סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הפליליסט המבטיח עו"ד עומרי שטרן - נלחם על עתיד הלקוחות

לאחר שסיים את התואר במשפטים בהצטיינות, התמחה בפרקליטות הפלילית וייצג במאות תיקים פליליים, עו"ד עומרי שטרן בעל רזומה שלא מבייש את טובי הסנגורים מגן על חשודים ונאשמים מידיי יום באולמות בתי המשפט ולא פעם נלחם את המלחמות שלהם במערכת הנוקשה והבירוקרטית.

כפי שעו"ד שטרן מגדיר זאת: "כל תיק הוא אדם וכל אדם הוא חיים, ניתנה לי הזכות לשנות את מסלול חייהם של אחרים לטובה".
2 צפייה בגלריה
הפליליסט המבטיח עו"ד עומרי שטרן - נלחם על עתיד הלקוחות
הפליליסט המבטיח עו"ד עומרי שטרן - נלחם על עתיד הלקוחות
הפליליסט המבטיח עו"ד עומרי שטרן - נלחם על עתיד הלקוחות
(סיני קורן)
עומרי שטרן הוא עורך דין ובעלים של משרד עורכי דין העוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו, מתיקי עבירות צווארון לבן ועד לעבירות קלאסיות כמו עבירות סמים, רכוש, אלימות, מין והמתה, תיקי תעבורה בעבירות חמורות ועבירות המבוצעות על ידי חיילים ונידונות בבית הדין הצבאי.
המשרד מייצג אנשי עסקים, אנשי ציבור, אנשים מן השורה, קטינים וגם כאלה שהפשע עבורם הוא דרך חיים.
מי קהל הלקוחות שאותם מייצג המשרד שלך?
למשרד מגוון לקוחות החשודים ונאשמים במגוון של עבירות, ממש בכל צבעי הקשת. אחד היתרונות של המשרד הוא היכולת שלנו להבין ולהתחבר לכל לקוח ללא קשר לזהותו או לעברו.
יש הבדל בייצוג של לקוחות נורמטיביים ולקוחות "עבריינים"?
ההבדל היחיד הוא בכך שלקוחות שבפעם הראשונה מוצאים עצמם בסיטואציה של העמדה לדין פלילי, לא יודעים דבר ולא מכירים אפילו את המונחים או הכללים הבסיסיים. כמו כן, בדרך כלל הם גם מערבים המון רגש בהליך ולכן חשוב לנו להיות זמינים עבורם ועבור בני משפחתם בכל שעה לצורך הסברים וגם לצורך תמיכה רגשית, זאת אחת החובות שלי כסנגור.
מהי החוזקה העיקרית של המשרד בעינייך?
השקפת העולם המשותפת לכל אחד מעובדי המשרד לפיה הטיפול בתיק פלילי הוא תמיד טיפול בבן אדם, על כל המשמעויות שבכך. מצפונו של אף עובד מעובדי המשרד לא ישקוט כל עוד זכויותיו של הלקוח אינן נשמרות בהקפדה המירבית.
מהי ההצלחה המשמעותית ביותר של המשרד בשנה האחרונה?
למשרד יש המון הצלחות, עבור ההצלחות האלה אנחנו כמובן עובדים קשה מאוד. מבחינתי כעורך דין פלילי ישנן שני סוגי הצלחות, הצלחה משפטית והצלחה אישית. בתחום המשפטי ניהלנו תיק תקיפה מורכב ובו הצלחנו להוכיח בבית המשפט קיומה של טענת הגנה עצמית לאחר שתהליך משא ומתן ארוך לא הביא להסכמות. התביעה חשבה שלא עומדת ללקוח טענת הגנה עצמית ואף קיבלה רוח גבית משופט הגישור, אלא שהשופט ששמע את ההוכחות בתיק קיבל את הטענות שלנו וזיכה את הלקוח. בתחום האישי, כפי שאמרתי, אני תמיד מקבל סיפוק הכי גדול כשאני מצליח לשנות מסלול חייו של לקוח לטובה, אם זה בתעסוקה, בפרנסה, באורחות חייו, בזוגיות או בהורות ואלה ההצלחות האישיות אליהן אחתור להגיע כמעט בכל תיק שמגיע למשרד.
יש לך תכונה דומיננטית אחת שלדעתך הפכה אותך לסנגור פלילי?
יש לי תכונה אחת מרכזית שמובילה אותי בצורה מובהקת והיא למעשה הסיבה בגללה אני עוסק בתחום הזה. אני עקרוני מאוד, כשאני מקבל החלטה חשובה, בכל תחום בחיי, אני דבק בה וממשיך איתה עד הסוף, ממש "מתאבד" עליה. ככה, בשלהי שנת 2010 מעט לאחר שהשתחררתי מהשירות הצבאי, קיבלתי החלטה "אני אהיה סנגור פלילי" ולא משנה כמה קשה הייתה הדרך, לא הרפיתי לרגע.
למה בחרת לעסוק דווקא בתחום הפלילי?
בשלב בו השתחררתי משירות צבאי ושקלתי לאיזה חוג לימודים להירשם, נחשפתי להרצאה מרתקת של אחד מעורכי הדין הפליליים המוכרים במדינה ומיד התחברתי לרעיון ללמוד משפטים ולהתמקצע בתחום הפלילי. המחשבה שאני יכול להביא את היכולות האישיות שלי לקצה במקצוע שהוא הופעה של איש אחד וכך גם לסייע לאחרים בשעתם הקשה ביותר ביטלה כל התלבטות שהייתה לי. כבחור צעיר שהקשיב לסיפוריו של אותו עורך דין פלילי מוכר בהתלהבות והערצה, ראיתי במקצוע הזה סוג של הגשמת חלום. לא חשבתי יותר מידיי ומיד נרשמתי ללימודי המשפטים - ומשם הסיפור כבר ידוע.
והיום בפרספקטיבה לאחור אתה שלם עם ההחלטה הזאת?
היום אני מאוהב במקצוע שלי, מאוהב בעשייה שלי, אני לא יכול לחשוב על לעשות משהו אחר. התבגרתי, התפכחתי והבנתי שעו"ד פלילי זאת לא עבודה "מגניבה" או "זוהרת", להיפך. אבל, בעיני אין מקצוע ייחודי כמו סנגור פלילי, האקשן לא נגמר, האתגר תמיד קיים, בכל יום אתה לומד דבר חדש ומעל הכל אתה נלחם על הזכויות החשובות ביותר של האדם וכשאתה מצליח התחושה עילאית בצורה יוצאת דופן. להיות סנגור פלילי זאת לא תכונה נרכשת, זה חלק מאישיות, או שאתה כזה או שלא, אני יודע שנולדתי כזה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עומרי שטרן, בעלים של משרד עורכי דין העוסק בתחום הפלילי
עו"ד עומרי שטרן, בעלים של משרד עורכי דין העוסק בתחום הפלילי
עו"ד עומרי שטרן, בעלים של משרד עורכי דין העוסק בתחום הפלילי
(סיני קורן)
מה הטיפ שלך לעורכי דין צעירים ששוקלים לעסוק בתחום הפלילי?
אין קיצורי דרך, מהיום שהתחלתי לעסוק בתחום וכנראה עד היום האחרון שאעסוק בו, אני מקפיד לקרוא ולהתעדכן בכל דבר חקיקה, פסיקה או נוהל חדשים. המשפט הפלילי הוא אולי המשפט הדינמי ביותר שקיים, בכל יום יוצאת הלכה חדשה, עורך דין שלא בקיא בסוגיות העדכניות ביותר בסופו של דבר יישאר מאחור ולכן אני לא עושה לעצמי הנחות ומשקיע שעות רבות בלימוד וכך אני ממליץ לכל סנגור פלילי לעשות. אם אתה רוצה לנצח את צד השני אתה צריך תמיד להיות צעד אחד לפניו.
מה התיק המשמעותי ביותר שעסקת בו עד היום?
במסגרת עבודתי באחד מהמשרדים בהם עבדתי, קיבלנו לייצוג אחד מהנאשמים בפרשיה שכונתה "512" ועסקה בארגון הפשיעה אברג'יל. היקף העבירות, חומרי החקירה והעדים היה חסר תקדים. מדובר בתיק שהתנהל במשך למעלה מ5 שנים והערעורים בעניינו עדיין מתנהלים.
יש תיק שלא ניתן לפיצוח?
אין תיק שלא ניתן לפיצוח. עם ניסיון, ידע מקצועי וחשיבה יצירתית ניתן להגיע להצלחה בכל תיק פלילי. אני תמיד אומר ללקוחות שלי "אם המשפט הפלילי היה תהליך טכני לא היו זקוקים לשופטים ולעורכי דין", מי שמקלים בסופו של דבר את ההחלטה הם בני אדם בעצמם וככאלה הם תמיד ניתנים לשכנוע, רק צריך לבחור את הטיעון הנכון.
יש תפיסה לפיה סנגור טוב הוא אחד ש"מתכסח" עם הצד השני או עם בית המשפט, אתה אוחז בתפיסה כזאת?
למדתי שקשרים ויחסים בין בני אדם הם בסיס לכל עשייה, אני כן מסכים עם אמירה כמו "מה שקורה באולם נשאר באולם". אבל חשוב לזכור שהצד השני וגם השופטים לומדים להכיר אותך. אני חושב שצריכים לדעת שאתה ישר אבל מתוחכם, מכבד אבל נאמן במאת האחוזים ללקוח, מקצוען שיודע להאיר את הנקודות החשובות, והכי חשוב כשאתה אומר משהו אתה עומד מאחוריו. עם זאת, שהקול צריך להישמע - הוא נשמע היטב.
בטח יש לך המון סיפורים טובים לספר?
מה שראיתי במשך שנותיי כסנגור לא תראה גם בסרטים הכי מופרעים שיש. כן, יש המון סיפורים טובים, אבל הדיסקרטיות של הלקוחות שלי היא ערך ראשון במעלה ולכן לעולם לא אספר את הסיפור המלא או אמסור פרטים מזהים אודות לקוחותיי.
יש לך קווים אדומים? יש תיק שבו לא תייצג?
אין לי קווים אדומים ברורים, כשאני מקבל תיק לטיפול אני מסתכל עליו מנקודת מבט מקצועית ולא אישית, לכן לרוב אני מגיע "נקי" וללא שיפוטיות בבחינת תיק חדש שהגיע למשרד. אני חושב שכשיגיע תיק שבו לא אצליח לעשות את ההפרדה הזאת אני פשוט לא ארגיש שאני יכול לטפל בו במקצועיות ולכן מראש לא אקבל את הטיפול בו. עד היום זה קרה רק בתיקים של עבירות ביטחוניות, עבירות המבוצעות רק על בסיס מניע אידיאולוגי, גם כסנגור אני לא מצליח להבין פגיעה באחר רק בשל דתו, לאומו או מוצאו.
להיות סנגור פלילי זה אומר להיות בלחץ, לעבוד מסביב לשעון, איך אתה מתמודד עם זה?
זה בדיוק מה שמניע אותי, מאז ומתמיד מה שהיה בלתי אפשרי לאחרים היה בשבילי מושא להשגה. בכל מכשול שעמד בפניי ראיתי אתגר, האתגר החדיר בי את הכוחות והתשוקה להיות יותר חרוץ, יותר חכם ויותר יצירתי כדי להביא את התוצאה הטובה ביותר. כך גם בתיקים שאני מטפל בהם במשרד, בתיקים המורכבים ביותר, לא אעצור עד שאמצא את הטענה היצירתית שבסופו של דבר מתקבלת ולא פעם גם נרשמת כתקדים.
איך אתה רואה את פעילות המשרד בשנים הקרובות?
בשעה טובה, רכשנו משרד אשר עתיד להבנות במהלך השנתיים הקרובות, המשרד החדש יהווה אכסניה ראויה לפעילות רחבה יותר של המשרד והצטרפות שותפים נוספים.
כמו כן בשנה האחרונה החל המשרד לקחת חלק בפעילות לשכת עורכי הדין. השתתפתי במספר תוכניות והרצאות מקצועיות והצטרפתי לפורום הפלילי ולוועדת צבא ביטחון של מחוז המרכז בלשכת עורכי הדין ואני מאמין שגם פעילות זאת תתעצם במהלך השנים הקרובות.
לפרטים נוספים ויצירת קשר עם משרדנו ניתן לחייג למספר: 0547713271

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות