סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

"גב כלכלי ושת"פים עם החברות הגדולות ביותר"

אלקטרה, אפריקה ישראל ושכטר הן רק חלק מהחברות המשתפות פעולה עם יזמית ההתחדשות העירונית הצומחת "אבן הפינה התחדשות עירונית". עצרנו לראיון את פלג מוסקוביץ', מנכ"ל החברה, שנראית כמו הדבר הבא בתחום ההתחדשות העירונית, עם פורטפוליו של מאות יחידות דיור קיימות, בתהליכים ובתכנון

כאשר ניגשים לפרויקט של התחדשות עירונית – הדבר החשוב ביותר הוא בחירת היזם או הקבלן שיבצע את העבודה. שוק ההתחדשות העירונית כולל מאות שחקנים, אך רק לחברות אחדות בו יש גב כלכלי איתן או שת"פים עם החברות הגדולות במשק – אלמנטים שמלמדים על אמינות החברה, ויכולותיה להוציא פרויקטים מורכבים אלו מהחזון אל הפועל.
5 צפייה בגלריה
פלג מוסקוביץ
פלג מוסקוביץ
פלג מוסקוביץ
(יח"צ)
אחת השחקניות שיש לה גם וגם - גם גב כלכלי חזק מאוד וגם שת"פים עם חברות כמו אלקטרה בנייה, אפריקה ישראל, שכטר ועוד היא "אבן הפינה – התחדשות עירונית" – זרוע ההתחדשות העירונית של מובילת הבטיחות בתעבורה "מצודה". וזו סיבה מספיק טובה לראיין את אחד השותפים מנכ"ל החברה, פלג מוסקוביץ'.
פלג, תסביר לנו מה הקשר בין "מצודה" לבין "אבן הפינה התחדשות עירונית".
"מצודה היא החברה הוותיקה והמובילה בישראל בתחום הבטיחות בתעבורה ומבצעת מאות פרויקטים של תשתיות עירוניות ובינעירוניות עבור הממשלה והרשויות המקומיות, וכן עבור קבלני התשתיות הגדולים והמרכזיים במשק. בשל הביקושים הגוברים בתחום ההתחדשות העירונית מצודה הקימה את חברת 'אבן הפינה', ושכרה את מיטב המומחים והיועצים בתחום, על מנת שתעסוק בתחום ההתחדשות העירונית. כעת לרשות 'אבן הפינה' עומד החוסן הכלכלי והלוגיסטי של חברת האם, המגבה את הפעילות השוטפת ומנצלת את הניסיון רב השנים שלה בפרויקטים מורכבים מול גורמים פרטיים ומוסדות ממשלתיים".
5 צפייה בגלריה
אילן שרעבי
אילן שרעבי
אילן שרעבי
(יח"צ)
מי מלבדך עומד בראשות החברה?
"בראשות החברה ושותף בה הוא הבעלים והמייסד של קבוצת מצודה, אילן שרעבי, בעל עשרות שנות ניסיון בתחומי הנדל"ן והתשתיות. יחד עם אילן ייסדנו את חברת הבת, שכשמה כן היא 'אבן הפינה להתחדשות עירונית'. לי עצמי יש ניסיון של 15 שנים בפרויקטים בתחום הבניה, הפיתוח וההתחדשות העירונית בישראל"
5 צפייה בגלריה
עוזיאל
עוזיאל
עוזיאל
((SHARPEN))
האם לאבן הפינה יש כבר פרויקטים שהסתיימו בהצלחה?
"לאבן הפינה התחדשות עירונית פורטפוליו רחב של פרויקטים בשלבים שונים, הכוללים מאות יחידות דיור. פרויקט שנבנה ואוכלס בהצלחה הוא פרויקט 'נופי הגבעה' של חברת שכטר נדל"ן,שחברת מצודה הייתה נדבך חשוב בגורם הפיננסי שלו. מדובר במגדל יוקרה בן 19 קומות שנבנה ברחוב נתן אלתרמן 18 ברחובות. הבניין תוכנן על ידי האדריכל דביר יחיאל והוא מתאפיין בעיצוב ארכיטקטוני ייחודי, וכולל לובי מפואר ומפרט טכני גבוה מאוד".
5 צפייה בגלריה
ז'בוטינסקי 22 רמת גן
ז'בוטינסקי 22 רמת גן
ז'בוטינסקי 22 רמת גן
(SHARPEN)
איזה עוד פרויקטים יש לאבן הפינה התחדשות עירונית?
"יש לא מעט, בעיקר במרכז הארץ. כך, למשל, מגדל יוקרה בן 119 יח"ד שאנחנו בונים, בשיתוף עם חברת שכטר, בלב אזורי הביקוש – במתחם הבורסה שעל גבול תל אביב ורמת גן. בניין בן 7 קומות ו-34 יחידות דיור. פרויקט נוסף הוא בעיר היקרה ביותר בעולם - ברחוב זטורי 5 בתל אביב, שאנחנו נמכור במחירים אטרקטיביים. גולת הכותרת של החברה היא פרויקט התחדשות עירונית ענק באור יהודה, שיכלול מספר מגדלי מגורים בני 700 יח"ד, מרכז מסחרי ותכנון עירוני מוקפד - פרויקט מורכב ואיכותי שנמצא בשלבי תכנון. עוד פרויקט מעניין הוא בניין בעיצוב אדריכלי מיוחד של אדריכל תימור שוורץ ברחוב דוב פרידמן 21-23 ברמת גן, שיכלול 99 יחידות דיור. ויש בקנה עוד פרויקטים רבים".
5 צפייה בגלריה
זטורי 5 תל אביב
זטורי 5 תל אביב
זטורי 5 תל אביב
(SHARPEN)
יש מאות יזמי התחדשות עירונית. למה הרוכשים צריכים לבחור דווקא בכם?
"לרשותה של 'אבן הפינה התחדשות עירונית' עומד בראש ובראשונה החוסן הכלכלי והלוגיסטי של חברת האם 'מצודה', המגבה את הפעילות השוטפת, ובנוסף כן ניסיון רב שנים בפרויקטים מורכבים מול גורמים פרטיים ומוסדות ממשלתיים מובילים. אנו רואים ערך עליון במתן יחס אישי אמין והוגן לכל דייר, ומקפידים לפעול מול הדיירים במקצועיות, בשקיפות וביושרה. בהתחדשות עירונית יש חשיבות גדולה בהענקת ביטחון ושקט נפשי לדיירים , וזה מתאפשר בזכות האיתנות הפיננסית של חברת האם. פרויקטים מסוג זה דורשים ניסיון, נחישות ועוצמה תכנונית, ולא לכל חברה יש את הכלים הללו, שמאפשרים להפוך את החלום למציאות".

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות