סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

תאונות דרכים – סיכונים, מי ישלם פיצוי, ומתי?

נפגעי תאונות דרכים רבים נאלצים עם השלכות כלכליות קשות בעקבות תאונת הדרכים בהן היו מעורבים, וזאת מעבר לנזקי הגוף שנגרמו להם. מנגד, חברות הביטוח יעשו כל שביכולתן על מנת למזער את הפיצוי הכספי שמגיע לנפגעי תאונות אלו.

בכתבה זו נתייחס לחשיבות הייצוג משפטי ע"י עורך דין תאונות דרכים במקרה של תאונת דרכים קרוב ככל שניתן למועד התאונה, זאת לשם התמודדות מול חברות הביטוח בהתנהלות משפטית נכונה במטרה לשפר את סיכויי הזכייה בתביעת תאונת הדרכים שלכם באופן משמעותי, ולמעלה מכך - להשפיע באמצעות הייצוג המשפט על הגדלת גובה הפיצוי הכספי המרבי שמגיע לכם.
במקרה של תאונות אופנועים - רוכבי האופנועים חשופים לפגיעות ופציעות קשות, וההתנהלות מול חברת הביטוח עד לקבלת הפיצוי הכספי עלולה להיות ארוכה ומעייפת. לכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות אופנוע אשר ינחה את רוכבי האופנוע כיצד להתנהל מול חברת הביטוח.
למעלה מכך - אם רוכב האופנוע נפגע בתאונת דרכים במהלך יום עבודתו, או בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה, חשוב שעורך דין בעל ידע וניסיון בתאונות אופנועים יכוון את רוכב האופנוע וינחיל אסטרטגיה משפטית נכונה בתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, מאחר והתביעה נגד הביטוח הלאומי משולבת עם התביעה נגד חברת הביטוח, ותוצאות התביעה נגד ביטוח לאומי משפיעות במידה רבה על התנהלות התביעה נגד חברת הביטוח.
מערכות הגנה מתקדמות למניעת תאונות דרכים
עם ההתקדמות הטכנולוגית בעולם הרכב, הוכנסו בכלי הרכב שיפורים משמעותיים וכיום הם מצויידים במערכות בטיחות מתקדמות, הן אקטיביות והן פאסיביות, שתוכננו למנוע תאונות דרכים או לצמצם את שעורן באופן משמעותי, וכך להביא לירידה משמעותית בנזקי הגוף.
לצערנו, למרות השיפורים הטכנולוגיים, תאונות הדרכים במדינת ישראל ממשיכות להוות מכת מדינה שמותירה אחריה נפגעים רבים עם פגיעות פיזיות קשות כמו נכות, וכן נזק כלכלי משמעותי בדמות הפסדי ימי עבודה, אבדן פוטנציאל השתכרות, אובדן מקום עבודה, טיפוליים רפואיים יקרים, הזדקקות לסיוע ותמיכה של צדדים שלישיים כמו בני משפחה או מטפלים ופגיעה כלכלית במשפחה.
תאונות דרכים נזק כלכלי למדינה
תאונות הדרכים מהוות נזק כלכלי ופגיעה בהון האנושי של מדינת ישראל. מאז קום המדינה נהרגו מעל ל- 30,000 איש בתאונות דרכים (יותר מכל חללי מערכות ישראל מאז קום המדינה). המשק הישראלי משלם מחיר כבד של מעל ל- 20 מיליארד שקל בשנה בעקבות תאונות הדרכים, כאשר בממוצע כל שנה ישנם בין 300 ל-400 הרוגים ואלפי פצועים שנותרים עם פגיעות גוף קשות המובילות לנכות פיזית או תפקודית, פרפלגיה, צליפת שוט, שברים ופגיעות ראש, שאינן מאפשרות לאותם נפגעים לחזור למסלול החיים הרגיל. במקרים טרגיים אחרים תאונות הדרכים נגמרות במוות.
חברות הביטוח ינסו לדחות את התביעה או למזער את הפיצוי הכספי
בעקבות העלייה המתמדת בתאונות הדרכים ישנה גם עליה משמעותית בתביעות בגין תאונות הדרכים המוגשות נגד חברות הביטוח בישראל המבטחות את בעלי הרכב השונים בפוליסת ביטוח חובה שנועדה להבטיח פיצוי כספי לנפגעי תאונות הדרכים וזאת מכח פקודת ביטוח רכב מנועי התש”ל-1970 וחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה – 1975.
תביעות נזקי גוף נגד חברות הביטוח מהוות פגיעה משמעותית ברווחי החברות, ועל כן חברות הביטוח משקיעות משאבים רבים בהעסקת ושכירת שרותי משרדי עורכי דין, חוקרי ביטוח מיומנים וצוותים שלמים אחרים על מנת להביא לדחיית תביעת תאונת הדרכים או למזער את הפיצוי הכלכלי שמגיע לנפגעי תאונת הדרכים ככל שניתן בשלל דרכים, וזאת על מנת להתחמק מתשלומי הפוליסה וכך להגדיל את ריווחיהן.
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים – נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי ללא שאלת האשמה.
ההסדר שנקבע בחוק לעניין תאונות דרכים מבוסס על עיקרון האחריות המוחלטת, כלומר לשאלת האשמה בתאונת הדרכים לא תהייה משמעות לעניין הפיצוי הכספי - במידה ונפגעתם בתאונת דרכים, גם אם הינכם אשמים בתאונת הדרכים לכאורה, עדיין תהיו זכאים לפיצוי כספי מחברת הביטוח מכח פוליסת ביטוח החובה.
חשיבות ההתייעצות עם עורך דין תאונות דרכים
כמובן, חברות הביטוח יעדיפו להתמודד עם נפגעי תאונות דרכים (שאינם מיוצגים ע"י עורך דין תאונות דרכים) ושלא מכירים את ההליך המשפטי ואת הזכויות שמגיעות להם על מנת להגיע עימם להסדר פשרה בסכום כספי מינימלי, לעומת התמודדות מול עורך דין תאונות דרכים עם מעל ל-20 שנות ניסיון שבקיא בחוק ובפסיקה העדכנית ביותר של בתי המשפט בישראל וגם מכיר לעומק את האסטרטגיות והטקטיקות השונות של חברות הביטוח אשר יידע להשיג את הפיצוי הכספי המרבי שמגיע לנפגעים כמו עורכת הדין אריאלה גפן.
לכן, ישנה חשיבות מרבית לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין תאונות דרכים אשר ינחה אתכם כיצד עליכם לפעול ממועד אירוע תאונת הדרכים עד להגשת תביעה נגד חברת הביטוח על מנת לבסס תיק תביעת תאונת דרכים מנצח מול חברות הביטוח הגדולות והחזקות שיאפשר לכם לקבל את הפיצוי הכספי המרבי ולמזער את הסיכוי של חברות הביטוח לדחות את התביעה שלכם.
1 צפייה בגלריה
עורכת דין אריאלה גפן, מייסדת והבעלים
עורכת דין אריאלה גפן, מייסדת והבעלים
עורכת דין אריאלה גפן, מייסדת והבעלים
(משרד עורכי דין אריאלה גפן)
עורכת הדין אריאלה גפן, המייסדת והבעלים של משרד עורכי דין אריאלה גפן העוסק בתאונות דרכים מסבירה כי "למשרד מגיעים לקוחות שנפגעו בתאונות דרכים ולאחר שניהלו משא ומתן עם חברת הביטוח בעצמם או בעזרת "חבר" ואף קיבלו הצעה כספית (הסכם פשרה) מחברת הביטוח שנשמעת להם מצוינת, והם עומדים להתפתות ולהתפשר לאחר שנציג חברת הביטוח שכנע אותם בטקטיקות שונות שלא נגרם להם נזק או שהאירוע אינו תאונת דרכים ובכלל לא מגיע להם פיצוי כספי, וחברת הביטוח לפנים משורת הדין מוכנה לשלם פיצוי כספי בסך של 6,000 ₪ –במקרים רבים, לאחר שהמשרד נכנס לעובי הקורה הצליחה עורכת הדין אריאלה גפן לסתור את טענות חברת הביטוח ולהוכיח כי מדובר באירוע שמוגדר כתאונת דרכים על פי החוק והפסיקה ומניתוח מעמיק של החומר הרפואי יחד עם הטיפולים הרפואיים של הנפגעים כי מדובר בפגיעה עם נכות פיזית ותפקודית ולאחר הגשת תביעה מבוססת חברות הביטוח הסכימו להגיע להסכם פשרה של 170,000 ₪.
עורכת הדין אריאלה גפן ממליצה לנפגעי תאונות דרכים – "במקרה ונפגעת בתאונות דרכים, אף אם אתם אשמים בתאונה, ובין אם מדובר בתאונת דרכים קלה או תאונת דרכים קשה, אנא תפנו לעורך דין תאונות דרכים אשר יכוון וידריך אתכם כיצד להתנהל מול חברות הביטוח כך שתוכלו לקבל את הפיצוי הכספי המרבי שמגיע לכם ואף לקצר את הזמן לקבלת הפיצוי ואל תחתמו על מסמכי פשרה של חברות הביטוח ללא ייעוץ משפטי שכן הזכויות והפיצוי הכספי שלכם עלולים להיפגע"
על מנת להשפיע על סיכוי התביעה בכלל וקבלת פיצוי כספי בפרט, חשוב שתפעלו בצורה נכונה ממועד התאונה כפי שיפורט להלן, ומומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים במקרה של תאונת דרכים או תאונת דרכים במסגרת העבודה, לפני פניה לחברת הביטוח.
עורך דין תאונות דרכים - מה לעשות לאחר תאונת דרכים?
א.תיעוד ורישום הפרטים המזהים של המעורבים בתאונת הדרכים - ככל ומתאפשר לכם לאחר אירוע תאונת הדרכים חשוב שתתעדו ככל שניתן את איזור התאונה, הפגיעות ברכב שלכם או של הרכב הפוגע. אנא בקשו מנהג הרכב הפוגע את פרטיו האישיים כמו רישיון נהיגה, רישיון רכב. במידה ויש עדים לתאונה בקשו גם מהם את הפרטים המזהים על מנת שתוכלו ליצור עימם קשר במקרה הצורך.
ב.טיפול רפואי – לאחר אירוע תאונת הדרכים, רצוי להתפנות לבית החולים הקרוב על מנת לערוך סדרת בדיקות רפואיות שיאפשרו לאבחן את מצבכם הרפואי, אף אם הייתם מעורבים בתאונה קלה ואינכם מרגישים כאבים או אין אתה מזהים פגיעה פיזית מיד לאחר התאונה, וזאת מאחר כי כאבים ופגיעות גוף עלולים להתפתח ולהתגבר לאחר כמה שעות ממועד התאונה ואף עלול להתרחש החמרה בעוצמת הכאב והפגיעה הפיזית.
ג.במידה ולמקום אירוע תאונת הדרכים הוזמן מגן דוד אדום, אנו וודאו כי הצוות הרפואי כתב את עובדות תאונת הדרכים כהווייתן ולא הוסיף או החסיר פרטים שכן רישום שאינו נכון עלול לפגוע בסיכוי התביעה או אפילו להביא לדחייתה.
ד.במידה ולאחר תאונת הדרכים ביקשתם להתפנות לבית החולים או למרפאות קופות חולים בעצמכם, אנא עשו זאת ככל שיותר קרוב למועד התאונה, דחייה של הטיפול הרפואי עלולה להוות מכשול בתביעת תאונת הדרכים.
ה.במועד הגעתם למיון הרפואי אנא וודאו מול הצוות הרפואי כי רצף האירועים והתלונות שלכם לגבי הכאבים, (אף אם מדובר בכאבים קלים) נרשמו בצורה נכונה בטפסים הרפואיים לרבות העובדה שהייתם מעורבים בתאונת דרכים. חשוב לזכור, כי אם לא יתועד באופן ברור כי נפגעתם בגב, למשל, חברת הביטוח תנסה לדחות את הפיצוי הכספי בגין נזקי הגב בטענה שאין קשר סיבתי בין תאונת הדרכים לכאבי הגב או הגבלת התנועה בגב.
ו.דיווח במשטרה – בעת דיווח למשטרה על התאונה, תקבלו לידיכם אישור משטרה, שגם הוא עשוי לסייע בקבלת התביעה על ידי חברת הביטוח. בעת הגשת התלונה במשטרה עליכם להצטייד ברישיון הנהיגה, רישיון רכב, תעודת ביטוח והתיעוד רפואי כמו מכתב השחרור מחדר המיון.
ז.תיעוד רפואי -במידה והופניתם לסדרת טיפולים רפואיים בעקבות תאונת הדרכים מומלץ לשמור על כל מסמך רפואי, הוצאות רפואיות, הוצאות עבור נסיעות וכל הוצאה אחר שקשור לטיפול הרפואי שלכם.
ח.תאונת דרכים שהינה תאונת עבודה – במידה ונפגעתם בתאונת דרכים בדרככם מהעבודה הביתה או בדרך מהבית לעבודה או במהלך העבודה, ניתן יהיה לתבוע את המוסד לביטוח לאומי. עורכת הדין אריאלה גפן ממליצה לפנות לעורך דין תאונות דרכים על מנת לבחון באופן ייסודי את הזכויות שלכם מול המוסד לביטוח לאומי.
חשוב לדעת - במקרים מסוימים, במידה ונפגעתם בתאונת דרכים ברכב שבבעלות המעביד או רכב שמושכר על ידו ולא פניתם לתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח עלולות לקזז את הפיצוי הכספי שהייתם אמורים לקבל מהביטוח הלאומי מהפיצוי שהן היו אמורות להשיב לכם.
ט.חוקרי ביטוח - כאמור, על מנת להקטין את הפיצוי הכספי שמגיע לנפגעי תאונות הדרכים ואולי אף לנסות לדחות את התביעה חברות הביטוח מפעילות חוקרי ביטוח מיומנים על מנת להוציא מהנפגע או מהסובבים אותו כמו בני משפחה וחברים כל מידע אשר יועיל לחברות הביטוח להביא לדחיית התביעה.
החוקרים משתמשים בשלל תרגילים או תכסיסים על מנת לפגוע באמינות הנפגע ואף מצלמים ומקליטים את הנפגע. יתרה מזאת חוקרי הביטוח ייפנו גם לרשתות החברתיות כמו פייסבוק\אינסטגרם על מנת למצוא תמונה או סרטון אשר ישלול את טענותיכם לגבי הפגיעה שחוויתם. מומלץ לבדוק היטב פוסטים המועלים לרשתות החברתיות.
את מי תובעים לאחר תאונת דרכים?
א.נהג – במידה ונפגעת בתאונת דרכים בהיותך נהג ברכב יהא עליך להגיש תביעה נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה, כאמור, בלי קשר לשאלת האשמה. חשוב להדגיש כי בחוק קיימים חריגים אשר מגדירים מי לא יהיה זכאי לפיצוי כספי במקרה של תאונת דרכים, למשל פגיעה במתכוון, או נהג שנפגע בתאונת דרכים ולא היה ברשותו רישיון נהיגה או ביטוח חובה, או תאונת דרכים עם רכב ששימש לביצוע פשע.
ב.נוסע - במידה ונפגעת בתאונת דרכים בהיותך נוסע ברכב יהא עליך להגיש תביעה נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב בו נסעת בפוליסת ביטוח חובה.
ג.הולך רגל – במידה ונפגעת בתאונת דרכים בהיותך הולך רגל ניתן יהיה להגיש תביעה נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב הפוגע ואת הנהג ברכב זה כנתבע פורמלי.
במקרים רבים, במידה ואין באפשרות הולך הרכב להשיג את פרטי הרכב הפוגע כמו בתאונת פגע וברח וכתוצאה מכך אין באפשרות לקבל את פוליסת ביטוח החובה של אותו הרכב, ניתן יהיה להגיש תביעה נגד קרנית - קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.
ייצוג מקצועי על ידי עורך דין תאונות דרכים יבטיח לכם פיצוי מרבי
על מנת להבטיח שנפגעי תאונות דרכים יקבלו את מלוא הפיצויים הכספיים שמגיעים להם, יהיה עליהם להוכיח את הפגיעה באופן בלתי ניתן לערעור ע"י חברות הביטוח, לכן כפי שהוסבר במאמר לעיל, במידה ונפגעת בתאונת דרכים מומלץ שעורך דין תאונות דרכים או במקרה של תאונת אופנוע עורך דין תאונות אופנוע ילווה אותך בהליך המשפטי וינחה אותך באופן אישי ומדויק בתהליך מרגע התאונה ועד לקבלת הפיצוי הכספי המרבי מחברת הביטוח.
אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות דרכים
עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה בתביעות תאונות דרכים לאחר שייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים ומסובכים, כאשר מאחוריה ניסיון בייצוג משפטי של מאות תביעות תאונות דרכים והשיגה עבור לקוחותיה מיליוני שקלים במצטבר.
את הניסיון המשפטי בתאונות דרכים הרב רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת הקמת משרד עורכי דין נזיקין על מנת לשרת את נפגעי תאונות הדרכים בתביעות נזקי גוף נגד חברות הביטוח הגדולות והחזקות בישראל.
ההיכרות עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים והידע המשפטי שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה על מנת להשיג ללקוחותיה פיצויים כספיים מקסימליים.
הניסיון המשפטי של עו"ד אריאלה גפן בתביעות ביטוח ונזיקין מאפשר לה לנהל תיקי תביעות תאונות דרכים קלות וקשות ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.
לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד ונכון מ- עורך דין תאונת דרכים בתל אביב או עורך דין נזיקין השאירו פרטים או התקשרו וניצור קשר בהקדם האפשרי.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות