סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

פסט מאסטר עם 5 כללי הזהב להדברה מוצלחת בבית

כאשר חרקים, מכרסמים או זוחלים חודרים לתוך הבית לעיתים קרובות, חשוב מאוד להיפטר מהם כמה שיותר מהר באמצעות הדברה מקצועית. הסיבה לכך היא לא רק חוסר הנוחות, הבהלה ותחושות הגועל הקשות, אלא גם בשל הנזקים שהם עלולים לגרום, שיכולים להתבטא במחלות, אלרגיות, גירודים, עקיצות, זיהומים ואף במצבים מסכני חיים.

שוקלים לפנות לחברה שמספקת שירותי הדברה? המומחים של פסט מאסטר עם דגשים חשובים לפני ביצוע הדברה בבית, אשר יעזרו לכם להבין מתי חשוב שתקראו למדביר, מה אפשר להדביר, מתי כדאי להדביר ועם מי, מה חשוב להכין לפני שמגיע המדביר ומה מומלץ לסגור מראש בשיחת הטלפון כדי לוודא שההדברה תתבצע בהצלחה ולשביעות רצונכם. בשורות הבאות תקבלו מענה לכל השאלות הללו ונוספות.
1. באילו מקרים כנראה שתצטרכו לקרוא למדביר?
ישנם מספר תרחישים שאמורים לגרום לכם לפנות אל חברת הדברה מקצועית:
  • מכת מזיקים בהיקף נרחב – קצב ההתרבות של מזיקים רבים (כגון תיקנים, נמלים, פשפשים, יתושים ועוד) הינו אדיר. כאשר מדובר בהיקף נרחב לא ניתן להתעלם מהמזיקים שפשוט פוגעים באיכות החיים בהיבטים רבים, הן מבחינה תברואתית ובריאותית והן מבחינת נזקים לרכוש, כתלות בסוג המזיקים. במידה ולא תקראו למדביר, המזיקים רק ימשיכו להתרבות באין מפריע והבעיה לא תיפתר מעצמה.
  • חרקים עם פוטנציאל לסיכון דיירי הבית – ישנם מקרים שבהם אולי לא מדובר ב- במכת מזיקים גדולה, אך מפאת הסיכון שיכול להיגרם לדיירי הבית בשל החשיפה להם, יש להדבירם כמה שיותר מהר. ניתן לציין דוגמאות רבות לכך, בין היתר הדברת צרעות, מכרסמים, נחשים, עקרבים, נדלים, קרציות והרשימה עוד ארוכה.
  • הדברה מניעתית – מי שרוצה לפעול בצורה חכמה, יכול למנוע את הנזקים מראש וזאת על ידי הדברה מניעתית. זוהי הדברה שמבוצעת עוד לפני שהמזיקים נוכחים בבית ובגינה. היתרון של הדברה שכזאת הוא בכך שבמרבית המקרים ניתן להשתמש במינימום חומרי הדברה כימיים וגם להישען יותר על פעולות כמו איטום חריצים ופתחים, פיזור פיתיונות, מלכודות וחומרים טבעיים למיניהם שמרחיקים מזיקים.
בכל המקרים, כאשר אתם מבחינים שמשהו אינו כשורה – למשל ריחות צחנה לא ברורים, נשלי עור על המיטה, כתמים מוזרים על המצעים או הקירות, קורים בבית ובגינה – צרו קשר עם חברת הדברה להמשך בירור.
1 צפייה בגלריה
פסט מאסטר עם 5 כללי הזהב להדברה מוצלחת בבית
פסט מאסטר עם 5 כללי הזהב להדברה מוצלחת בבית
פסט מאסטר עם 5 כללי הזהב להדברה מוצלחת בבית
(freepik)
2. מה מדבירים?
סוגי המזיקים הנפוצים ביותר בבית הם כמובן ג'וקים ונמלים. הדברת ג'וקים בבית רצוי לבצע בכל שנה לקראת תקופת הקיץ, על מנת למנוע ככל שניתן הגעה של ג'וקים אמריקאיים דרך פתחי הביוב. ההדברה מבוצעת באמצעות ריסוס וזאת לעומת שיטת פיתיונות הג'ל שמתאימה להדברה של תיקנים גרמניים. הדברת נמלים בבית רצוי לבצע גם כן לקראת הקיץ וזאת באמצעות שילוב של ריסוס ופיתיונות ג'ל מורעלים.
עם בוא הקיץ חשוב לבצע הדברה גם מחוץ לבית ובגינה נגד יתושים. הדבר מתבצע באמצעות ביצוע ריסוס בשעות הערב, כשרצוי גם לשלב פעולות ייבוש של מקורות מים עומדים או פיזור של חיידקי בצילוס במים לשם השמדת הביצים. עוד סוגי הדברות שחשוב לבצע בבית הם הדברת פרעושים, שיכולים להגיע דרך חיות מחמד, הדברה נגד פשפשים שיכולים לחדור למזרון, הדברה של קרדית האבק והדברה של מזיקי צמחייה שונים, במקרה ומדובר בבית עם גינה.
ישנם גם סוגי מזיקים שחודרים לבית, לגינה או למרפסת ושבהם אסור לפגוע על פי חוק, ביניהם דבורים ונחשים ואותם לא מדבירים אלא רק לוכדים ומרחיקים מהמקום. כאשר מדובר על בעלי חיים גדולים יותר, כדוגמת מכרסמים, ההעדפה היא גם כן לא לפגוע בהם אלא רק ללכוד אותם, אלא אם מדובר בפרטים רבים שחדרו לבית או לגינה ואז פעולת הלכידה יקרה מאוד, מסורבלת ולא יעילה, ובכל זאת יש להשתמש בחומרים כימיים.
3. מתי הכי כדאי להדביר?
הזכרנו קודם לכן את חשיבות ההדברה המניעתית, זו שיכולה למנוע את המפגש הלא נעים עם המזיקים מלכתחילה. במקרה שכזה מועד ההדברה האידאלי הוא בחודשי האביב הראשונים כלומר מרץ-מאי, רגע לפני תחילת הקיץ. בתקופה זו המזיקים מתחילים להתעורר, הם עדיין חלשים לאחר תנומת החורף הארוכה ולכן פגיעים יותר, כך שניתן לטפל בהם בקלות יחסית, לעיתים אפילו ללא צורך בשימוש בחומרי הדברה כימיים. המלצה נוספת שנוכל לתת לכם היא לבצע הדברה אם אתם עוברים לדירה חדשה, אפילו דירה מקבלן. זהו הזמן הנוח ביותר לבצע הדברה, כאשר הדירה עוד ריקה מחפצים, וגם תוכלו לעבור "ברגל ימין" ולהיות בטוחים שהדירה תהיה נקיה ממזיקים לפחות לשנה הראשונה.
4. עם מי להדביר?
רבים שואלים אותנו האם כדאי להדביר לבד או באמצעות חברת הדברה מקצועית? ובכן, התשובה שלנו ברורה – רק עם חברה מקצועית! ואם להיות יותר ממוקדים – רק עם מדבירים בעלי רישיון הדברה תקף מהמשרד להגנת הסביבה! יש לכך מספר סיבות:
  • אישור לבצע את העבודה – על פי חוקי מדינת ישראל, רק מי שעבר הסמכה מסודרת מטעם המשרד להגנת הסביבה, רשאי להציע שירותי הדברה בישראל. מי שמפרסם את עצמו בלי הסמכה, למעשה עובר עבירה פלילית לכל דבר ועניין.
  • עבודה עם חומרי הדברה מורשים – מדביר מוסמך יקפיד להשתמש אך ורק עם חומרי הדברה שקיבלו את אישורי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, מה שימנע פגיעה בבריאותכם. ובכלל, רק מדביר מורשה רשאי לרכוש חומרי הדברה מיוחדים שנחשבים ליעילים ביותר וידע כיצד להשתמש בהם בצורה בטוחה.
  • הסמכה לביצוע הדברות מיוחדות – בימינו ישנם כמה סוגי הדברה, דוגמת הדברה ירוקה, הדברה באיוד וכו'. לא כל מדביר מתמחה בכל הסוגים הללו ולכן כדאי לכם לפנות אל חברה מקצועית שמציעה לכם מומחיות כמה שיותר גדולה.
היבטים נוספים שחשוב שמדביר מקצועי יציע לכם הם: זמינות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, מחירון המציע מחירים נוחים ותחרותיים ועבודה אשר כוללת גם אחריות בכתב.
5. איך להתכונן להדברה ביתית?
במידה וההדברה מבוצעת עם חומרים כימיים, יש לפנות את הבית למספר שעות. אם יש ילדים קטנים בבית, חיות מחמד, נשים בהיריון, קשישים או נכים, נמליץ לכם לברר לגבי האפשרות לבצע הדברה ירוקה בבית עם חומרים ידידותיים לסביבה שפוגעים רק במזיקים עצמם. מעבר לכך, ישנן עוד כמה הכנות שעליכם לבצע לפני הגעת המדביר: במקרה של הדברה נגד ג'וקים, נמליץ לכם לפנות את ארונות המטבח ולהוציא ארגזים מיותרים מהבית. במקרה של הדברת נמלים, כדאי להרחיק גם חפצים מהקירות, שכן נמלים אוהבות ללכת על קו הפנלים.
במקרה של הדברה נגד פרעושים, רצוי להוציא שטיחים מהבית, לשטוף את הרצפה עם המון מים חמים ולכבס את הבגדים והמצעים בטמפרטורה כמה שיותר גבוהה. במקרה של הדברת פשפשים, יש לעטוף מראש צעצועים, כסאות ופרטי ריהוט שונים עם ניילון על מנת למנוע מגע של ילדים עם חומרי הריסוס. בנוסף, נמליץ לכם לוודא מראש עם אילו חומרי הדברה ישתמש המדביר, לסגור מראש את נושא העלויות ולוודא מהי תקופת האחריות שניתנת.
מעוניינים לבצע הדברה בבית או בדירה שלכם עם חברה מקצועית? אנחנו בפסט מאסטר הדברות הדברות נשמח לעזור https://pestmaster.co.il או בטלפון: 050-8303463

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות