סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מה עדיף פרופילי עץ או פרופילי אלומיניום בגוון עץ?

לאחרונה יותר ויותר אנשי מקצוע בוחרים לעבוד עם פרופילי אלומיניום בגוון עץ. מדובר על תופעה שיש כאלו שמוכנים להישבע כי היא איכותית ועדיפה על כל חומר גלם חלופי. בכדי להבין במה מדובר יצאנו לבדוק איזה חומר גלם עדיף – פרופיל עץ או פרופיל אלומיניום בגוון עץ.

מה זה פרופילים ומה ההבדל בין פרופיל עץ לפרופיל אלומיניום בגוון עץ?
המונח פרופיל מתייחס להתקן שאותו מתקינים במקום הרצוי ואליו אפשר להתקין תוספים אחרים. כך למשל אפשר למצוא פרופילים שמייצרים מהם ריהוט כמו שידות ושולחנות, לצד פרופילים שמשמשים אותנו בבניית מחסנים, חדרים ובניינים. הפרופיל הוא זה שלמעשה מעניק לתוצר הסופי את המראה הכללי שלו ואת העיצוב המקורי. אפשר גם לראות בפרופיל למעשה כמסגרת של העבודה שאותה רוצים לייצר.
כדי להבין את המונחים האלו טוב יותר, פנינו אל חברת א. סלמה אלום עץ שהיא מחלוצות התחום של צביעת פרופילי אלומיניום בגוון עץ בישראל. "לאורך ההיסטוריה נהוג היה להשתמש בעץ בבנייה כי זו הייתה האפשרות הנגישה ביותר, אך גם כי מדובר על האפשרות היפה ביותר. מה גם שלעץ יש תכונות נוספות שהופכות אותו לחומר גלם נפוץ לבניית בתים. תכונות כמו ויסות קור וחום ברמה גבוהה או יכולת בידוד איכותית למדי. אך יש לו גם חסרונות רבים ואחד המרכזיים שבו זה אי התאמתו לאקלים הישראלי" מסבירה לנו ריקי סלמה, הבעלים והמנכ"ל של חברת א. סלמה אלום עץ.
"בזכות השיפורים הטכנולוגיים אנחנו יכולים כיום ליהנות מפרופילים שנראים בדיוק כמו עץ, אך עשויים בפועל מאלומיניום איכותי. פרופילי אלומיניום, בניגוד לעץ, עמידים לאורך שנים והם לא מתבלים או תופסים קורוזיה וחלודה. מדובר על חומר גלם קל לעיבוד וקל משקל, וכך אפשר לייצר ממנו כל צורה שרוצים. אבל מה שהכי חשוב זה יכולות הבידוד והאיטום שלו שעולות בעשרות מונים על אלו של העץ".
1 צפייה בגלריה
חברת א. סלמה אלום עץ
חברת א. סלמה אלום עץ
חברת א. סלמה אלום עץ
(freepik)
מה זה בכלל אומר פרופיל אלומיניום בגוון עץ?
"פרופילי אלומיניום בגוון עץ קיימים כבר כמה שנים והם למעשה פרופילי אלומיניום שנצבעו בצבע מיוחד, כך שהם נראים כאילו יוצרו מעץ. נהוג להשתמש בפרופילים אלו לבניה של גדרות או פרגולות, אבל לאחרונה אנחנו רואים ביקוש הולך וגובר בסוג זה גם לפרויקטים של חיפוי מבנים ובהרבה בתים שנבנים בשיטת הבניה הקלה. כדי לצבוע פרופיל או לוח אלומיניום בגוון עץ אנחנו תחילה מעבירים את הלוח בהליך מיוחד של פסיבציה, תהליך שמונע את חמצון האלומיניום, ולאחר מכן אנחנו משתמשים בצביעה אלקטרוסטטית עם צבע בסיס ייחודי. אחרי שסיימנו את הצביעה אנחנו מעבירים את הלוח אל התנור כדי לייבש את צבע הבסיס ואז, בהתאם לגוון העץ הרצוי, אנחנו עוטפים את האלומיניום בניילון ייחודי שבתוכו יש את הגוון הרצוי. בעזרת וואקום אנחנו מצמידים את הניילון אל האלומיניום ומכניסים שוב לתנור כדי להצמיד את הגוון הרצוי אל הבסיס. בסופו של תהליך מתקבל פרופיל אלומיניום בגוון עץ שנראה בדיוק כמו הדבר האמיתי".
אז מה עדיף? פרופילי אלומיניום בגוון עץ או פרופילי עץ?
לאחר השיחה שלנו עם ריקי סלמה המשכנו לביקור בשני מפעלים, האחד מייצר פרופילי עץ והשני הוא מפעל לייצור של פרופילי אלומיניום. במפעל הראשון בחנו לעומק את כל התכונות שיש לפרופילי העץ להציע והבנו כי למעשה העץ מספק בדיוק את מה שרואים וזה בעיקר חזות יפה. אז נכון, קיימים פרופילי עץ איכותיים להפליא שבאמת נראים כאילו סותתו בידי אמן, אך ככל שהזמן עובר וחולף בשל הפגיעה של מזג האוויר חומר הגלם הזה לא מתאים לשימוש חיצוני והוא בעיקר עובד טוב ברהיטי בית.
לעומת זאת לפרופילי אלומיניום בגוון עץ, בדומה לפרופילי אלומיניום באופן כללי, יש את כל התכונות שאפשר לרצות מחומר גלם לענף הבניה. מדובר על לוחות המגיעים עם מערכות מודולריות מובנות כך שאפשר להרכיבן בקלות בכל מקום, ייצור פרופילי האלומיניום נעשה בצורה ייחודית שמעניקה לתוצר הסופי חוזק מבני רב. אבל מה שהכי מדהים זה שבמראה החיצוני אי אפשר להבדיל בין פרופילי אלומיניום בגוון עץ לבין פרופילי עץ אמיתי. עוד סיבה שבהחלט עוזרת לפרופילי האלומיניום להיות כיום הסחורה המבוקשת ביותר זה המחיר שלהם שהוא משמעותית זול יותר מכל האפשרויות האחרות.
אנחנו מקווים שהמאמר הזה הצליח לסייע לכם לבצע בחירה מושכלת לגבי חומר הגלם לפרויקט הבא שתכננתם. נשמח לשמוע מכם בתגובות מה אתם מעדיפים – פרופילי עץ או אלומיניום. יש לנו בעבורכם עוד מידע מקצועי רב שממתין לעיונכם בכל עת שרק תרצו.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות