סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הצצה לעתיד: איך בינה מלאכותית (AI) תשפר את יחס ההמרה בקמפיינים בשיווק דיגיטלי?

תכל׳ס, מה כל עסק עם שאיפות גדולות רוצה? להרוויח חמישה שקלים על כל שקל של השקעה בפרסום, וביננו אפילו יותר. מי שבאה לעזרתנו כדי להגדיל רווחים היא טכנולוגיית בינה מלאכותית, המשפיעה על כל תחום ובעיקר על תוצאות הפרסום והשיווק בדיגיטל.

מאת: רועי בן ארי
רועי בן ארי, מומחה דיגיטל, הבעלים והמנכ"ל של סוכנות לשיווק דיגיטלי Digitwow, עם כמה טיפים מעולים לבעלי עסקים שמתחילים קמפיינים שיווקיים בדיגיטל. רועי מספר לנו איך טכנולוגיית AI יכולה לסייע לנו להפיק את המקסימום מהקמפיינים ולהגיע לקהל היעד המדויק של המוצר או השירות שלנו, עם דיוק של 80% יותר ממה שהיה בעבר.
בינה מלאכותית וכפי שכולם אוהבים לקרוא לה AI משפיעה על כל היבט בחיים שלנו, גם בלי שנשים לב. היא פוגשת אותנו במגוון רחב של תחומים, אם זה באתרי אינטרנט, אפליקציות, כתיבת תוכן (הטרנד של ChatGPT), מיתוג, שיווק ועוד. אבל בעידן שבו פרסומות ׳קופצות׳ על הגולש מכל כיוון, ישנה חשיבות להגעה ללקוח הנכון, בזמן הנכון ועם המסר הנכון. כאן נכנסת לתמונה AI שהופכת את השיווק להרבה יותר ממוקד.
עולם השיווק עובר לבינה מלאכותית, האמנם?
״השינוי המשמעותי בעולם ה-AI בהקשר של שיווק בדיגיטל, הוא ביכולת לנתח כמות עצומה של נתונים ולבצע תחזיות מדויקות לגבי ההתנהגויות של הגולשים״. מספר רועי בן ארי וממשיך: ״שיווק זה לא רק להקים קמפיין, אלא לייצר דאטה של גולשים, סוג של ׳פרסונות׳ שאנחנו מעוניינים לפנות אליהן. ככל שתהיה לנו דאטה מדויקת יותר, נוכל לשפר את הביצועים של הקמפיינים ולהוריד את העלויות פר המרה״, כך מסכם.
למעשה, הטכנולוגיה מאפשרת לנו להגדיל מסך כל הפניות את המחזור של העסק פי כמה וכמה. הרי מה באמת חשוב בשיווק דיגיטלי? כמה כסף העסק השקיע על פרסום וכמה בסופו של דבר היה החזר ההשקעה, במילים פשוטות – יחס המרה (ROI).
1 צפייה בגלריה
איך בינה מלאכותית (AI) תשפר את יחס ההמרה בקמפיינים בשיווק דיגיטלי?
איך בינה מלאכותית (AI) תשפר את יחס ההמרה בקמפיינים בשיווק דיגיטלי?
איך בינה מלאכותית (AI) תשפר את יחס ההמרה בקמפיינים בשיווק דיגיטלי?
(freepik)
הבאזז סביב A/B Testing והקשר ל- AI
כדי להגיע ליחס ההמרה טוב בעזרתה של טכנולוגיית AI, בן ארי ממליץ לבעלי עסקים לעשות A/B Testing בקמפיינים, לדוגמה שני עמודי נחיתה שונים מבחינת קריאייטיב ועיצוב, ולראות מה עובד טוב יותר. לדבריו: ״עם הזמן אנחנו יודעים מה עובד על קהל יעד מסויים וכך מבינים שהמסרים והעיצובים הספציפיים ממירים. כמובן שמה שעובד משכפלים וכך משפרים את התוצאות של הלידים והמכירות של העסק״.
חשוב לדעת שבסופו של דבר האלגוריתם של גוגל ופייסבוק מבוסס על AI והוא יודע להביא קהל דומה לקהל שאליו אנחנו מכוונים. אחרי שבצענו A/B Testing לדפי מכירה ומודעות פרסום והגענו למסקנות מה מביא לנו קהל יעד טוב ורווחי, בעזרת הדאטה שאנחנו צוברים נוכל להיעזר בקסם של ה- AI ולצאת למסע פרסום מדויק יותר.
״אני לומד מה הקהל של הלקוח שלי אוהב ומביא לו את הקרייאטיב הנכון, המסרים המדויקים ואפילו עד לרזולוציה של שעות וימים שהוא גולש ונמצא במצב של ׳מוד׳ רכישה, זה מטורף. נכון שזה כבר קיים, אבל ככל שעובר הזמן זה נהיה הרבה יותר מדויק. כסוכנות דיגיטל 360° אנו מבחינים בזה כאשר אנו יוצאים למסעות פרסום באפיקים שונים ללקוחות שלנו״, מסכם בן ארי.
ככל שהקהל יותר מדויק, כך התוצאות תהיינה טובות יותר
החלק המורכב יותר בניהול מסעות פרסום בטאבולה, אאוטבריין, גוגל, רשתות חברתיות וכו׳ הוא להביא קהל טוב ומדויק. ככל שהקהל יהיה טוב יותר כך התוצאות תהיינה טובות. לדוגמה, בפייסבוק אנחנו יכולים לנהל מספר קמפיינים לקהלים שונים, ועם הזמן אפשר ממש להרכיב פרופיל של קהל מסוים.
״אחרי שהצטבר לי קהל למשל של 5,000 גולשים (שהגיעו מרשתות חברתיות) וביקרו באתר האינטרנט של הלקוח שלי, בעזרת הפיקסל, הדאטאות וטכנולוגיית AI - אני יכול לומר לפייסבוק ׳תמצא לי קהל דומה לאותם 5,000 גולשים שביקרו באתר׳. בדרך זו הקמפיין שלי יהיה הרבה יותר מוצלח וממוקד, כיוון שאני יודע שיש כאן גולשים עם מכנה משותף״, מספר רועי בן ארי.
ואם חשבתם שכאן זה נגמר, חשבו שוב...
אחרי שאנחנו יוצאים למסע עם קמפיין כזה, הקהל הבא במקביל יהיה הדאטה שצברנו וקהל דומה לו. מה זה אומר? כל אותם גולשים שהיו מעורבים במודעות הפרסום, כלומר קהל דומה לאנשים שעשו לייק, שיתוף, תגובה, לחצו על הלינק וכו׳. למעשה, בעזרת AI פייסבוק יודעת להביא לי קהל כזה – שדומה לקהל שהיה מעורב.
דיגיט וואו בהנהלתו של רועי בן ארי היא סוכנות שיווק דיגטלי שחושבת אחרת עם מבט לעתיד, כזאת שרוצה בסוף החודש לראות ולדעת עד כמה היה רווחי כל קמפיין, כמה אנשים ביקרו באתר של הלקוח, כמה השאירו פרטים וכמה לא ולמה.
״ככל שתהיה לי יותר בקרה ואבין מה קורה בעזרת הנתונים, אוכל לשפר את התוצאות של הלקוחות ולהגיע להצלחות מסחררות. למזלנו היום השיווק מדיד יותר ממה שהיה בעבר, וזה בא לידי ביטוי ביכולת להגיע לקהל היעד המדויק וליהנות מהקסם של טכנולוגיית AI״. מסכם בן ארי.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות