סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

המדריך המלא איך לבחור בריכה לגינה

בריכה לגינה היא כבר מזמן לא מותרות עבור בעלי בתים רבים במדינת ישראל. היום כבר ניתן למצוא מגוון רחב של משווקים שמציעים דגמים שונים. החל ממותגים רבים, דרך מגוון רחב של מידות ואף צורות וחומרים שונים, חשוב להכיר מידע רב לפני שבוחרים את הבריכה המתאימה.

מה צריך לדעת על גודל הבריכות
נראה כי הדבר הראשון שבולט לעיניו של כל מי שמביט בבריכה מסוימת הוא הגודל שלה. גודל הבריכה מדגיש התייחסות לנקודות חשובות כמו ההתאמה לגודל הגינה ולמספר האנשים שיכולים להיכנס אליה בהנאה ובביטחון רבים.
בראש ובראשונה חשוב לדעת שהגודל שמפורסם בנתונים של בריכות המוצעות למכירה, יכול להיות הגודל של החלל הפנימי שלה. כלומר, הנתון מתייחס לעתים לשטח פני המים שהבריכה מכילה, ולא תמיד למידות החיצוניות. לא מדובר בניסיון להטעות אף צרכן, אלא שכך הדבר לרוב לגבי בריכות. לכן יש להיות ערני לגבי הדבר כדי למנוע אי התאמה של הבריכה למיקום שהוקצה לה.
אם בודקים היטב את נתוני מידות הבריכה, רואים כיצד רגלי התמיכה של הבריכה יוסיפו לשטח פני המים, ובכך המידה הסופית תהיה גדולה יותר. בבתים שונים, גם אם הם גדולים או בנויים על שטח נכבד, עדיין יכול להיות שהשטח האפשרי להצבת בריכה יהיה מצומצם יחסית, ולכן גם אם צריך להתקשר למשווק ולברר במדויק את המידות החיצוניות של הבריכה, חשוב לעשות זאת.
צורת הבריכה המתאימה ביותר
בדיקת היצע הבריכות שקיים בישראל מציג שתי תצורות עיקריות שיכולות להתאים כמעט לכל מבנה. מדובר על בריכות מלבניות ועל בריכות עגולות. כאן לא מדובר על הבדלי איכות שמציעה תצורה אחת על פני האחרת, אלא רק בעניין של שטח שבבית מסוים יתאים לבריכה עגולה ואילו בבית אחר לבריכה מלבנית במידות הנדרשות. נכון לעכשיו בישראל הבריכות המלבניות זוכות לביקוש גדול יותר, כנראה בגלל שהן יותר מתאימות למבנה הגינות בארץ מבחינת ניצול החלל.
1 צפייה בגלריה
בריכה לגינה
בריכה לגינה
בריכה לגינה
(FREEPIK)

האם צריך משאבה לבריכה ואיזו לבחור
נתחיל ונדגיש כי לא כל בריכה מגיעה עם משאבה, ובנוסף לכך, לא כל בריכה צריכה בכלל משאבה. זאת מאחר והכול קשור להיקף השימוש בבריכה בכל בית. תפקידה של המשאבה הוא לסנן מים עומדים, אך מיד נראה מדוע לא בכל מקרה היא נחוצה.
בריכה שתישאר מלאה מים לאורך כל תקופת הקיץ והימים החמים שבשנה, צריכה להיות מצוידת במשאבה. זאת מאחר ונרצה למנוע מצב של מים עומדים שמושכים אליהם מעופפים ומייצרים בעצמם חיידקים לא בריאים.
לעומת בריכות שצריכות משאבה לניקוי וסינון של מים שעומדים יותר מיומיים או שלושה, הרי שאם מדובר על בריכות (בד"כ קטנות ופשוטות יותר) שמרוקנות לאחר כל שימוש, אין צורך להתקין להן משאבה, והדבר מובן כי לא מדובר במים שעומדים לזמן רב.
הספקים
היכולת של משאבה לסנן מי בריכה במהלך שעה אחת היא שונה בין דגם לדגם. הספק המשאבה מצביע על כוחה לבצע את המשימה הנ"ל, וככל שההספק גדול יותר, כך המשאבה תוכל לסנן הרבה יותר מי בריכה בכל שעה.
לגבי בעלי בריכות גינה בישראל, הרי שהם צריכים לדעת שמומלץ לצייד בריכה במשאבה שיכולה לסנן את כל המים לפחות פעמיים במהלך יממה. לכן חשוב לבדוק מהי קיבולת המים של הבריכה, ואז לבחור משאבה שאכן יכולה לעשות זאת. מה שחשוב לזהות זה כמה גלונים של מים יכולה המשאבה לסנן בשעה, ולפי כך להתאים אותה לקיבולת המים של הבריכה.
בנוסף, ההספק מצביע גם על איכות סינון המים. לכן משאבה חזקה תהיה טובה יותר במיוחד כשמדובר על בריכות גדולות. בעלי בתים יכולים להיות רגועים, כי גם אם הם ממקמים בריכה גדולה בגינתם, וגם אם שעות פעילות הבריכה יהיו ארוכות ויהיו בה לא מעט אנשים, תמיד ניתן למצוא משאבה חזקה (גם אם הבריכה הגיעה עם משאבה בסיסית ורוצים לקנות אחרת במקומה).
סוגי המשאבות
היום משווקות שני סוגים של משאבות לבריכות, ומיד נכיר אותן ואת ההבדלים ביניהן:
• משאבות חול –
משאבה כזו מגיעה עם חול מיוחד שבו היא עושה שימוש לסינון המים. משאבות כאלה מצוידות בבורר מצבים לניקוי החול כדי שהמשאבה תאריך חיים, והן נחשבות לאפשרות איכותית לסינון מים, בזכות שימוש חכם בחול.
• משאבות פילטר –
משאבות אלה מצוידות בנייר שמסנן את מי הבריכה. גם הן נחשבות ליעילות מאוד, אך המשתמש בהן צריך לנקות את הפילטר, או אף להחליפו, בכל כשבועיים. אם השימוש בבריכה אינטנסיבי, והיא מתלכלכת מאוד, ייתכן שיידרשו ניקוי או החלפה בתדירות גבוהה.
נקודה חשובה מאוד לפני סיום
אנו מדברים כאן על הרצון ליהנות מבריכה בגינה, אך בל נשכח את עניין הביטחון של הרוחצים בבריכה, ובמיוחד כשמדובר כמובן על ילדים. למרבה הצער, בישראל קרו כבר לא מעט מקרים של ילדים שטבעו למוות או נפגעו קשות בגלל בריכה שמוקמה בגינה. חשוב לזכור שהשגחה מלאה נדרשת על כל ילד שרוצה לשחות או להשתכשך בבריכה. היום יש כיסויים לבריכות, אך על כל אדם מבוגר להיות ערני כל הזמן ולהיעזר בעוד פתרונות אחרים שנראים לו מתאימים לשמירת הביטחון.
לסיכום, בדיקת מידות הבריכה יחד עם הכרת חלקיה השונים, מאפשרים זיהוי של בריכה איכותית ויציבה שגם קל לתחזק אותה בעלויות סבירות ובצורה עצמאית. כך ניתן ליהנות מתוספת נהדרת לגינות רבות בישראל.
הכתבה מטעם חנות No Risk המשווקת בריכות לגינה של Bestway

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות