סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

שיתוף פעולה שמניב פירות – נטפים, דאטה פרו וסיילספורס משיקים את עתיד ניהול הלקוח בעולם החקלאות

לפעמים, דברים גדולים מתרחשים בעקבות פגישה מקרית-למחצה.

בתחילת שנות ה-30 של המאה שעברה, הגיע המהנדס והממציא שמחה בלאס, מי שהיה אחד ממקימי חברת "מקורות", לביקור אצל ידיד בחדרה. השניים יצאו לשטח החקלאי, שם הראה לו הידיד "פלא" – עץ שגדל ללא השקייה. בלאס המסוקרן הביט סביב, והבחין בקרבת מקום בצינור סדוק שממנו טפטפו באיטיות מים. המים הללו הזינו את שורשי העץ. מכאן, הדרך ליצירת הטפטפת – אחת ההמצאות המזוהות ביותר עם ישראל בעולם – היתה קצרה. חברת נטפים, שנוסדה בשנת 1965 פועלת בכ-110 מדינות סביב הגלובוס, ומתהדרת בסלוגן "לעזור לעולם לגדל יותר בפחות". בחברה מסבירים כי תחת הקונספט "חקלאות מדייקת" יכולים חקלאים ברחבי העולם להפעיל ולנהל את מערכות ההשקיה שלהם מכל מקום ובכל זמן, באמצעות המחשב האישי, הטאבלט או הסמארטפון. וכך, כל צמח מקבל את אותה כמות מים, ובהתאם ל"דרישות" הספציפיות שלו.
2 צפייה בגלריה
הרמת כוסית משותפת לרגע העלייה לאוויר במשרדי סיילספורס, ת"א.
הרמת כוסית משותפת לרגע העלייה לאוויר במשרדי סיילספורס, ת"א.
הרמת כוסית משותפת לרגע העלייה לאוויר במשרדי סיילספורס, ת"א.
(עמית סטריקובסקי)
האפקט הקריטי של הפרסונליזציה – מסתכלים ללקוח בעיניים
"החברה שהביאה לעולם ומובילה את פתרונות השקיה מדייקת וניהול נכון של הזנת הגידול, כזו שיודעת לספק לכל צמח באופן חכם את כמות המים והדשן הדרושה לו ובאופן ששומר על סביבת הגידול (קרקע ומים) ובניגוד לפתרונות כמו השקיה בהצפה והמטרה- אנחנו נושאים באחריות גדולה ומחויבות כלפי העתיד של הלקוחות שלנו." מספר דיוויד מרגולין, Global CMO בנטפים "אתם צריכים להבין, הלקוחות שלנו הם עולם ומלואו והם מחוברים לגידולים, לאדמה ולאזור האקלימי שהם מגדלים בו. עכשיו דמיינו חקלאי שמגדל כותנה ב - Sun belt באריזונה, את זה שמגדל אורז בצפון הודו או החקלאי שמגדל עגבניות שרי בערבה. כל אחד מהם משתמש בטכניקות גידול שונות, אתגרי המים, האקלים והעונתיות שלהם שונה, הם מתמודדים עם המזיקים, עלויות גידול לא יציבות, משברים גיאו-פוליטיים ועוד. אם אנחנו לא נדע לייצר עבורם פתרונות מותאמים שמתחברים לגידול, לתנאים הספציפיים בשטח שלהם, אנחנו נהיה עוד יצרן מוצרי השקייה וזה עומד בסתירה לכמעט שישה עשורים בהם אנחנו מתנהלים כשותפים עבור הלקוחות שלנו. התפיסה העסקית הזו היא כוכב-הצפון שלאורו אנחנו מתנהלים. אופן הפעילות הזה משליך גם על האופן שבו אנחנו בוחרים את השותפים העסקיים שלנו והספקים ונותני השירות שלנו. זאת גם הסיבה שאנחנו בחרנו לעבוד עם דאטה פרו וסיילספורס".
“החיבור שלנו עם דאטה פרו היה מידי", מוסיף מרגולין. "היה לנו חשוב שהשותף שרץ איתנו יכיר אותנו ב-360 מעלות כפי שאנחנו מצפים מעצמנו ויהיה מולטי דיסיפלינארי. דאטה פרו סייעה לנו בתהליך הן מהבחינה העסקית, והן הטכנולוגית והקריאטיבית. לצורך העניין, המסעות והנכסים הדיגיטליים שיצרנו במסגרת הפעילות עברו מתיחת פנים הן מבחינת התובנות העסקיות אשר עיצבו אותן והן מבחינת הנראות הקריאטיבית שלהן. אני חושב שיש מעט ספקים בארץ שנותנים מענה כל כך לאתגרים שנטפים מתמודדת איתם".
2 צפייה בגלריה
הרמת הכוסית המשותפת לרגע העלייה לאוויר במשרדי סיילספורס
הרמת הכוסית המשותפת לרגע העלייה לאוויר במשרדי סיילספורס
הרמת כוסית המשותפת לרגע העלייה לאוויר במשרדי סיילספורס
(עמית סטריקובסקי)
מהפך חובק-ארגון: הרבה יותר משינוי טכנולוגי
מיכל טריגודה-שחר, Manager Digital & Business Applications בנטפים מספרת כי "במהלך השנים האחרונות, משקיעה נטפים משאבים רבים בתשתיות מערכות המידע שלה, במטרה לשפר את חוויית הלקוחות – גם לקוחות הקצה שלנו וגם השותפים העסקיים. אחד מהפתרונות המשמעותיים הוא יישום פלטפורמת ה- Marketing Cloud של סיילספורס. גם במקרה זה, תהליך ההטמעה אינו מתמקד רק בפן הטכנולוגי, אלא מביא עמו שינוי תפיסתי וארכיטקטוני. הפרויקט הזה למד אותנו כיצד ניתן לנהל קשר עם הלקוח דרך שלל ערוצים דיגיטליים ואפליקציות נפרדים אחד מהשני, ועדין ליצר תשתית אחת שתדע לזהות את הלקוח בכל נקודת מגע עמו (באונליין או באופליין) ולנהל את מערכת היחסים איתו במקום אחד, שיאפשר לאנשי שיווק, מכירות ושירות להכיר את הלקוח טוב יותר, ולתת לו חוויה קניה ושירות מיטביים.
ניצן מלכית, CTO בדאטה פרו מספר כי "לפני כחצי שנה, התחלנו בתהליך של ייעוץ והבנת הצרכים של נטפים, לקראת הטעמת מערכת Marketing Cloud של סיילספורס. עד לאותה עת נטפים עבדו עם פלטפורמה שהתאימה פחות לדרישות שלהם. בראש ובראשונה, הובן כי בשונה מקהלי יעד אחרים, חקלאי הוא ישות ניידת מאוד. הוא נע בשטח ולא נמצא תמיד מול מחשב. עם זאת, הטלפון שלו בדרך כלל איתו. מבחינתנו זו היתה הסנונית הראשונה שבישרה שנטפים צריכה לעבור מפלטפורמה שמתמחה בשיווק B2B לפלטפורמת B2C, שתעזור לנטפים להגיע לצרכנים שלה במקום שהם נמצאים בו ודרך המדיה הרלוונטית להם. כמו כן, הבנו מאוד מהר שבניגוד לחברות אחרות, המסעות של נטפים חייבים להיות מונעים מתוכן מקצועי שהייצור וההפקה שלו הוא תהליך ארוך אשר מושקעים בו הרבה מאוד זמן ומשאבים, כגון כותבי תוכן שהם אגרונומים מקצועיים. במצב הזה, אנחנו חייבים להבטיח שהמיצוי של התוכן הוא אופטימאלי בתהליך המסע ושלא "יתבזבז" תוכן איכותי רק כי הלקוח פספס את המייל ששלחו לו. הנקודה האחרונה המשמעותית, ואולי המעניינת ביותר שצפה בתהליך, הוא יצירת מסעות שהם חוצי ארגון, בדגש על הקשר ביין שיווק ומכירות. בעולם הקודם, ישות הייתה נחשבת "שיווקית" עד שהיא עברה רף עניין מסוים ורק אז עברה לטיפול של צוות המכירות בתהליך חד כיווני. היום המידע עובר וזורם בצורה טבעית ודו כיוונית בין צוות המכירות לבין המסעות השיווקיים, כאשר כל צד רואה וחשוף באופן מוחלט לסטטוס של אותה ישות."
אלה גרוזמן, Account Executive Marketing Cloud בסיילספורס מסכמת ואומרת כי "נטפים היא שותפה אסטרטגית של סיילספורס. אנו רצים איתה ומלווים אותה מזה זמן רב. נטפים היא חלק ממגוון הולך וגדל של חברות יצרניות ישראליות בינלאומיות שבוחרות בפתרון שלנו ואנחנו מודים על כך. אנחנו רואים בנטפים חברה פורצת דרך, סמל ומופת לחדשנות הישראלית, כזו שעוזרת לעולם לגדל מזון בצורה מדויקת, חסכונית וססטינבלית ואנחנו יותר משמחים ונרגשים לעזור לה לצמוח בעצמה."
"כשהתחלנו את השיחות עם נטפים על פתרון המרקטינג שלנו ", מוסיפה גלוזמן, "הבנו שהחיבור עם דאטה פרו יהיה הנכון ביותר עבורם, והיום בראיה של שנה אחורה אני חושב שההבנה הזו הוכיחה את עצמה מעל ומעבר."
לבירורים ויצירת קשר בכל הקשור להטמעה וניהול מערכות סיילספורס מרקטינג קלאוד ניתן ליצור קשר בכתובת: orir@datapro.co.il או דרך לאתר דאטה פרו>>





זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות