סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

עו"ד שלומי סימון מסביר: כיצד ייצוג משפטי משפיע על הצלחת תביעות נזיקין

נפצעתם בתאונה ואתם מעוניינים לדעת מהן האפשרויות העומדות בפניכם לקבלת פיצויים? במאמר זה תגלו כיצד ייצוג משפטי הוא בעל חשיבות רבה בתביעות דיני נזיקין.

הזכות לפיצויים לאחר תאונה היא אבן יסוד במערכת המשפטית ובאפשרות של אדם להשיג צדק ותיקון לנזק שנגרם לו. במקרים של פגיעה גופנית או נפשית, פיצויים יכולים לכסות הוצאות רפואיות, איבוד שכר ונזקים אחרים הפוגעים באיכות החיים, ולכן חשיבותם לנפגעים היא במקרים רבים קריטית. עם זאת, דיני נזיקין הוא תחום מאוד מורכב ובפרט כאשר מדובר בתביעות נזקי גוף, וחוסר הידע והמודעות של האזרח הממוצע לזכויותיו לא פעם מונעת ממנו לקבל ואף לדרוש את הפיצויים שמגיעים לו על פי חוק. יתרה מכך, במקרים רבים בהם אנשים מגישים תביעה ללא ייעוץ משפטי, הם מגלים שבקשתם נדחתה או לחילופין שדמי הפיצויים שאושרו להם אינם תומכים כלל וכלל בחומרת הנזק שנגרם להם. ובכן, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.
מיתוס: אין ביטוח אין פיצויים
במקרה של תאונה, השאלה הנפוצה ביותר (ולרוב הראשונה שנשאלת!) היא "האם יש לך ביטוח?", כאשר מרבית האנשים סבורים כי במידה ואין ביטוח אז לא ניתן לקבל פיצויים. אז אם נודה באמת, אכן ביטוח מקל על התהליך וזה בהחלט חשוב לעשות ביטוח, אך המחשבה שאדם ללא ביטוח שעבר תאונה ונפצע אינו זכאי לפיצויים היא שגויה. דוגמה טובה למקרה כזה היא סיפורו של ר' שיוצג על ידי עו"ד שלומי סימון. ר' עבר תאונת אופנוע ושבר חוליה בגבו לאחר שרכב צד ג' התעלם מזכות קדימה ופגע בו. ובכן, במקרה מסוג זה, ההליך אומנם שונה מתאונת דרכים קלאסית, אך כן ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח שביטחה את הרכב הפוגע (ולא מחברת הביטוח חובה של האופנוע) ולתבוע אותה לפי פקודת הנזיקין ולא לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (זאת בגין האשמה של צד ג'). לגופו של עניין, בסיום התביעה ר' קיבל פיצויים בסך של קרוב ל-1,000,000 ש"ח, לא כולל קצבאות עתידיות הצפויות להיות בסך של מאות אלפי שקלים שיקבל מהמוסד לביטוח לאומי. ראוי לציין שכל זאת לא היה קורה ללא ייעוץ משפטי מקצועי הבקיא היטב בחוקי נזיקין, ולכן חשוב (מאוד!!) לפנות לעו"ד ולבחון את האפשרויות העומדות בפניכם לפני שמניחים הנחות שגויות שעלולות למנוע את מימוש זכויותיכם.
1 צפייה בגלריה
עו"ד שלומי סימון
עו"ד שלומי סימון
עו"ד שלומי סימון
(יח"צ )
ביטוח הוא לא תחליף לייעוץ משפטי
ובכן, במקרה נוסף שיוצג על ידי עו"ד שלומי סימון נחשוף בפניכם "פער" משמעותי בין דמי הפיצויים שהוצעו לתובע מבוטח ללא ייצוג משפטי ועם ייצוג משפטי. ד' נפגע בתאונת דרכים באופן קל מאוד ללא שברים או חבלות משמעותיות, לאחר שפגע ברכב מאחור (כלומר האשמה היא עליו).בעוד שחברת הביטוח הציעה לסיים את התיק ב 9,000 ש"ח, לאחר בדיקה מדוקדקת של עו"ד שלומי סימון וניהול התיק, מבדיקת מומחה מטעם בימ"ש, וקביעת דרגה של 10% בלבד, קיבל התובע סך של 750,000 ש"ח. שנית, אנו למדים שללא ייצוג משפטי של עו"ד המתמחה בחוקי נזיקין, התובע לא היה מקבל את דמי הפיצויים האופטימליים להם הוא זכאי על פי חוק.
מדוע חשוב לפנות לייעוץ משפטי לפני הגשת תביעת נזיקין?
כפי שציינו, תביעות נזיקין הן תחום מורכב וגם כאשר אתם בטוחים שאתם מודעים לכל האפשרויות שעומדות בפניכם, ייתכן מאוד ואתם מניחים הנחות שגויות שימנעו מכם לקבל את הפיצויים המרביים (שמגיעים לכם!). לא פחות חשוב, במהלך תהליך התביעה, יש להציג ראיות רלוונטיות, להוכיח רשלנות או הפרה שגרמו לנזק, להציג טיעונים מוצקים, ולהביא תמיכה לטענות שלכם ולדרישה שלכם לדמי פיצוי, וסבירות גבוהה שללא ניסיון משפטי בתחום ובפרט במערכת החוק בישראל לא תצליחו לעשות זאת בהצלחה, דבר שיפחית משמעותית את הסיכויים שלכם לקבל את הפיצויים המקסימליים אם בכלל. לפיכך, ייעוץ משפטי מקצועי מהווה גורם מכריע בהערכת הסיכויים שלכם ובבחינת האופציות העומדות לרשותכם, וחשוב מאוד לקחת זאת בחשבון.
מעוניינים בייצוג משפטי לתביעת נזיקין?
עורך הדין שלומי סימון שנחשב לאחד מעו"ד המובילים והמוערכים בארץ ישמח לעמוד לשירותכם.
משרדו של שלומי סימון מתמחה במגוון תחומים כגון תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, מחלות מקצוע, תאונות תלמידים, נפילות והחלקות, חשיפה למזהמים וביטוח לאומי ועוד.
הנכם מוזמנים ליצור קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי והכוונה מקצועית.
טל: 04-8500099 פקס: 04-8500092 דוא"ל: office@law-simon.com

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות