סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

שכירים? דווקא בזמנים קשים אלו זה הזמן להחזרי מס

החזרי מס שווים לכם כסף, ובמיוחד בזמנים קשים אלה לא כדאי לוותר על הזכות הזאת. בעזרת המומחים של קרבי ניהול, בדקנו מהם הדברים שאתם חייבים לדעת ובעיקר – מה צפוי לקרות אם תדחו את הטיפול בהחזר המס שלכם. (רמז – הזכאות לכסף שמגיע לכם או חלק ממנו, עלולה לפוג).

במדינת ישראל קיימת חובת תשלום מס לפי המדרגות שנקבעו בחוק. החובה חלה על עובדים שכירים ועובדים עצמאיים. עובדים שכירים מחוייבים בחלק היחסי של המס דרך תלוש השכר החודשי. עצמאיים לעומת זאת, מגישים מידי שנה דו"ח על הכנסותיהם ממנו נגזר שיעור המס היחסי. גובה מס ההכנסה שנגבה מחושב על בסיס שנתי והמס עצמו מנוכה מההכנסה מידי חודש כ״ניכוי במקור״ לפי הכנסה בפועל. במצב כזה ייתכן מאד שבמקרים מסוימים לא נלקחו בחשבון שינויים המאפשרים הקלות במס (הרחבת המשפחה, שינוי מקום עבודה, לימודים אקדמאים ועוד,) כאשר אלו לא נלקחים בחשבון ייתכן תשלום מס עודף.
2 צפייה בגלריה
החזר מס בצל המלחמה
החזר מס בצל המלחמה
החזר מס בצל המלחמה
(PEXELS)
הגשת בקשה להחזר מס
ישראלים רבים זכאים להחזרי מס בסכומים של מאות ואלפי שקלים. כדי לקבל החזר מס יש להגיש בקשה מסודרת להחזר מס באמצעות טופס ייעודי וניתן לבצע זאת רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. במילים פשוטות, עד לסוף השנה הנוכחית ניתן להגיש בקשה להחזר מס משנת 2017. שנת 2017 מתיישנת ב-31.12.2023 ולכן יש להגיש את הבקשה בהקדם ולמצות את הזכויות. עבור החזרי המס המבוצעים רטרואקטיבי מתווספים הפרשי ריבית והצמדה בשיעור שנתי של כ4%.
החזר מס בצל המלחמה
התקופה הנוכחית אנו מתנהלים בצל המלחמה היוצרת אי וודאות כלכלית, רבים מחפשים מקור הכנסה או השלמה להכנסה שהצטמצמה. ניתן לנצל את ההזדמנות ולבדוק זכאות להחזר מס. במקרים רבים נמצאת זכאות להחזרי מס בסכומים גבוהים של כמה אלפי שקלים. עבור משקי בית רבים מדובר בהכנסה שיכולה לסייע להם לצלוח את התקופה בקלות רבה יותר. כמו כן, בעקבות התקופה מס הכנסה נותנים עדיפות בטיפול להחזרי מס לשכירים כך שניתן להנות גם ממיצוי זכויות וגם מטיפול יעיל ומהיר בבקשה.
כל מה שצריך לעשות כדי לקבל החזר מס
כדי להגיש את הבקשה עבור שנת 2023 צריך לחכות שהיא תסתיים ותיפתח להגשה במס הכנסה. כלומר כיום חלון ההזדמנויות פתוח להגשת בקשה עבור שנת 2017 עד לשנת 2022. את הבקשה מגישים באמצעות טופס החזר מס אליו מצורך טופס 106.הטפסים הנדרשים להחזר מס הם טפסי בקשה להחזר מס בצירוף טופס 106 ואישורים נלווים כגון אישורים על תגמולים מביטוח לאומי, אישורים על מסחר בשוק ההון, אישורים על ביטוחי חיים ועוד. ההחזר מתבצע ישירות לחשבון הבנק ע"ח מס הכנסה, משך הטיפול הממוצע בדוחות ברוב פקידי השומה הינו 3-6 חודשים, כיום בשל המצב ההחזר נעשה במהירות וניתן לעיתים אפילו תוך כמה שבועות.
2 צפייה בגלריה
קרבי ניהול- החזרי מס לשכירים
קרבי ניהול- החזרי מס לשכירים
קרבי ניהול- החזרי מס לשכירים
(PEXELS)
עבור מי שלא הגיש בקשה עבור שנת 2017 - חלון ההזדמנויות עומד לפוג
הסיבה שחשוב להגיש את הבקשה בהקדם היא כי אנו קרובים לסוף שנה. שנת 2023 מסתיימת ב ב-31.12.2023. כדי להגיע מוכנים יש למלא טפסים ולפנות לגורמים שונים לקבל מסמכים, התהליך יכול לקחת כמה שבועות. כל מי שלא הגיש בקשה להחזר מס בששת השנים האחרונות צריך להזדרז ולפנות בימים אלו כדי להגיש את הטופס ונספחיו ולא לפספס את שנת 2017. ולכן, ככל שתקדימו את הגשת הטופס כך גדל הסיכוי שתקבלו את מלא ההחזר לששת השנים האחרונות.
בגין אילו מקרים ניתן לקבל נקודות זיכוי מס
קבלת נקודות המזכות ממס ניתנות עבור מגוון רחב של מקרים, בחרנו לציין כאן את העיקריים והשכיחים שבהם. כדוגמת נקודות זיכוי בגין מגורים ביישוב ספר בינהם חלק מהיישובים בדרום הארץ. נקודת זיכוי בגין ילד נכה, נקודות זיכוי עבור עובדים בעלי נכות העולה על 90% (לתקופה של חצי שנה או יותר), נקודת זיכוי בגין ילד/ה שנוספו למשפחה, בגין לימודים אקדמאים ועוד. חלק מנקודות הזיכוי קבועות וחלקן זמניות. לכן כדי למצות את הזכויות חייבים להכיר את כל היבטי המיסוי הנהוגים בארץ על בורים כולל כל השינויים והעדכונים האחרונים. מומחים בחברה להחזרי מס יוכלו לבצע זאת בדרך המקצועית והנכונה ביותר.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות