סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

יותר ויותר יעדי לואו קואסט, מה כדאי לדעת וממה להיזהר

בשנת 2013 לאחר דיונים ארוכים וממושכים, חתמה ישראל על הסכם שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי. הסכם זה הביא לפתיחה חופשית כמעט לגמרי של השמיים בפני חברות תעופה מאירופה (ולהיפך), מה שאפשר לחברות אירופאיות רבות לייסד קווי תעופה לישראל. בהתאם, זה גם הוביל לירידה חדה במחירי הטיסות למדינות אירופאיות שונות וכמובן מהן לישראל.

בין החברות שהחלו לטוס לישראל באותה תקופה, היו חברות לואו קוסט. מדובר על חברות תעופה שקיימות שנים רבות, אך בשנות האלפיים הפכו להיות יותר ויותר פופולאריות בקרב נוסעים רבים.
הרעיון של חברות אלו, הוא להציע טיסות ליעדים שונים במחירים מוזלים הרבה יותר מאשר טיסות בחברות תעופה רגילות. עלות הטיסה היא זולה יותר מאחר והיא מציעה תנאים שונים לנוסע. למשל, טיסות בלי אוכל, בלי אפשרות לעלות מזוודה לתא המטען אלא רק מזוודה או תיק קטן למטוס, נחיתה בשדות תעופה משניים, וכן במקרים רבים הנוסע רוכש כרטיס טיסה אך לא רק בהכרח מושב ספציפי ולכן החברה לא מתחייבת בפניו שיזכה לשבת היכן שהוא רוצה.
במהלך השנים ישנה אומנם עלייה בכמות הנוסעים אשר בוחרים לטוס טיסות לואו קוסט, אך נתקלים בבעיות שונות וצריך לדעת כיצד להיזהר מהן. הבעיות נובעות הן מהתנהלות של החברות והן מחוסר הבנה של המוצר אותו רוכשים מהן.
1 צפייה בגלריה
איך רוכשים ביטוח חו"ל בצורה חכמה
איך רוכשים ביטוח חו"ל בצורה חכמה
איך רוכשים ביטוח חו"ל בצורה חכמה
(FREEPIK)
הנה מספר דברים שצריך לשים לב שרוכשים כרטיס לואו קוסט:
ראשית, לשים לב לתמחור של הכרטיס. הוא לא בהכרח קבוע. כלומר, יכול להיות שהחברה תציג מחיר מסוים, אך בהמשך יתברר שבשביל פעולות מסוימות צריך לשלם סכום כסף נוסף.
שנית, רצוי מאוד להזמין את הכרטיסים מראש, אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים עם מצב בו אין מקום בטיסה. אסור להסתמך על המזל.
שלישית, להבדיל מטיסות רגילות, טיסות לואו קוסט נוטות יותר להתבטל או במקרה הטוב להידחות. הפתרון במצבים כאלה הוא ביטוח נסיעות לחו"ל, אחת ההרחבות שניתן להוסיף לפוליסת הבסיס בתשלום היא כיסוי לביטול או קיצור הטיסה.
ביטוח חו"ל מתייחס בדרך כלל למקרים בהם אנחנו מבקשים החזר על פרוצדורות רפואיות אותן אנו עוברים בעת שהותנו בחו"ל. אך אפשר לרכוש פוליסות עם התייחסות למקרים של ביטול טיסה, מקרים בהם אנחנו נתקעים בארץ היעד ולא יכולים לחזור מאחר והחברה ביטלה את הטיסה. במקרים כאלה, אנו נרצה לקבל החזר על הכרטיס או על זמן השהייה שלנו ביעד בו אנחנו נמצאים. מקרים נוספים שקורים לעיתים תכופות הם "איבוד המזוודה" אם בחרתם כן לשלוח מזוודה לתא המטען של המטוס, מומלץ לרכוש את הכיסוי לכבודה דרך חברת הביטוח ולא בשדה התעופה וכך תחסכו בעלויות.
צריך לומר, טיסות לואו קוסט הן מאוד חיוניות בוודאי עבור מי שרוצה לטוס במחיר זול. אך הן הרבה יותר מסוכנות מבחינה צרכנית, ולכן חשוב לשים לב עם מי טסים ואיזה מוצר אנחנו רוכשים מהחברה.
איך רוכשים ביטוח חו"ל בצורה חכמה
בשביל לרכוש ביטוח חו"ל בצורה נכונה, עלינו להשוות מחירים בין הצעות של חברות שונות. לשם כך, עלינו לפנות אל אתר Wobi סוכנות ביטוח דיגיטלית, באתר נוכל לקבל הצעות מחיר, להשוות ביניהן ולרכוש את הפוליסה המשתלמת והמתאימה לנו אונליין.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות