סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הסטארט-אפ הישראלי שמתקן את הכליות שלכם וחוסך מיליארדים למערכת הבריאות

מעל 700 מיליון אנשים בעולם סובלים ממחלת כליות כרונית. כל אוכלוסיית ישראל נכנסת במספר הזה מעל 70 פעם ואוכלוסיית ארה"ב פעמיים. בישראל מדובר בגורם התמותה השביעי בשכיחותו.

הסטארט-אפ הישראלי - Curespec משתמש בטכנולוגיה ייחודית של גלי הלם בעוצמה נמוכה, על מנת לדחות את הצורך בדיאליזה, ועל פי תוצאות המחקרים הקליניים, להוריד לחץ דם ללא תרופות ולשפר משמעותית את התפקוד של כליות פגומות. על פי המחקרים, מדובר בבשורה של ממש לחולים ולמערכות הבריאות.
בימים אלה הסטארט-אפ מגייס משקיעים על מנת להרחיב את הפעילות שלו בארץ ובעולם, אך לפני שאנחנו מתייחסים לצד העסקי ולהזדמנות ההשקעה, חשוב להבין עד כמה פריצת הדרך המדעית של חברת קיורספק היא משמעותית וחשובה.
2 צפייה בגלריה
מטופלי הדיאליזה שוכבים כך 3 פעמים בשבוע במשך חצי יום.
מטופלי הדיאליזה שוכבים כך 3 פעמים בשבוע במשך חצי יום.
מטופלי הדיאליזה שוכבים כך 3 פעמים בשבוע במשך חצי יום.
(יח"צ)
על מנת להבין את חשיבותה של הטכנולוגיה החדשנית, יש להסתכל על ההוצאות המפלצתיות על טיפולים במחלות הכליות. על פי הנתונים של הביטוח הפדרלי בארה"ב, מדובר על סכום של מעל 114 מיליארד דולר בשנה. מתוך זה 8.3 מיליארד על אי ספיקת כליה סופנית לבדה. כלומר אנשים שנמצאים בסכנת חיים כמעט מיידית.
גם בישראל, על פי דו"ח של משרד הבריאות, מדובר על הוצאה של כמיליארד שקלים בשנה על טיפולי דיאליזה בלבד. מדובר במעמסה אדירה על מערכת הבריאות וזה עוד לפני שמסתכלים על שלל הבעיות הנוספות אשר קשורות במחלת הכליות כגון לחץ דם גבוה –ממנה סובלים כ-10% מאוכלוסיית המדינה (בכללי, מאוכלוסיית העולם).
הטכנולוגיה של חברת קיורספק היא היחידה בעולם שמציעה טיפול לשיקום של הרקמה הכלייתית, לחולים הסובלים ממחלה כלייתית כרונית ולחץ דם גבוה. בצורה כזו, מערכת הבריאות צפויה לחסוך סכומי עתק. הטיפול של קיורספק צפוי לדחות בלפחות 12 חודשים את הצורך בטיפולי דיאליזה.
אימוץ הטיפול על ידי מערכות הבריאות יכול להביא לכדי צמצום של כ-80% מההוצאות הכרוכות במתן טיפולי דיאליזה. תוצאות המחקרים שנעשו ביפן, ארצות הברית וישראל מצביעות גם על צמצום זמן הטיפול. מדובר על טיפול ללא אשפוז שכבר הוכיח את יעילותו גם בתור טיפול מונע לסובלים מסוכרת ויתר לחץ דם, שנמצאים בסיכון גבוה לכשל כלייתי. הטיפול למעשה מאפשר להאריך את חייהם של המטופלים ולהוריד משמעותית את תופעות הלוואי של המחלה.
בנוסף לירידה בלחץ הדם, שיפור בתפקוד הכלייתי ומניעת ההתדרדרות, המחקר הקליני הצליח בעוד משהו חשוב: בחלק מהניסויים, הצליח הטיפול להחזיר כליה פגועה למצב כמעט תקין לחלוטין. חשוב לציין שעד כה לא נצפו במחקר אירועים חריגים משמעותיים. כלומר, מדובר בטיפול בטוח שלא גורם לנזק, וכבר פורסמו בגינו 6 מאמרים מדעיים בז'ורנלים מובילים בתחום.
2 צפייה בגלריה
כלי הדם בכליה לפני ואחרי טיפול במכשיר של Curespec
כלי הדם בכליה לפני ואחרי טיפול במכשיר של Curespec
כלי הדם בכליה לפני ואחרי טיפול במכשיר של Curespec
(יח"צ)
אין ספק שמדובר בתקווה עצומה למטופלים ולמערכות הבריאות.
כרגע חברת קיורספק מתמקדת במחקר קליני הכולל כ-200 משתתפים. אם המחקר יראה תוצאות זהות למחקר הראשוני, ניתן יהיה לקבל אישור להחזר כספי למטופלים במכשיר תוך שנה מהיום - דבר שיאפשר תחילת שיווק מסיבי.
המכון לבריאות לאומית האמריקני (ה-NIH), כבר הכיר בחשיבותה של הטכנולוגיה של קיורספק ומימן את המחקר הראשון שלה בסכום של 3.4 מליון $. בשנה הקרובה צפוי המכשיר להתחיל להימכר, וכבר קיבלה אישור CE לאירופה. מערכות הבריאות יוכלו להפנות משאבים לטיפולים אחרים שהוזנחו עקב חוסר תקציב.
בינואר 2023, זכתה קיורספק בתחרות של הרשות לחדשנות בסין, ונבחרה לסטארט-אפ המבטיח ביותר, בין השאר על ידי חברת הענק פוסון (Fosun) אשר השקיעה בעבר בשוק הישראלי מאות מליוני דולרים. הצדדים החלו במשא ומתן.
היום, גם לכם יש הזדמנות להצטרף כמשקיעים לחברה ולהשקיע בה. חשוב לציין שמאחר ומדובר בשוק כל כך רותח, חברות שמראות תוצאות חיוביות כלשהן בטיפול בכליות ובהורדת לחץ דם, מצליחות להימכר או להנפיק בשווי של מיליארדי דולרים.
ניתן להשקיע בחברה בסכומים של החל מ-$100,000 לפרטים נוספים על ההשקעה, כנסו עכשיו לקישור הזה.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות