סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת מרכיבים את עמדות הטעינה הבטוחות ביותר לרכבים חשמליים

המחיר הממוצע של רכב חשמלי בישראל עומד על כ- 176 אלף שקלים, לא מחיר זול. לכן רבים מבעלי הרכבים החשמליים מנסים לחסוך כאשר מדובר בעמדות טעינה ביתיות. התוצאה? רכבים שנשרפו ונזקים גדולים נוספים שנגרמו לבית ולסביבה. אבי וזנה הבעלים של חברת 'אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת' המתמחה בעמדות טעינה לרכבים מסביר מה צריך לעשות וממה כדאי להיזהר

הרכבים החשמליים נמצאים בחזית החדשנות הטכנולוגית העולמית, ובאופן טבעי הם גם הפכו להיות לכלי הרכב הנחשקים ביותר בישראל. על פי נתונים שפורסמו, בשנת 2022 עלו על כבישי הארץ כ- 50,892 כלי רכב חשמליים. הצפי לשנת 2025 עומד על למעלה מ- 200,000 רכבים חשמליים, כולל רכבי יוקרה שהמחיר שלהם יכול להגיע ל- 400 אלף שקלים ויותר.
הפופולריות הגדולה של כלי הרכב החשמליים טמונה בכך שהם מציעים מספר יתרונות שהופכים אותם לאטרקטיביים במיוחד. רכבים חשמליים חסכוניים באנרגיה בהשוואה לרכבים המונעים על ידי בנזין, כך שהם שומרים על איכות הסביבה בצורה משמעותית. בנוסף עלויות הטיפול והתחזוקה שלהם נמוכים, הם שקטים בזמן הנסיעה ושומרים על עלות הרכב לאורך זמן רב.
2 צפייה בגלריה
אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת- עמדות הטעינה לרכבים חשמליים
אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת- עמדות הטעינה לרכבים חשמליים
אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת- עמדות הטעינה לרכבים חשמליים
(יח"צ)
חלק מכריע בנוחות של הרכבים החשמליים בא לידי ביטוי בעמדות טעינה אשר מספקות אמצעי אמין ויעיל לטעינת הרכבים השונים. עמדות הטעינה הללו ממוקמות בתחנות דלק רגילות, בחניונים תת קרקעיים במקומות העבודה, בבניין המגורים או בחנייה אישית בבית פרטי. מדובר במהפכה של ממש, והיא דורשת גם להגדיל את מספר עמדות הטעינה במתחמים הקיימים ובמקומות חדשים.
כך תוכלו לשמור על תקינות ובטיחות הרכב החשמלי שלכם
את תחנות הטעינה לכלי רכב חשמליים שקיימים היום בישראל צריך לחלק ל- 2, עמדות טעינה רגילה ועמדות טעינה מהירה. לשתיהן יש מכנה משותף, אלה שבטוחות מאוד לרכבים עצמם ולסביבה הקרובה, ואלה שטומנות בחובן סכנות פוטנציאליות בעלות נזק כספי גדול. אבי וזנה הבעלים של חברת 'אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת' המתמחה בעמדות טעינה לרכבים חשמליים מפרט על כך מעבר: "ישנו הבדל גדול בין התקנה ותפעול של עמדת טעינה עבור רכב חשמלי פרטי אחד לבין עמדה ציבורית שאמורה להעניק שירות למספר רב של רכבים כמעט ללא הפסקה. מדובר בניהול הספק וזרם שונים, גדלים וחיבורים אחרים ועוד. כך שהן עלולות להוות סכנה במידה והליך ההתקנה לא נעשה כהלכה, אם התשתית לא עומדת בתו התקן המחמיר, במידה והן הורכבו מחומרי גלם לא איכותיים, ואם לא מטפלים ומתחזקים אותן בצורה נכונה. במידה והליך מסוים לא נעשה בצורה המקצועית ביותר, הדרך לתקלות חשמליות או במקרים מסוימים אף לשריפה של ממש קצרה ביותר. לצערי מקרים מסוג זה כבר התרחשו יותר מפעם אחת למי שחשבו כי כדאי להם לחסוך בעלויות של עמדת הטעינה, או שבחרו לתת לחשמלאי שלא מתמחה בתחום זה לסדר זאת עבורם. הם שילמו על כך ביוקר לאחר שהרכבים נהרסו כליל או שנגרם נזק לבית או למשרד בעלות של אלפי שקלים ויותר".
אבי וזנה: קורסים והכשרות הנוגעים לעולם הרכבים החשמליים
הסכנות שאבי וזנה מדבר עליהן לא נעלמו מעיניהן הבוחנות של מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה ורשות החשמל בישראל. במסמך רשמי שנערך בשנה שעברה נקבעו מספר תקנות חדשות וברורות שלא משאירות מקום לספק בנוגע לעמדות הטעינה של רכבים חשמליים בישראל, זאת לאחר שיותר ויותר מקרי שריפה פרצו במהלך השנתיים האחרונות כתוצאה מעמדות הטענה לא בטוחות. למשל שריפה שפרצה בדירת קרקע ביישוב רכסים, כתוצאה מהתלקחות שנגרמה בעמדת טעינה של רכב חשמלי של בעלי הדירה, או דליקה שפרצה בעקבות הטענת מכונית חשמלית בקריות. פעולות הכיבוי עצמן מורכבות יותר בגלל שמדובר בקצר חשמלי וסוללות גדולות שבוערות לאורך זמן.
כיום תהליך הבדיקה של המערכות הללו מחמיר במיוחד. בין היתר ישנה חובה כי תהליך ההתקנה והבדיקות לסירוגין ייעשו אך ורק על ידי חשמלאי שעבר הכשרה מתאימה לטיפול בעמדות טעינה. חלק מהפעילות של אבי וזנה הבעלים של 'אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת' כוללת בתוכה קורסים, הכשרות וסטאז' מעשי בשטח שהוא מעביר באופן אישי לחשמלאים שרוצים להתמקצע בתחום עמדות טעינה וכלי רכב חשמליים, לדעת כיצד לפתור בעיות מורכבות ולהימנע מביצוע של טעויות שהמחיר שלהן יכול להיות יקר ומסוכן.
2 צפייה בגלריה
אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת- עמדות הטעינה הבטוחות ביותר לרכבים חשמליים
אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת- עמדות הטעינה הבטוחות ביותר לרכבים חשמליים
אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת- עמדות הטעינה הבטוחות ביותר לרכבים חשמליים
(יח"צ)
עמדת טעינה מהירה ועמדת טעינה איטית
מומלץ להטעין את הרכב בטעינה ביתית. ההמלצה היא כי רמת הטעינה ברכב חשמלי תנוע בטווח של בין 20% ל- 80% ולא פחות מזה, כך עוזרים להאריך את חיי הסוללה.
ניתוח עלויות וחיסכון לטווח ארוך
התקנת עמדת טעינה מהירה וחסכונית ובטיחותית לפי התקנים מאריכה את חיי הסוללה ומאפשרת לבעל הרכב להישאר לאורך זמן עם הסוללה ללא הוצאות או נזק כלכלי גדול יותר.
אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת – יצירת קשר
הרכבים החשמליים מחוללים מהפכה בתחבורה העולמית בזכות תכונות יוצאות דופן. הם שינו את הדרך בה אנו חושבים ומחשבים את הניידות שלנו, וחלק מזה תלוי גם בעמדות ההטענה של הרכבים. אם רכשתם רכב חשמלי ואתם לא בטוחים כי הוא עומד בתקנים או שאינו חסכוני לאורך זמן, או במידה ואתם עומדים לרכוש רכב חשמלי ורוצים להבטיח את בטיחות הרכב והחיסכון שהוא מציע, צרו קשר עם 'אַסִּיגוֹ חשמל ותקשורת'.
טלפון: 051-5770175

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות