מגדירות מחדש יוקרה וחדשנות, עם התאמה אישית, תחזוקה נמוכה ועמידות שאין שני לה" כך במשפט אחד מסכם אשר אביב את הדיון. ואכן, נראה כי ענף הפרגולות, שעד לפני כעשור, העץ כחומר גלם שלט ביד רמה, משנה את פניו לטובת השימוש באלומיניום כחומר הגלם המרכזי בבניית פרגולות בישראל.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות