סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מאחורי הקלעים של קבוצת פרקש יזמות בנדל״ן: באים מאהבה לתחום ההתחדשות העירונית

קבוצת פרקש מגיעה לתחום ההתחדשות העירונית מתוך רגישות לדיירים, לחלומות ולתקוות שהם תולים בהתחדשות סביבת המגורים שלהם. בתפיסה של הקבוצה - האנשים הם המניע וגם הייעוד ליזמות העסקית שלה. קבוצת פרקש עושה הכול כדי להגשים ולשפר את איכות החיים של לקוחותיה וגם לתרום לחברה ולהתחדשות הנוף האורבני בישראל.

בחודש ינואר 2022 בישרו העיתונים הכלכליים בישראל על זכייתן המשותפת של שלוש חברות נדל"ן במכרז של מגה פרויקט פינוי בינוי – הקמת 1452 יחידות דיור במתחם "סלע ביתר" בחדרה. הידיעה גילתה פרט מעניין ומסקרן: את ההתארגנות למכרז ואת הזכייה בפרויקט הובילה ״קבוצת פרקש יזמות נדל״ן״.
ביקשנו לברר מיהי ״כוכבת הנדל״ן״ החדשה שגברה על חברות ותיקות וגדולות, ובאנו ליום של היכרות עם האנשים שמאחורי המותג ״קבוצת פרקש״. גילינו יזמים ערכיים ומלאי אהבה לתחום הנדל"ן, שבד בבד עם אמביציה עסקית חדורים בתחושה של שליחות ורצון לשנות, לתרום ולעשות טוב.
3 צפייה בגלריה
ישראל אברמוב, בעלים ומנכ״ל משותף, קבוצת פרקש
ישראל אברמוב, בעלים ומנכ״ל משותף, קבוצת פרקש
ישראל אברמוב, בעלים ומנכ״ל משותף, קבוצת פרקש
(ינאי יחיאל)
קבוצת פרקש יזמות נדל"ן: באנו לעשות טוב
הגענו למשרדי החברה בצוהרי היום והצטרפנו לישיבת הכנה לכנס דיירים בפרויקט פינוי בינוי, שאמור היה להיערך באותו ערב במתחם של התחדשות עירונית ברמת גן.
משתתפים: ישראל אברמוב, מנכ"ל החברה ובעלים משותף, פנחס פרקש, בעלים, רוני פתאל, מנהלת פרויקטים ומיכאל דורון, יועץ אסטרטגיה ותקשורת.
מנהלי הקבוצה הם יזמי נדל״ן עתירי ניסיון בייזום, תכנון, פיתוח וביצוע של פרויקטים מגוונים למגורים ולמסחר. בשנים האחרונות הקבוצה מתמקדת בהתחדשות עירונית בפרויקטים של פינוי בינוי, תמ"א 38 ועסקאות קומבינציה.
על המסך בחדר הישיבות מוקרנת מצגת הדיירים שהוכנה ועוצבה בעוד מועד, כחלק מההכנה לכנס דיירים שייערך בערב וייתן הסבר מקיף על פרויקט פינוי-בינוי חדש במתחם מגוריהם. המוטו של המצגת הוא: ״אנשים תחילה״.
"התחדשות עירונית היא התקווה הגדולה של הנדל"ן בערים הצפופות והמתיישנות," אומר פנחס פרקש. ״היא מארגנת מחדש את הסביבה האורבנית ומייצרת מבנים בטוחים ועמידים. ברמה האנושית והחברתית היא טומנת בחובה את שיפור איכות החיים ושדרוג תנאי המחיה של דיירים בערי המרכז והספר, המתגוררים בבניינים ישנים ומטים לנפול. זה מתחבר לערכים שלנו. לרצון העמוק שלנו כיזמים להתפרנס מנדל"ן, אבל גם לעשות משהו משמעותי למען החברה. לחולל שינוי למען רווחתם של אזרחים רבים בישראל".
כמו רוב חברות ההתחדשות, קבוצת פרקש מביאה לדיירים פתרון כולל - ONE STOP SHOP -משלב איתור המתחם או הבניין להתחדשות, דרך בניית המתווה המקצועי והעסקי: התכנון האדריכלי, השגת האישורים בוועדות ברשויות המקומיות וליווי הלקוחות והדיירים בתהליך הפינוי והמעבר לשכירות, ועד לבנייה, לגימור המוקפד, ולשלב קבלת המפתח. אבל בהתחדשות עירונית יש הרבה יותר.
אמון וביטחון
על המסך מוקרנת שקופית עם כותרת מקורית שיש בה קריצה אקטואלית: ״במקום שאתם רואים קשיים, אנחנו רואים מנופים״.
למה הכוונה? שאלנו.
ישראל אברמוב מסביר: דיירים מגיעים אלינו בחוסר ודאות ובחששות לקראת התהליך, והמסר שלנו אליהם הוא של אמון וביטחון. הדיירים צריכים לדעת שיש להם כוח ושהם שותפים מלאים לפרויקט.
״בניגוד לתחום יזמות נדל"ן רגילה, בהתחדשות עירונית, במתחמי ההתחדשות והפינוי-בינוי או בבניינים של תמ״א 38 הדיירים הם בעלי הקרקע בפועל. וזה מה שהם מביאים איתם לשותפות. שותפות ושקיפות. זה הבסיס להתקשרות בינינו ובין הדיירים - שותפות אמת שמחייבת שקיפות וערוץ תקשורת אופקי פתוח ביננו וביניהם."
"שקיפות יוצרת אמון. כדי לחזק את הביטחון של הדיירים בתהליך אנו שואפים להרחיב את הבסיס הכלכלי ולחזק את היציבות של המיזם, אנחנו מעדיפים להגיע לפרויקטים בשיתוף עם עוד חברות נדל״ן חזקות ויציבות. וכך הדיירים מקבלים ביטחון משולש. הם מקבלים ערבויות ומעבר לכל הערבויות - הם מקבלים מחויבות עסקית של כל יזם בנפרד ושל שני היזמים יחד."
הבחירה בקבוצת פרקש
קבוצת פרקש היא חברה עסוקה מאוד. כנס הדיירים שנערך הערב הוא אחד מכ-10 כנסים שעורכת הקבוצה החודש. זה גם ביטוי לסצנה התוססת של תחום ההתחדשות העירונית בישראל בשנים האחרונות.
מיכאל דורון, עיתונאי ועורך מבט לשעבר, המלווה את קבוצת פרקש בחצי השנה האחרונה כיועץ האסטרטגיה והתקשורת שלה, עובר עם מנכ"לי החברה על רצף השקופיות במצגת, ויחד הם עורכים חזרה כללית על המסרים. מריצים את המצגת ומתעכבים על השקופית שכותרתה ״קבוצת פרקש -הבחירה של הדיירים״ – המסכמת את היתרונות המיוחדים של פרקש.
״אנחנו מתמודדים במגרש שיש בו הרבה שחקנים ובהם חברות גדולות ועתירות משאבים," אומר מיכאל דורון. ״זה מצריך השקעה רבה יותר באסטרטגיה עסקית אפקטיבית ובמיתוג חכם, כדי לכבוש את התודעה הציבורית. כמו בכל זירה תחרותית האתגר הוא בידול וייחוד. לבדל ולייחד את קבוצת פרקש מכל החברות האחרות ולספר לעולם את הסיפור המיוחד שלנו. הנחת העבודה שלי היא שיש בישראל הרבה חברות נדל״ן, אבל אין עוד חברה כמונו. מצאתי שמה שמייחד אותנו ברמה התדמיתית הם הערכים החברתיים והאנושיים. השאיפה לעשות טוב. לראות את האנשים שבתהליך ולעשות למענם. אנחנו עוסקים בכך רבות. בשאלה מי אנחנו באמת? מה מניע אותנו? מה מושך אותנו לנדל״ן? הגענו למסקנה שנדל"ן בשבילנו הוא הרבה יותר מעסק רווחי. וחידדנו לעצמנו שאנחנו באים לעבודה מתוך אהבה ומסירות ללקוחות, כדי להגשים להם חלומות ומאוויים.
3 צפייה בגלריה
פנחס פרקש, בעלים ומנכ״ל משותף קבוצת פרקש
פנחס פרקש, בעלים ומנכ״ל משותף קבוצת פרקש
פנחס פרקש, בעלים ומנכ״ל משותף קבוצת פרקש
(ינאי יחיאל)
מנהלי הקבוצה אינם אוהבים את התיוג "חברת בוטיק". ״לא כל חברה שאיננה חברת ענק היא חברת בוטיק," אומר פנחס פרקש. ״הייתי אומר שאנחנו חברה עסקית יעילה ומדויקת, תפורה למידותנו ולמידות הלקוחות. ודווקא בזכות היותנו קבוצת יזמות בגודל בינוני ולא חברת נדל"ן גדולה, מתאפשרת לנו גמישות ודינמיות של מעין יחידת קומנדו נדל״נית ממוקדת מטרה. קבוצת פרקש מתייחדת בתרבות ארגונית ועסקית צנועה, מה שמאפשר לה להשקיע יותר משאבים בפרויקטים ובלקוחות. אנחנו יכולים להביא ללקוחות ערך מוסף של יחס אישי וליווי מקצועי לכל אורך התהליך, בלי שהלקוח הופך לבורג זעיר במערכת."
באופן מעשי, קבוצת פרקש עושה הכל כדי לעטוף את הדיירים שלה - לתת לכל דייר הרגשה שהוא לא לבד במערכה, שיש לו גב חזק ומשענת איתנה לאורך כל התהליך. הליווי מתחיל כבר בשלב הראשון של ההתקשרות והתכנון ואח״כ בסיוע בניווט בנבכי העולם הבירוקרטי, הסבר והנגשת מידעי מפורט לדיירים וכן זמינות ומענה ישיר בכל שלבי הפרויקט.
מי שאחראית על הקשר עם הלקחות היא רוני פתאל, מנהלת הפרויקטים של הקבוצה. רוני היא גם דוגמה לייחודיות של קבוצת פרקש בשילוב נשים בניהול והובלה של החברה. היא הגיעה לקבוצה בעיצומו של משבר הקורונה. בינה ובין הבעלים נוצר קליק מיידי והיום רוני היא ההוכחה שעסקי נדל"ן יכולים לשגשג ולצמוח להישגים גדולים בזכותן של נשים. ״לנשים יש יכולות גבוהות בתקשורת בין-אישית, בניהול משברים, בניהול רב-מערכתי (מולטי-טסקינג)," אומרת רוני, ״ולשמחתי בקבוצת פרקש אני זוכה לממש את היכולות שלי. רוני היא נכס וגם כוח מניע. היא מנהלת בו-זמנית עשרות פרויקטים הנמצאים בשלבים שונים של ייזום והקמה. במהלך הישיבה היא סוגרת קצוות אחרונים בהפקה של כנס הדיירים: מוודאת שהאולם מוכן ושמרכז ההזמנות של ארקפה״ יודע את היעד למשלוח הקייטרינג.
״הדיירים בכנסים הם אורחים שלנו ואנחנו עושים הכול כדי לכבד אותם ולתת להם תחושה טובה ונעימה,״ אומרת רוני. ומיכאל מוסף: מאותה סיבה אנחנו גם משקיעים רבות בתוכן שאנו מציגים לדיירים במצגות מעוצבות ובהדמיות של הפרויקטים. הכול מוגש בצורה יסודית ומעמיקה, הכול שקוף וברור."
ערכים חברתיים ועשיית צדק היסטורי
חושבים עתיד
הפן הערכי של החברה מעסיק מאוד את פנחס פרקש: "בהיבט החברתי ההיסטורי יש בפעילות שלנו דווקא בתחום החדשנות העירונית סוג עשיית צדק חברתי," אומר פרקש. "אם נחזור לאחור אל ימיה הראשונים של מדינת ישראל, שהתאפיינו בבנייה חפוזה של מבני מגורים כמענה חירום מיידי לשיכון אזרחים רבים ככל האפשר, נבין שחידוש מתחמי מגורים והתאמתם לנוף האורבני המודרני היא פעולה של עשיית צדק היסטורי לאותם דיירים המתגוררים כיום בבתים מטים לנפול - פועל יוצא של נוהלי בנייה לקויים וחומרי בנייה ירודים שהיו אז בשימוש."
3 צפייה בגלריה
קבוצת פרקש מגיעה לתחום ההתחדשות העירונית
קבוצת פרקש מגיעה לתחום ההתחדשות העירונית
קבוצת פרקש מגיעה לתחום ההתחדשות העירונית
(פרויקט סלע ביתר, חדרה)
תרומה עירונית
ישראל אברמוב מסכים לגמרי עם שותפו ומוסיף: "יש יתרון חשוב נוסף בהתחדשות עירונית של מתחמי פינוי, הריסה ובנייה. פעמים רבות מדובר בארגון מחדש של השטח כאשר במקום כמה מבנים נמוכים נמתחים לגובה בנייני מגורים רבי-קומות על שטח קרקע מצומצם. השטח הנותר מופרש לתועלת הציבור - לייצור של סביבה מכילה ומאפשרת בהקמה של גני שעשועים, פארקים ושטחי מסחר, על פי צורכי העיר ודרישת הרשויות המקומיות. לעיתים יוקצה השטח לבניית גני ילדים או משרדי רווחה כשירות למען הציבור. כך הופכים פרויקטים של יזמות להתגלמות של ערכים חברתיים - לפרט ולכלל."
תרומה חברתית
בתכנון מחודש של מתחמי דיור רואה קבוצת פרקש חשיבות רבה במבט קדימה על הצרכים הקהילתיים של הדיירים. תוכניות הבנייה משלבות אמצעים לייעול ושיפור חיי הקהילה במקום, כגון: מרחבי עבודה שיתופיים ((WeWork, בתי כנסת או חדרי כושר - שירותים לתועלת הציבור המעלים את רמת איכות החיים באזור במידה ניכרת.
ראשי קבוצת פרקש - קווים לדמותם
פנחס פרקש
פנחס - נשיא הקבוצה - הוא איש המספרים העומד מאחורי קבוצת הנדל"ן וההתחדשות העירונית. מלבד היותו איש חישוב ומספרים הוא נושא עמו מטען ערכי רב מעבר לפן העסקי. במהלך הישיבה הוא חושף גם את הצד הזה באישיותו ומתאר את התרומה האנושית כחלק אינטגרלי מהעשייה וההתקדמות הבלתי פוסקת בתחום הבנייה והחדשנות. "שמלת הבטון שאנו תופרים," הוא מתאר באופן ציורי את עיסוקו, "היא כלי ליציקת חיי קהילה תוססים, כי בתוך המבנים הדוממים יוכלו מאות אנשים להחיות בעוד זמן לא רב את המשפחתיות שלהם, תקוותיהם ואושרם."
ישראל אברמוב
אברמוב הוא איש התקשורת הבין-אישית בחברה. הוא נחשב לרב-אומן ביחסי אנוש וברכישת אמון, כישורים חיוניים בהובלת תהליכי רישוי וקבלת היתרים.
הדרך לקבלת היתרי בניה כוללת מעבר במסלולי היתכנות ותכנון תב"ע עד להשגת היעד. כל צומת בדרך הזו כולל מפגש אנושי. באמצעות תקשורת בין-אישית מפותחת מוביל אברמוב תהליכי רישוי מורכבים במהירות וביעילות.
השותפות העסקית בין השניים בולטת בדינמיקה הרמונית ומאופיינת בשיתוף פעולה פורה ביותר, הכלה וכבוד הדדי. אין ספק כי השלמה המדויקת ביניהם היא כלי רב עוצמה לניהול עסקי אפקטיבי של הארגון.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות