סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הטרנד החדש - מדוע אנשים עושים הסבה למקצוע ניקוי ספות

מגפת הקורונה הביאה איתה שינויים רבים בעולם, ויחד עם זאת אלו שעסקו במקצועות רבים מצאו עצמם ברגע אחד ללא תעסוקה. אלו שעסקו בתחומים כמו תיירות, שירותי במה, מוניות, הסעות, טבחים מצאו את עצמם ללא עבודה.

בחיפושים שונים אחר תעסוקה חדשה,מאתגרת ומכניסה, ניקוי ספות תפס מקום טוב ומכובד ברשימת הזדמנויות עבודה הקיימות. מקצוע ניקוי ספות מציע חבילה נהדרת למי שרוצה לנהל את קריירת העבודה שלו על פי התנאים שלו. מקצוע ניקוי ספות מאפשר בחירת כמות שעות העבודה ואף ימי עבודה בשבוע מחד, ולמי שאוהב לעבוד עם בני אדם, מקצוע ניקוי ספות מציע מפגשים מגוונים עם בני אדם סיפורי חיים מרתקים בכל שעתיים מאידך.
אז מה כל כך אטרקטיבי במקצוע ניקוי ספות שגורם לשכירים לעבור לסטטוס של עצמאי? אחד הגורמים להסבה למקצוע זה, הוא סף כניסה נמוך וסיכון יחסית קטן בהשקעה בו. השקעה בציוד וחומרי הניקוי מסתכמים בכמה עשרות אלפי שקלים בלבד. אנשים שעבדו במקצוע כלשהו במשך שנים רבות מרגישים בנקודה מסויימת שכבר אין להם את אותה התשוקה והמרץ שהיה להם פעם ומחפשים משהו אחר, ריגוש חדש ותמורה כספית הולמת בצידה.
4 צפייה בגלריה
איציק אוזבלו
איציק אוזבלו
איציק אוז'לבו מנכ"ל ובעלים של חברת קלינטק
(יח"צ)
איפה לומדים את המקצוע ניקוי ספות?
המקצוע ניקוי ספות טומן בחובו עולם שלם של פתרונות ניקוי בסביבת הבית כמו: ניקוי ריפודי כסאות פינת אוכל, ניקוי ספות מעור, ניקוי מזרנים, ניקוי ספפה, ניקוי מיטות וראש מיטה, ניקוי ריהוט גן, ניקוי מושבי רכב מבד ומעור, ניקוי וילונות, ניקוי שטיחים ניידים וניקוי שטיחים מקיר לקיר.
אז כמו שניתן לראות, נדרשת כאן שליטה לא מבוטלת בתחום זיהוי מקורות בדים, ידע ושימוש בחומרי ניקוי הנכונים וכל זה מבלי לעשות נזק כלשהו לפריטים. אפשר ללמוד את כל זה בקורס לניקוי ספות מטעם חברת קלינטק ולהיות מקצוען. קורסים להכשרת מומחים למקצוע ניקוי ספות מתקיימים בקמפוס בראשון לציון. הקורס כולל נושאים כמו: זיהוי בין סוגי הסיבים והבדים, כמו בדים טבעיים מכותנה ופשתן או בדים סינטטיים מפוליאסטר, ניילון, ויסקוזה. לומדים כיצד לזהות מקורות כתמים והאופן הסרתם באופן מקצועי מבלי להסב נזק לבד. מלמדים שיטות שונות של ניקוי ספות מבד. בנוסף לומדים זיהוי סוגי עיבודי עור ואיזה עיבודים מתאימים לניקוי ספות מעור. כיצד לדלל ולעבוד עם חומר לניקוי ספות מבד. מרצה קורס לניקוי ספות, איציק אוז׳לבו, מנכ״ל ובעלים של חברת קלינטק מאז 1999.בעל תואר שני במנהל עסקים, עם ניסיון של מעל 22 שנה בתחום ניקוי שטיחים וריפודים, ובעל השכלה מטעם בית הספר הגבוה לטקסטיל ״ שנקר ״ והסמכה למורה מטעם האיגוד הלאומי האמריקאי לניקוי שטיחים וריפודים.
למה כדאי לקנות מכונה לניקוי ספות בקלינטק?
כל לקוח שרכש מכונה לניקוי ספות או חומרי ניקוי מחברת קלינטק, זוכה לתמיכה וליווי אישי, לא פחות, מטעם בעל החברה. הליווי בא לידי ביטוי בקו תמיכה פתוח בווטסאפ שבן ניתן לשאול כל שאלה על אופן שימוש במכשיר לניקוי ספות ואופן העבודה בחומרי הניקוי בכל עת. כששאלו את איציק - מה הסוד שלך שכל כך הרבה אנשים מתחברים אליך ללמוד את המקצוע הזה? הוא ענה : ״ כשמגיע אליי אדם שמתלבט היכן לרכוש מכונה וחומרי ניקוי ושוקל להיכנס לתחום ניקוי ספות בצורה הכי רכה וקלה לכיוון ההצלחה, אני שואל את אותו אדם שאלה אחת: "קנית מכונה לניקוי ספות כלשהי וחומר לניקוי ספות כלשהו, הגעת לעבודה ראשונה שלך, אתה מוצא לפניך ספה לבנה מכותנה שמחירה יכול להיות חמשת אלפים שקלים או מאה וחמישים אלף שקלים. אבל אין לך מושג איך מנקים ספות מבד כותנה. למי אתה מתקשר עכשיו לשאול מה ואיך עושים? שאלוהים יעזור לך.״
איך עושים מעבר חלק למקצוע ניקוי ספות?
אמרנו שהמסלול מתחיל בקורס לניקוי ספות מסודר שבסופו מקבלים תעודת הסמכה מטעם חברת קלינטק. שלב הבא הוא הזנקה של העסק שלך קדימה. חברת קלינטק עובדת בשיתוף פעולה עם ״קרן מעוף״ הקשורה למשרד הכלכלה. בוגרי הקורס לניקוי ספות, העוברים מסטטוס שכיר לסטטוס עצמאי, יזכו להירשם לקורסים מסובסדים מטעם המדינה העוזרת לעצמאיים חדשים להצלחה בעסק החדש. הקורסים ניתנים על ידי מומחים בתחום השיווק וחשבונאות לעסק מתחיל.
4 צפייה בגלריה
חומר לניקוי ספות בד
חומר לניקוי ספות בד
חומר לניקוי ספות בד
(יח"צ)

למה מקצוע ניקוי ספות הפך לכל כך פופולארי?
כיום בכל בית אב ישנה מערכת ישיבה מבד או מעור הנמצא בשימוש באופן קבוע. מכאן, ניתן להבין את הפוטנציאל האדיר בעסק הזה. אם ניקח בחשבון את שאר הפריטים הנלווים בתוך סביבת הבית כמו המזרנים בכל חדר, השטיחים על הרצפה, הכיסאות בפינת האוכל, נמצא שיש המון הזדמנויות לתת שירות בסביבת בית הלקוח. תדירות ניקוי ספות מתבצע לרב אחת לשנתיים. בין מועד ניקוי אחד לשני ניתן למכור ללקוחות פתרונות לתחזוקה עצמית לניקוי כתמים באמצעות חומר לניקוי ספות בד.
על קצה המזלג - כיצד מתבצע ניקוי ספות בבית הלקוח
אנו מכירים בגדול שלושה סוגי לכלוך בספות. לכל סוג לכלוך מתאימים את פתרון ניקוי שלו. להלן שלושת סוגי הלכלוך עיקריים :
1.לכלוך מוצק : לכלוך זה בנוי ברובו מחול, אבק, שערות ושאריות אוכל שלא מתפרקים במים.
הפתרון : ביצוע תדיר שאיבה יבשה באמצעות שואב אבק.
2.כתמים נקודתיים : אלו אותם כתמים שמתווספים על הספות כתוצאה מאוכל, שתיה, כתמי שתן מחיות בית, כתמי דבק, דיו, סליים, מסטיק וכו׳.
הפתרון : ניתן להסיר את רב הכתמים על בסיס חלבוני באמצעות חומר לניקוי ספות בד, פרוטאין ספוטר, מוצר אמריקאי, מסיר כתמים על בסיס אוכל ושתיה, כתמי זיעה ושומן גוף. האפקטיביות רבה יותר על בדים סינטטיים מאשר על בדים טבעיים כמו כותנה ופשתן.
3.לכלוך כללי : מקורו של לכלוך זה יותר בשימוש קבוע ויומיומי של הספות. יחד עם הזמן מתחילים להצטבר לכלוכים באזורי המגע הישיר של הגוף. אזורים כמו משענות ראש, מסעדי הידיים, מושבי הישיבה נראים יותר עכורים ביחס לאזורים שלא היה מגע ישיר עם הגוף.
הפתרון : הזמנת חברת ניקוי ספות מקצועית לשטיפת יסודית של הספות. בדיוק כאן, טמון הביזנס בעסק הזה. לפי הסטטיסטיקה תדירות ביצוע ניקוי ספות היא בערך אחת לשנתיים. מאחר וקיים ביקוש קבוע, יש כאן מקום לשירות אמין ומקצועי. הכשרה מקצועית מסוג זה דורשת ידע ושליטה בסוגי בדים ואופן טיפול בכתמים המיוחדים על הספות. קורס לניקוי ספות בנוי על 15 שעות אקדמיות, ויקנה היכרות טובה עם עולם ניקוי ספות.
4 צפייה בגלריה
ניקוי  ספות בבית הלקוח
ניקוי  ספות בבית הלקוח
ניקוי ספות בבית הלקוח
(יח"צ)
מה לומדים על ספות מעור בקורס לניקוי ספות
עור הוא פריט עדין ורגיש ויש חובה להצטייד בידע לפני שניגשים לניקוי ספות עור. באופן כללי לומדים בקורס להבדיל בין עיבודי עור שניתן לנקות לבין עיבודים שלא ניתן לניקוי. העיבוד היחידי שניתן לנקות הוא "נאפה". נאפה זה ביוטי לעיבוד שמצפה את העור בשכבת צבע פלסטית והופכת את העור לבלתי חדירה לנוזלים. עורות סופגים כמו: אניליין, פול אפ, נובוק, עורות אלו סופגים נוזלים וכל ניסיון לניקוי עור מסוג זה עלול להיגמר בנזק לעור, לכן אינם ניתנים לניקוי. עורות מסוג זה מאופיינים על סלוני יוקרה ולרב יקרות. אף מנקה ספות לא היה רוצה להרוס סלון עם עורות כאלו.
מה לומדים על סוגי הכתמים ועל אופן הסרתם בניקוי ריפודים
סוגי הכתמים הקיימים על הספות לרב הן על בסיס חלבון. מוצרי מזון שהיו במקרר מגיעים על הספות, עקב אכילה מול הטלוויזיה, . בקורס ניקוי ספות לומדים על מקורות הכתמים על פי צורתה והמגע של הכתם. לדוגמא, אם הכתם עגול ועם מגע דביק, זה מצביע על כך שהכתם על בסיס שומני. להבדיל מכתם שנראה כמו מפת מדינה ובצבע חום, מצביע על מקור כתם ממים כמו: כתם תה, קפה, שתיה קלה. מאחר ולכל כתם יש מקור משלו, בתהליך ניקוי ספות אנו לומדים להתאים את הממיס הנכון לכתם. כמובן שיש קשר הדוק בין הצלחת הסרת הכתמים לבין מקור סיבי הבד. תמיד יהיה קשה יותר להסיר כתמים מבדים טבעיים כמו בדי כותנה, פשתן, ויסקוזה, מאשר מבדים סינטטיים העשויים מסיבים כמו: פוליאסטר, ניילון, אוליפין.
בקורס לומדים עוד על הסרת כתמים מורכבים יותר כמו: כתמי שתן, כתמי קיא, כתמי יין, כתמי כורכום, כתמי צבע מאכל. כל אלו נחשבים לכתמים בעייתיים במיוחד, על מנת להסיר חובה לשלוט בידע, בחומרים, ובמיומנות לביצוע. אחרת עלול לקרות נזק גרוע יותר לבד. ועל נזקים משלמים, וחבל. קורס ניקוי ספות בא לסגור בדיוק את הפער כאן למנוע נזקים אפשריים שעלולים לעלות הרבה כסף.
4 צפייה בגלריה
לפני ואחרי שמרת הזורע
לפני ואחרי שמרת הזורע
לפני ואחרי שמרת הזורע
(יח"צ)
מה לומדים בקורס ניקוי ספות על ניקוי מזרונים
בין הפריטים המתאימים לניקוי בסביבת הבית נמצאים גם המזרנים. מזרן זוגי בחדר השינה ומזרנים בודדים בחדרי ילדים נדרשים לניקוי אחת לתקופה של כמה שנים. על מזרן טיפוסי ניתן לזהות כתמים של הפרשות גוף כמו: שתן, דם, זיעה ושומן גוף. בקורס ניקוי ספות לומדים להסיר כתמים אלו ביעילות לצד בניית ציפיות ריאליות לתוצאות הניקוי מול הלקוח.
מה לומדים על ניקוי מושבי רכב בקורס לניקוי ספות
הרכב שלנו הוא מקום שבו אנו מעבירים חלק ניכר מהיום שלנו, נסיעות, עמידה בפקקים, יציאה לבילויים. תוך כדי שימוש ברכב, מושבי הבד מתלכלכים מזיעה ושומן גוף ואף מכתמי שתיה ואוכל. בקורס ניקוי ספות לומדים גם ניקוי ריפודי בד ועור בסביבת הרכב. חומרי הניקוי משתנים בין סוג ריפוד כזה ואחר. בנוסף, מאחר ופנים הרכב צפוף, התנועה קשה יותר בתהליך הניקוי. אנו לומדים כיצד לכסות ולהגן חלקי הפלסטיקה והפנים של הרכב עוד לפני תחילת ניקוי הריפודים. ישנן מכונות מתאימות במיוחד לניקוי מושבי רכב מבד.
איך בוחרים מכונה לניקוי ספות
לפני שנכנסים לתחום ניקוי ספות ישנה דילמה. נשאלות שאלות כמו : איזו מכונת ניקוי ספות אני צריך? מה התקציב הנדרש להקמת עסק ניקוי ספות? איך אני מזניק את העסק החדש שלי והופך לעסק רווחי?
כחלק מקורס ניקוי ספות נלמד על הציוד, החומרים והתקציבים הנדרשים להקמת עסק ניקוי ספות. כבר אמרנו, ההזדמנות העסקית בסקטור זה היא מעולה. עלות השקעה נמוכה במיוחד להקמת עסק מכניס טוב.
בקורס ניקוי ספות הסטודנט מחליט באיזה מגזר לקוחות מעוניין להתמקד. לפי תכונות המגזר מתאימים לו מכשיר לניקוי ספות. לדוגמא, אם החליט להתמקד בלקוחות עסקיים כמו: בתי מלון, מסעדות, בתי אבות, בנייני משרדים וכו', מכונת ניקוי ספות שתתאים תהיה עם קיבולת מים גדולה יותר והספק ארוך יותר לזמן עבודה. באופן אחר, אם החליט להתמקד בלקוחות פרטיים, כלומר ריבוי עבודות ניקוי ספות במשך היום, כניסות ויציאות רבות מבית הלקוח, תתאים לו מכונה לעבודה בעיקר עם לקוחות פרטיים, כמו מכונת ניקוי ספות פייטר 6. מכונת ניקוי ספות זו מתוכננת מראש להיכנס לכל סוג רכב פרטי, ולא נדרש החלפת הרכב הפרטי שקיים במשפחה לרכב מסחרי. פייטר 6 היא מכונת ניקוי ספות חזקה תוצרת ארה״ב ונלחמת עם בעל המקצוע כתף אל כתף בלו״ז העמוס שלו לניקוי ספות אצל הלקוחות.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות