סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

“300 אלף דירות חדשות סביב תחנות המטרו – ההזדמנות הגדולה של העשור”

שוק הנדל"ן הישראלי קיבל את אחת הבשורות החשובות ביותר בעשור האחרון: המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה סופית את תמ"א 70 מטרופארק פתח-תקווה – תוכנית המתאר הארצית לפיתוח סביב תחנות המטרו במטרופולין גוש דן 

תמ״א 70 היא תוכנית מתאר ארצית פורצת דרך, התוכנית שאושרה על ידי הממשלה במאי 2025 במטרה לעודד פיתוח עירוני סביב תחנות המטרו של גוש דן.
המשמעות: ודאות תכנונית חסרת תקדים, פוטנציאל ל־300 אלף דירות חדשות, ומרחב עצום של הזדמנויות השקעה שצפויות לשנות את מפת הנדל"ן במרכז הארץ.
בדקנו ומצאנו חברת נכס ישראל משווקת קרקע במתחם מטרופארק פ"ת - יחידת קרקע במתחם בינוי "רובעי" נמכרת היום ב-389,000 ש"ח. כאשר מוסיפים עלות בנייה ואגרות כמיליון וחצי ש"ח – מגיעים לעלות דירה של כ-2 מיליון ₪. באזור בו דירות נמכרות כיום בכ-3.5 מיליון ₪. זו אחת הדרכים היחידות להגיע לדירה במרכז הארץ במחיר שפוי. כאשר כל זה עפ"י שמאות ותקן המדינה.
ישנן 2 אפשרויות: הראשונה, אותה הצגנו כעת, היא להגיע לדירה במרכז הארץ במחיר שפוי. האפשרות השניה היא למנף את ההשקעה שלכם. תוך כ-3.5 שנים, שווי הקרקע יהיה כ-1.1 מיליון ₪ ללא צורך להישאר לנכס או להמתין לבנייה – אפשרות המתאימה למשקיעים המעוניינים לשלש את כספם ואף יותר בפרק זמן של כ-3-4 שנים, עם הון עצמי גבוה יותר ואז למצוא נכס במקום אחר בהשקעה קטנה יותר.
שאלנו את חברת "נכס ישראל" האם העסקה בטוחה?
דובר החברה: "בוודאי, אפשרויות אלה כמובן נכונות לקרקעות שבתכנית מאושרת.
העסקה בטוחה מכיוון שהיא בתוך התכנית המאושרת מטרו תמ"א 70 פתח-תקווה, שכבר אושרה בבניה לגובה וצפויות להיות שם מאות יח' דיור צמודות למטרו וכן חנויות ומשרדים. כל זאת עפ"י נתוני העירייה ולפי שמאות ותקן המדינה."
למידע נוסף על הקרקע שיכולה לשנות את העתיד הכלכלי שלכם -
הכנסו לאתר הבית שלנו >> נכס ישראל
מה בתכנית?
התוכנית, שתוכננה על ידי צוות בראשות האדריכל ד"ר יאיר אביגדור, מבוססת על עקרונות תכנון מוטה תחבורה ציבורית – גישה שכבר שינתה ערים מובילות בעולם. הרעיון פשוט: לרכז מגורים, מסחר, תעסוקה ובילוי סביב תחנות המטרו – כך שכל אחד יוכל לחיות ולעבוד במרחק הליכה מהרכבת התת-קרקעית, ולוותר כמעט לחלוטין על הרכב הפרטי.
מדובר במהלך שצפוי להעלות את ערך הקרקעות והנכסים בטווח של 600–800 מטר מכל תחנה. היום מדובר לעיתים באזורים שעדיין אינם מנוצלים במלואם, אך כבר בעת הקרובה יהפכו למוקדים אורבניים חדשים – עם צפיפויות בינוי גבוהות, עירוב שימושים, וקהילה חיה ותוססת. יזמים שכבר פועלים באזורים אלה נהנים מיתרון מוקדם, וכעת עם אישור התוכנית – גם מוודאות תכנונית מלאה.
1 צפייה בגלריה
אושרה תכנית הבניה סביב תחנות המטרו, פ"ת
אושרה תכנית הבניה סביב תחנות המטרו, פ"ת
אושרה תכנית הבניה סביב תחנות המטרו, פ"ת
(צילום: יח"צ נכס ישראל פרויקטים)
לאחרונה אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) את המקטע האחרון במערכת המטרו - M1 צפון (תת"ל 101/ ג). מדובר בפרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל, הכולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות שישרתו 24 רשויות מקומיות כולל שלוחה לנתב"ג.
במינהל התכנון מסבירים על התכנית וההשוואה לעולם: "במגמות שנצפו בעולם, נראה כי המטרו מהווה מנוע צמיחה והתחדשות ומסוגל להשפיע על התפקוד האורבני של סביבת התחנות הרבה מעבר לפונקציה התחבורתית שהוא ממלא. תחנת המטרו מהווה למעשה מוקד עירוני ומנוע להתפתחות אורבנית וכלכלית".
מערך התכנון, הבינוי והפיתוח בסביבת תחנות המטרו מבוסס על עקרונות תכנון מוטה תחבורה ציבורית (TOD-Transit Oriented Development), כפי שפותחו ויושמו ברחבי העולם לאורך השנים מאז ביסוסן של מערכות המטרו. התוכנית גובשה על ידי צוות בראשות ד"ר אדריכל יאיר אביגדור ממשרד אדריכלים מנעד, ולוותה על ידי אגף מטרו והסעת המונים במטה מינהל התכנון. הנחות העבודה בעת גיבוש התוכנית התבססו על סקר למעלה מ-80 תקדימים מהעולם של תכנון מוטה תחבורה ציבורית.
למשקיעים המחפשים מנועי צמיחה ארוכי טווח, מדובר ברגע שכדאי לשים אליו לב: כל מטר מרובע סביב תחנת מטרו עתידית צפוי להפוך לנכס מבוקש – לא רק בזכות הנגישות, אלא בשל סביבת המגורים החדשה שתיבנה סביבו.
מי שייכנס עכשיו – ייהנה מהשקט התכנוני, מהזדמנויות השבחה נדירות, ומהאפשרות להיות חלק מהשלב הבא בהתפתחות העירונית של ישראל.
למידע נוסף על הקרקע שיכולה לשנות את העתיד הכלכלי שלכם - השאירו פרטים >>
ביקור באתר הבית שלנו >> נכס ישראל
*הקרקע אינה זמינה לבנייה.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות