סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

סיירת מטכ"ל שיווקית שמזניקה ארגוני חינוך

בעידן החדש מנהלי חינוך נדרשים לחשיבה שיווקית – אסטרטגית כמו בחברה עסקית. כדי להתמודד בעולם תחרותי ולחבר את הקהילה לחלום חינוכי ייחודי חייבים ליווי אסטרטגי שמשנה תודעה. הכירו את צביקה טרוסט שמוביל במשך 20 שנה מהפכות במאות ארגוני חינוך.

צביקה, קודם כל ברכות לרגל אישור תוכניות המיתוג שלך במערכת הגפ"ן של משרד החינוך!
3 צפייה בגלריה
 צביקה טרוסט-מוביל במשך 20 שנה מהפכות במאות ארגוני חינוך.
 צביקה טרוסט-מוביל במשך 20 שנה מהפכות במאות ארגוני חינוך.
צביקה טרוסט-מוביל במשך 20 שנה מהפכות במאות ארגוני חינוך.
(איתן אלחדז)
איך הכל התחיל?
עולם ארגוני החינוך עובר בשנים האחרונות מהפכה משמעותית בתחום השיווק.
השינוי נולד מתוך צורך מוכר – מיתוג מחדש ושיווק לצורך הגדלת רישום. אלא שהרבה בזכות חשיבה יצירתית, מהפכנית ופורצת דרך שחתום עליה אסטרטג המיתוג צביקה טרוסט, הולידה לעולם החינוך מתודה חדשה: "פיצוח WHY חינוכי שעושה WOW שיווקי".
המנטור של מנהיגי קהילה
"אני רוצה מנהלים שמעיזים לחלום, כי אנחנו כאן על מנת לעצב מציאות חדשה" אומר צביקה.
"גיליתי כי תהליך המיתוג הוא כלי מנהיגותי אדיר להנהגה והובלה ארגונית, הוא מאפשר מרחב דרכו ניתן לייצר תפיסה מנהיגותית, לכידות, גאוות יחידה ומגוון דברים נפלאים".
3 צפייה בגלריה
המנטור של מנהיגי קהילה
המנטור של מנהיגי קהילה
המנטור של מנהיגי קהילה
(אריק זאבי)
"מה שאנחנו עושים כאן זה לחבר קהילה שלמה לחזון אחד משותף. כדי להוביל מהפכה תודעתית גדולה כזו אתה נדרש קודם לשנות את כל התפיסה של המנהלים. מנהל חינוך נדרש כיום להיות מנהיג כריזמטי ומוביל. הבנו שהכל מתחיל במנהלים ובצוות ההנהלה לכן צוות המנטורים שאני מוביל פועל כל הזמן להעצים את המנהלים על מנת שיוכלו לעמוד כשגרירים בקדמת הבמה ולהיות פורצי דרך בקהילתם.
ממיתוג סטנדרטי למיתוג שמבוסס אג'נדה
מיתוג זה לא וועדת קישוט. זה הלך רוח. זה מה אתה חושב. מה הסיפור האותנטי שלך לעולם. איך זה בא לידי ביטוי בכל מרחבי הדיבור, העשייה והנראות השיווקית. זה תהליך חי ונושם שמקיף את הקהילה שלך ב - 360 מעלות ובכל ההיבטים. יש כאן תהליך הטמעה מדהים. אנחנו בונים את דפוסי החשיבה של הארגון מחדש. אנחנו מעצבים שפה ומנחילים תרבות פנימית שנושמת חזון. מאירועי השקה מרגשים לקהילת המורים, ההורים והתלמידים עד הפנינג ענק המחובר לחזון שלנו עם כל הנראות שמסביב. הכל חייב להרגיש פועם ומרגש. הקהילה צריכה ללמוד לחגוג את החלום שלה. אסור שהמיתוג יישאר רק אריזה יפה ללא קשר לתוכן החינוכי היום יומי. אנחנו יוזמים עם ההנהלה פרויקטים חינוכיים יצירתיים שמחוברים לאג'נדה הגדולה שיצרנו.
ראיית רנטגן שמפצחת D.N.A. מיתוגי
"כדי לייצר חיבור אמיתי של הארגון והקהילה למסר אתה חייב להיות רגיש וקשוב לניואנסים הדקים והייחודיים שבונים את הסיפור והמסר שאתה רוצה לספר ולהעביר. רק סיפור עם מסר ברור, אותנטי, אמין ומדויק שנולד מתוך ניתוח והבנה עמוקים של מהות החזון הארגוני יוכל באמת לחבר ולרתום את הקהילה שלך".
3 צפייה בגלריה
אסטרטג המיתוג צביקה טרוסט
אסטרטג המיתוג צביקה טרוסט
אסטרטג המיתוג צביקה טרוסט
(איתן אלחדז)
ממשווק אחד למאות שגרירים
לארגוני חינוך יש כח אדיר שבאופן מפתיע ולא מוצדק לא בא לידי ביטוי וזה האנשים עצמם – לשם כך פיתחנו מודל שנקרא 'ששת גלי ההשפעה'. המודל מלמד את הארגונים כיצד לרתום את המעגלים הסובבים אותם ממעגל ההנהלה, דרך חדר המורים וצוות המורים, ההורים, התלמידים, הבוגרים ועוד.
כמנהל אתה הופך ממשווק יחיד למנצח על תזמורת שלמה של מעגלים עם מאות של שגרירים שפועלים מתוך מנוע עצמאי.
אני נזכר לדוגמא באחד הארגונים שליווינו. איך ידענו שתהליך ההטמעה הצליח בצורה מדהימה? ראינו שהתלמידים מיוזמתם לקחו את הסלוגן והמסר המוביל והדפיסו אותו על חולצות בית הספר שלהם, כשזיהנו שזה בא מהם, שהם הזדהו עם סיפור המותג שייצרנו. הבנו שפגענו בול !
זה נשמע מרתק ורצינו מאד לראות איך התהליך הזה מתרחש בפועל.
חיפשנו מנהל שכבר העביר את הארגון שלו תהליך מיתוגי זה.
נפגשנו עם הרב דני דינר ראש אולפנית מבשרת ברוך בחדרה
"במשך שנים הייתה לנו תחושה שאנחנו נותנים לתלמידות מוצר חינוכי איכותי ומיוחד שלא זוכה להערכה שראויה לו. זה תסכל מאוד". אומר הרב דני.
"בתור מנהל, אני והצוות שלי היינו כל כך עסוקים בעשייה היומיומית שהתקשינו להגדיר את הדבר הזה אצלנו שעושה את ההבדל. לכל מי שהיה חלק ממשפחת האולפנית היה ברור שיש פה משהו מדהים. אבל לא ידענו להסביר את זה מספיק טוב למי שהגיע מבחוץ. הבנתי שאני צריך מישהו מומחה שרואה את הדברים מבחוץ". האינסטינקט הראשוני שלי היה לפנות למשרד פרסום ולהריץ קמפיין. במבט מעמיק יותר הבנתי שפרסום ללא אבחון מעמיק, אסטרטגיה חדה ויצירת שפה כלל ארגונית יהיה רק קישוט בכניסה שלא מחובר לתוכן האמיתי שלנו".
"הדבר המדהים שהתגלה למול עיני תוך כדי התהליך זו היכולת הנדירה של צביקה לחבר בין עולמות ושפות. צביקה יצר איזון מדויק וחיבור אמין בין השפה החינוכית לבין שפת השיווק והמכירה. כאנשי חינוך עולם הפרסום, השיווק והמכירה היו זרים לנו ואף הרגישו לרוב כאזורים מאיימים, לא ידענו כיצד לתרגם מסרים חינוכיים מורכבים, להמשיג ולהנגיש אותם באופן חד ופשוט לקהל הרחב. צביקה לימד אותנו לבנות וליצור את הגשר הקריטי הזה. הוא עזר לנו אחרי 20 שנה למצוא את היהלומים שלנו! דבר שהוביל לעליה משמעותית באיכות וכמות המתעניינות".
ניכר מהחיוך של הרב דני כמה חווייתי ומשמעותי היה עבורו המסע לחידוד הזהות האותנטית שהקהילה שלו עברה.
צביקה טרוסט הוא הבעלים של משרד למיתוג אסטרטגי המוביל בישראל לעולם החינוך, מומחה להזנקת תדמית ורישום. בין לקוחותיו: רשתות חינוך, אגפי חינוך במועצות מקומיות, מכללות אקדמיות, כפרי נוער, ומוסדות חינוך מכלל המגזרים.
בסדנאות השתלמות למנהלים שהעביר צביקה השתתפו רק בשנה האחרונה מאות מנהלים כולל מנהלי העתיד מטעם מכון 'אבני ראשה', מפקחים ומנהלי עמותות.
תוכנית המיתוג של טרוסט קיבלה את אישור משרד החינוך להיות חלק ממערכת הגפ"ן.
לפרטים וליצירת קשר עם צביקה:
טלפון: 052-3698293

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות