סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

טיפולי שיניים ושתלים בחו"ל – "הכל כלול"

להיות יפה, צעיר, עם חיוך של מיליון דולר בשבוע.

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה ההולכת ומתעצמת, של מטופלים אשר מופיעים במרפאתנו עם תלונות ונזקים שדורשים התערבויות כירורגיות ושיקומיות נרחבות לאחר שעברו טיפולים כאלה ואחרים במרפאות בחו"ל בעיקר בטורקיה. למרות מאמצינו, לעיתים, לא ניתן להגיע לתוצאות טיפוליות אידאליות עקב הנזק הגדול שנגרם כתוצאה מהטיפול שמטופלים עברו בחו"ל.
הפיתוי של מחיר זול תוך טיפול בזמן קצר יחסית לארץ, הבטחות של 100% הצלחה ורופאים ברמה גבוהה שהינן לעיתים לא קשורות למציאות, משכנעות את המטופלים שסובלים מפחד מרופאי שיניים ורוצים לסיים את הטיפול במהרה ו\או מטופלים אשר מחפשים את המראה ההוליוודי המהיר. בנוסף להבטחות אלו מתווספים מלונות עם חדרים מפוארים אוכל ופינוקים. כל זאת מול עלויות גבוהות יחסית שמציגים רופאי השיניים פה בארץ. פיתויים אלו הינם כיסוי לחסרים רבים כגון, איכות ורמת הטיפולים שבמקרים רבים לא עומדים ברמת הרופא הסביר. המטופל\ת תמיד יחפש את הרופא שיגיד לו את מה שהוא רוצה לשמוע וכמובן את הפתרון הזול ביותר. דבר שהוא לגיטימי אך, מצד שני, מסוכן מאוד בפרט כאשר מדובר ברפואת שיניים, המטופל\ת לפעמים מתפתה ונענה לפרסומות שרובן לא קשורות למציאות עד כדי נסיעה לחו"ל לבצע טיפולים מורכבים מסובכים ( גם כשהובטח כי הטיפול פשוט וקל ) בזמן קצר עם הבטחות של תוצאות הוליוודיות.
1 צפייה בגלריה
טיפולי שיניים ושתלים בחו"ל – "הכל כלול"
טיפולי שיניים ושתלים בחו"ל – "הכל כלול"
טיפולי שיניים ושתלים בחו"ל – "הכל כלול"
(צלם: אלי גרוס)
הכתרים, ציפויים שתלים שאני רואה כיום אצל מטופלים אלו, כמעט כולם, לא עונים על הדרישות הביולוגיות המינימליות, דבר שבסופו של יום יכול לגרום לסבל למטופל\ת, בעיות של סגר השיניים, אובדן עצם מתקדם סביב השיניים והשתלים וחשיפה לזיהומים. תיקון של נזקים אלו, לא תמיד מאפשר להחזיר את המצב לקדמותו עד כדי צורך בטיפולים מורכבים ( לפעמים מעבר לרפואת שיניים ). ישנם מצבים בהם יש צורך בתותבות נשלפות ( פרוטזות ) בנוסף לפגמים אסתטיים עקב חסר העצם שנוצר מהטיפול שבוצע בחו"ל.
הגוף שלנו איננו סלחן וחייב לקבל את התנאים האידיאלים והדרושים לו בכדי להחלים ולהשתקם כגון: זמן ריפוי לאחר ניתוח עם מעקב של הרופא המטפל, זמן קליטה לשתלים של מס' חודשים לפני הרכבת הכתרים. בצוע כתרים זמניים עם מעקב של סגר השיניים לפני מתן כתרי החרסינה או ציפויים לצורך הסתגלות וחזרה לפרמטרים ביולוגיים ותפקודיים שהגוף זקוק להם. אם לא כך, יש סיכוי כי גופנו יגיב בכאבים, דלקות, הפרשות ואי נוחות עד כדי אובדן של שיניים ו\או שתלים.
בצוע כתרים ו\או ציפויים למטרות אסתטיות או תפקודיות עם או בלי שתלים, דורש בצוע סדרה של בדיקות הדמיה משולבות בבדיקה קלינית יסודית ומעמיקה במרפאה. מטרת בדיקות אלו, הינן , להגיע לאבחנות מדויקות והגשה למטופל\ת לפחות שתי אפשרויות טיפול אשר ניתן יהיה לבחור אחת מהן על פי יכולות ורצונות המטופל\ת. ברצוני לציין כי בדיקה וקביעת אבחנות לוקחות זמן !! קיצור הליך זה יגרום לאכזבות וסיבוכים בעתיד.
בצוע טיפול ללא אבחנה ובדיקה יסודית אולי ייתן מענה אסתטי מידי אך במקרים רבים, לא לאורך זמן. המטופל\ת יופיע עם תלונות שלעיתים יהיה קושי רב לפתור אותן וצורך בזמן ארוך מאד של טיפול מתקן.
טיפול שיניים בעזרת כתרים \ ציפויים \ שתלים, חייב להתחלק לשני שלבים.
  • הראשון: שיקום זמני: במהלכו הרופא עוקב אחר תגובת הרקמות והסגר תוך כדי שיפור השיקום הזמני. שלב זה לוקח זמן, אך מאפשר לגלות בעיות \ הפתעות שלא באו לידי ביטוי לפני תחילת הטיפול ולתת להן מענה מידי. דבר אשר לא מתגלה בטיפול קצר (שבוע, שבועיים) סביר כי יופיע בהמשך ובמקרה שכזה, יהיה צורך בטיפול חדש מורכב וארוך.
  • השני: שיקום סופי: לאחר שכל דרישות המטופל\ת נענו במסגרת האפשרויות והגוף הגיב בצורה תקינה לשיקום הזמני, מוחלף השיקום הזמני בכתרי חרסינה או ציפויים או שחזור אחר. גם השחזור הסופי חייב להיות במעקב ע"י רופא השיניים.
כל אדם מומלץ כי יגיע לרופא השיניים לצורך בדיקה ובמידת הצורך תחזוקה ע"י שיננית אחת לחצי שנה לפחות.
שתלים \ כתרים \ ציפויי \ שחזורים כל שהם בפה, לאחר ביצועם, חייבים להיות תחת בקרה ותחזוקה של רופא השיניים לפחות אחת לחצי שנה גם במידה ולא מרגישים כלום.
בצוע שתל הינו פעולה כירורגית הדורשת קידוח בעצם הלסת ולא משנה שיטת החדרת השתל. אין דבר כזה שתל ללא ניתוח! אין דבר כזה שתל ללא דימום ואין מושג ברפואה 100% הצלחה. דיווחים שכאלו צריכים להעלות ספקות רציניות לגבי אמינות המדווח.
בזמן ההשתלה נוצר שבר\ נזק לעצם שדורש זמן לריפוי. כפי שציינתי בתחילה, הגוף לא סלחן וברוב המקרים לא ניתן לקצר תהליכים ביולוגיים של הגוף ובטח שלא בעזרת פרסומות של טיפול קצר ללא ניתוח עם 100% הצלחה. אין לי ספק כי החשיפה לפרסומות המציגות הבטחות שכאלו מאד מפתה. אך " לא כל הנוצץ זהב הוא ".
לסיכום:
אני ממליץ לכל אחד\ת אשר מכנן\ת לבצע טיפולי שיניים בחו"ל שיחשוב פעם נוספת ומה השיקולים לנסיעה זו. לפני הנסיעה, יבדוק כי הרופא המטפל אכן עם הניסיון והכישורים המתאימים. לא דרך חבר\ה או נציג\ה של חברת תיווך, או אתר המרפאה של הרופא בחו"ל. אלא דרך משרד הבריאות של אמור להתבצע. כלומר האם נושא בתארים אותם הוא מפרסם.
במידה והוחלט לנסוע לטיפול, מומלץ להיבדק ולהיוועץ בארץ עם מומחה לשיקום הפה ( בעל מס' רישיון מומחה ) או לפחות להציג לפניו את תוכנית הטיפול שהציעו לכם בחו"ל בכדי שיהיה ניתן לדעת כי התוכנית הינה על פי אבחנות נכונות ורמת התוכנית תקינה.
ליצירת קשר עם ד”ר גוטמכר – https://gutmacher.co.il/
באדיבות חגית יצחק- בעלת מא’צפוינט תקשורת שיווקית

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות