סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

כמה זמן לוקח להוציא אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה

ידעתם שקנדה היא המדינה השנייה בגודל השטח שלה בעולם? אבל בקנדה יש הרבה יותר מאשר סתם שטח. הרוקיז הקנדים, מפלי הניאגרה המפורסמים, חיי הלילה של טורנטו וסצנת הקולנוע של קוויבק הם רק חלק ממה שהופך את המדינה הגדולה בצפון אמריקה ליעד תיירותי מסקרן.

בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא האם יש צורך בויזה על מנת לבקר בקנדה, מהו ה- eTA, כמה זמן לוקח להוציא אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה, ועוד מידע שימושי שכדאי לכם לקרוא לפני חופשה במדינת הבונים
האם צריך ויזה בשביל להכנס לקנדה
בשביל להכנס להודו או לסין, כמעט כל אזרח ישראלי ייצטרך להוציא ויזה. הויזה היא מסמך רשמי מטעם רשויות ההגירה של מדינת היעד של המסע שלכם, והיא מאפשרת לכם להכנס למדינה ולשהות בה לפרק זמן מסוים לפי החוק באותה המדינה וסוג הויזה שהתקבלה.
יחד עם זאת, ישנם הסכמים המאפשרים לאזרחים של מדינות מסוימות לעבור בין אותן מדינות ללא צורך בקבלת ויזה לתקופת זמן מוגבלת. כך למשל אזרחי ישראל יכולים להכנס לאנגליה מבלי שהם הנפיקו ויזה מראש למטרות תיירות קצרות טווח, דוגמא נוספת היא העובדה שאזרחים פולנים יכולים לבקר בישראל עד שלושה חודשים ללא צורך בויזה.
רשמית, אדם או אישה בעלי דרכון ישראלי לא צריכים ויזה כדי להכנס לקנדה. אולם, ישנה כוכבית לקביעה הזו – כדי לעלות על טיסה לקנדה על אזרחים מישראל ומשלושים וחמש מדינות נוספות להנפיק אישור נסיעות אלקטרוני, או כפי שהוא נקרא בשמו הרשמי eTA Canada.
1 צפייה בגלריה
ונקובר-קנדה
ונקובר-קנדה
ונקובר-קנדה
(צילום freepik)
מה זה eTA
אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה הוא למעשה כתב הצהרה אותו ממלא הנוסע או הנוסעת לפני הטיסה שלהם לקנדה. קבלת אישור על ה- eTA מאפשר לנוסעים לטוס לקנדה, כשלאחר הנחיתה הבקשה נבדקת שוב על ידי קצין ביקורת גבולות קנדי.
קצין ביקורת הגבולות בוחן את הבקשה בזריזות, מוודא שכל הפרטים שכתובים בה נכונים – ורק אז מותרת הכניסה לקנדה לבעל האישור. השימוש באישור הנסיעות האלקטרוני בקנדה החל כבר בשנת 2016, ומאז הוא רק משתכלל ומתפתח.
במידה וקצין ביקורת הגבולות יחשוד שלא כל הפרטים הכתובים הטופס אישור הנסיעות האלקטרוני הם אינם נכונים אתם עשויים להיות מעוכבים לחקירה. בהמשך יכולה רשות בקרת הגבולות להחליט שאישור הנסיעות האלקטרוני שלכם לא תקף מאחר והפרטים שנמסרו בו אינם נכונים, וכניסתכם לקנדה לא תאושר. לכן חשוב מאוד למלא אך ורק פרטים נכונים ומדויקים בטופס.
כמה זמן לוקח להוציא אישור נסיעה אלקטרוני לקנדה
על מנת לקבל אישור נסיעה אלקטרוני לקנדה יש למלא טופס מקוון ולהגיש אותו. מילוי השאלון אורך כמספר דקות למרבית האנשים. אישור נסיעה אלקטרוני לקנדה מתקבל בדרך כלל בתוך שלושה ימי עסקים, אלא אם רשויות ההגירה הקנדיות דורשות לצרף לטופס הבקשה נספחים נוספים.
במידה ורשויות ההגירה הקנדיות ידרשו מכם לצרף טפסים נוספים על מנת לקבל את אישור הנסיעה האלקטרוני לקנדה, עשוי התהליך להפוך מהליך קצר שנמשך כשלושה ימים להליך ארוך מאוד שנמשך על פני שבועות.
בדיוק מהסיבה הזו כדאי לכם למלא טופס בקשה לקבלת אישור נסיעה אלקטרוני לקנדה כמה שיותר זמן מראש לפני הטיסה. אתם לעולם לא יכולים לדעת בוודאות מוחלטת כמה זמן יימשך התהליך, ולכן לא יזיק לצבור זמן מראש – ולהימנע מעוגמת נפש.
איך מוציאים אישור נסיעה אלקטרוני לקנדה
אישור נסיעה אלקטרוני לקנדה ניתן להוציא על ידי פנייה לחברה המתמחה בתחום הגשת בקשה לקבלת ויזה או אישור נסיעה אלקטרוני, או לסוכנות נסיעות ותיקה.
כפי שציינו, הליך הנפקת אישור הנסיעה מורכב משלב המענה על השאלון ומילוי הטופס שנמשך כמספר דקות ומתבצע באינטרנט, שלב קבלת אישור הנסיעה האלקטרוני לקנדה שנמשך כשלושה ימים ומתבצע אף הוא באופן מקוון ושלב קבלת האישרור הסופי של אישור הנסיעה האלקטרוני לקנדה על ידי קצין או קצינת ביקורת גבולות קנדיים שנמשך בדרך כלל גם הוא כמספר דקות, והוא מתבצע כבר באופן פיזי בשדה התעופה בקנדה.
מה הן הדרישות להנפקת אישור eTA
הדרישות להנפקת אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה הן לא רבות, אך אי עמידה בהן עלול להוביל לדחייה של הבקשה וסיבוך של הליך הכניסה לקנדה. ערכנו עבורכם רשימה מפורטת של כמה מהדברים החשובים שעליכם לעמוד בהם בשביל לקבל אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה:
1.תוקף דרכון
על מנת לקבל אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה על הדרכון שלכם להיות בתוקף. במידה ואין לכם דרכון אלא מסמך נסיעות אחר – גם הוא חייב להיות בתוקף בעת הגשת הבקשה.
2.תיק הגירה נקי
אדם בעל תיק פלילי אשר הורשע בעבירות בתחום ההגירה לא יוכל לקבל אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה. יחד עם זאת, לא כל תיק פלילי יהווה מגבלה להכנס לקנדה, אלא כאמור רק תיק פלילי שקשור לעברות בתחום ההגירה.
3.דמי קיום
עליכם להוכיח שיש ברשותכם את האמצעים לכלכל את עצמכם במהלך שהותכם על אדמת קנדה. הנקודה הזו נוטה לבלבל ולהרתיע אנשים, ולכן מומלץ להתייעץ מראש עם חברה המתמחה בתחום הגשות הבקשות לקבלת ויזה לפני או במהלך מילוי הטפסים.
האם אפשר להכנס לארצות הברית מקנדה עם eTA
תיירים רבים נהנים להגיע למפלי הניאגרה בקנדה ולחזות בפלא הטבע המרהיב. מפלי הניאגרה הם כל כך גדולים שיש להם שני צדדים, צד אחד נמצא בקנדה, והצד השני נמצא בארצות הברית. הקרבה לגבול גורמת והעובדה שלתיירים שאינם חיו בארצות הברית או בקנדה שתי התרבויות נראות דומות להפליא, גורמת ללא מעט תיירים לחשוב שהם יכולים להכנס לארצות הברית ממעבר הגבול במפלי הניאגרה עם ה- eTA שלהם.
אולם, חשוב לנו להבהיר ולהזהיר על מנת למנוע עוגמת נפש – אי אפשר להכנס לארצות הברית מקנדה עם אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה. כניסה לארצות הברית למי שאינו אזרח ארצות הברית מחויבת בויזה רשמית ובתוקף ממשרד ההגירה האמריקאי. יוצאים מן הכלל הם אזרחי מספר מדינות (שישראל אינה כלולה ביניהן) שיכולים להכנס לארצות הברית ללא ויזה, למשל בעלי דרכון גרמני או בעלי דרכון הונג קונגי.
מה התוקף של אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה
אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה אינו מוגבל במספר כניסות, בשונה מויזות של מדינות אחרות. אולם, אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה יהיה בתוקף למשך חמש שנים מיום הנפקתו (בניגוד לויזה לארצות הברית למשל, שתהיה בתוקף במשך עשר שנים).
בנוסף, אם הדרכון שקשור לאישור הנסיעות האלקטרוני לקנדה נעשה פג תוקף – גם אישור הנסיעה האלקטרוני לקנדה יהיה פג תוקף, אפילו אם לא עברו עדיין חמש שנים מיום ההנפקה שלו. בנוסף, כל שינוי שנעשה בדרכון מבטל גם הוא את התוקף של אישור הנסיעות האלקטרוני לקנדה. כך אם שיניתם את שמכם או את מינכם – עליכם להנפיק אישור נסיעות אלקטרוני חדש כדי להכנס לקנדה.
סיכום
לסיכום, טיול לקנדה יכול להיות חוויה בלתי נשכחת. כדי להנות מהטיול, כדאי לצמצם את הסיכוים לעוגמת נפש כתוצאה מחיכוכים עם רשויות החוק. לשם כך יש להתחיל קודם כל בקבלת אישור נסיעות אלקטרוני לקנדה שיעמוד בכל התנאים. כדי להוציא אישור כזה יש לפנות לחברה המתמחה בהגשת בקשות לקבלת ויזה.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות