סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

רמי ברכה מוטרד: "למרות גיוס הקרן ההשקעות החדשה, לא מאפשר לעצמי לנוח"

רמי ברכה, ששמו עלה לכותרות עוד בשנות השמונים, אז איבד, במהלך מלחמת לבנון, את רגלו השמאלית וגם את ידו הימנית, צבר לאורך השנים ניסיון רב בתחום העסקים ובעולם ההשקעות.

לאחרונה, בתחילת 2021, החליט להקים קרן השקעות בלונדון – "עדן בלוק", קרן שמשקיעה בחברות סטארט-אפ אירופאיות, ישראליות ואמריקאיות. הקרן צפויה להתבסס על טכנולוגיות חדשניות דוגמת הבלוק-צ'יין, לרבות תחום הבינה המלאכותית שהפך למבוקש כל כך, תחומי הסייבר למיניהם, רחפנים, רובוטים, חיישנים ועוד. השקעתו של ברכה בתחום, ובייחוד השקעתו בקרן שבשאיפה תהיה קשורה להשקעות באיחוד האמירויות ולדובאי בפרט, היא ללא ספק אחת מפריצות הדרך החשובות בעולם זה וצעד האופייני לו במיוחד.
רמי ברכה התחיל את דרכו בעולם העסקים בשנת 1996, אז הצטרף לקרן ההשקעות הידועה פיטנגו, לאחר התמחות בוול סטריט. כארבע שנים לאחר מכן הפך לשותף בקרן, ולאורך השנים פעל רבות בהשקעות הקשורות בתקשורת, תוך דגש על תחום השבבים. קרן ההשקעות החדשה של ברכה, "עדן בלוק", היא כאמור פריצת דרך בעולם ההשקעות ואף פריצת דרך אישית עבור ברכה, שפריצות דרך הן בשבילו טבע שני. ברכה הוא בין הישראלים המשקיעים החשובים שצפויים להשקיע – בין השאר - באיחוד האמירויות, כחלק מביסוס שיתוף הפעולה החשוב בינה לבין ישראל.
1 צפייה בגלריה
רמי ברכה
רמי ברכה
רמי ברכה
(צילום יח"צ)
קשה שלא לשים לב בשנים האחרונות לכלכלה הצומחת של איחוד האמירויות ולהיותה יעד עולמי בולט וחשוב, המושך אליו משקיעים רבים. כך גם רמי ברכה, ואחרים, שזיהו את הפוטנציאל העצום הטמון בכך, ובעקבות הסכמי ישראל ואיחוד האמירויות – "הסכמי אברהם" –החליטו גם הם לנקוט צעדים למימושו ולקידומו. קרן ההשקעות של ברכה מהווה כיום חלק מעולם השקעות אטרקטיבי ביותר ואף עוצמתי. היא פועלת לצד קרנות המושכות אליהן משקיעים מכל העולם, כאשר בין התחומים המבוקשים כיום אפשר למצוא קרנות בתחום התיירות, בתחום הנדל"ן, וכמו הקרן של ברכה – גם בתחום הטכנולוגיה.
פציעה קשה והזדמנות להתחיל מחדש
סיפורו של ברכה מתחיל כמה עשורים לפני כן. ברכה נולד בתל אביב בדצמבר 1961, התגייס בשנת 1980 לצה"ל וצוות לחטיבת הצנחנים, לגדוד 890. עם פריצתה של מלחמת לבנון הראשונה, לחם ברכה בגדוד צוערי חי"ר בגזרה המזרחית של לבנון, תחת פיקודו של אפי איתם. את קורס הקצינים סיים ברכה בהצטיינות בסוף המלחמה, ובעקבותיו חזר לאותה יחידה כדי לפקד עליה. יחידתו, שהוצבה בלבנון, באזור עין זחלתה, היתה מעורבת בפעילות צבאית בשנת 1983, שבמהלכה נקלעו שלושה מלוחמיה לשדה מוקשים. ברכה, יחד עם סרן שרון דבידוביץ, נשלחו אליהם ככוח חילוץ, ובמהלך אותה פעולה עלה ברכה על מוקש, מה שהוביל לפציעה קשה, לאיבוד כף ידו הימנית וגם כף רגלו השמאלית. רמי ברכה עבר תקופת שיקום ארוכה מאוד, ולאחריה חזר לשירות צבאי. לאחר מכן המשיך לשירות מילואים, אליו הוא מצוות עד היום.
רמי ברכה, שמצא את עצמו מתמודד עם אתגרים כבר בגיל צעיר, הגיע לעולם העסקים בשנת 1996, עם הצטרפותו לקרן הון הסיכון פיטנגו. בתחילת הדרך שימש בה כשכיר, אולם לאחר כארבע שנים הפך לשותף מן המניין עד לשנת 2018. לברכה תואר במשפטים (LLM) מטעם אוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת INSEAD שבצרפת, ובשנת 2011 זכה בסקר מטעם "גלובס" בתואר "השותף המוערך". ברכה הוא גם אחד ממייסדיה של חברת "סוסא", שאותה הקים בשנת 2014 לצד כמה שותפים: ברק פרידור, טל בר-נוח וג'וני סאקס. לחברה כיום מרכז פעיל הן בישראל (תל אביב) והן בארה"ב (ניו יורק) והיא אחראית על חיבורים עסקיים רבים בין חברות בינלאומיות שונות לבין חברות ישראליות, בייחוד בתחומי הסטארט-אפ.
להאמין שאפשר להצליח ולהתגבר על כל מכשול
עברו של רמי ברכה, יחד עם אופיו המדרבן אותו לא לעצור לרגע ולהמשיך להתפתח, ללמוד ובעיקר להשפיע על אחרים, הובילו אותו לעשייה רבה, שהיתה ניכרת כבר בעשורים הראשונים לחייו וניכרת עד היום. סיפור פציעתו של ברכה, אשפוזו למשך עשרה חודשים תמימים ושיקומו הארוך, הסתיים בפתחה של תקופה חדשה. לאחר לימודי המשפטים התנדב ברכה לסיירת מטכ"ל בתפקיד של קמב"ץ ולאחר מכן נסע לארה"ב כדי ללמוד ולעבוד בוול סטריט, במשרד עורכי דין. מאז ועד היום עוסק רמי ברכה בפעילויות ספורטיביות רבות ומגוונות, דוגמת טניס, סקי וגם גלישת גלים. ברכה יוצא מעת לעת למסעות אופני שטח ברחבי העולם, ואף השתתף באתגר יוצא דופן של טיפוס לפסגת הקילימנג'רו. בשנת 2016 ליווה ברכה צעירים, משוחררים מצה"ל שנפצעו במהלך שירותם הצבאי, לטיול בנפאל, ועד מהרה הפך בעקבות זאת למנטור ולמודל לחיקוי עבורם. סיפור פציעתו והתגברותו על המכשולים והאתגרים הרבים לאורך חייו היוו ומהווים עד היום עבור צעירים רבים מקור השראה, שמושך אותם כלפי מעלה ומדרבן אותם לעשייה מבורכת.
רמי ברכה, שחתום על כ-15 אקזיטים ונוהג לשתף אחרים בלקחיו מסיפורו האישי, אינו מבזבז את זמנו היקר ומקפיד להתמיד בעשייה, להתפתח ואף לדאוג לאחרים. הוא מספר על עצמו שלרגע לא הפסיק לחלום, וכל חלומותיו מדרבנים אותו וממלאים אותו באנרגיה. גם אם חלום מסוים אינו יכול לצאת אל הפועל מכל סיבה שהיא, ברכה איננו נשבר או מתרסק. הוא קם וממשיך מיד הלאה אל החלום ואל היעד הבא. ברכה חש שהצליח להתגבר על מכשולים רבים לאורך חייו, שייתכן שהמשמעותי שבהם התחיל מיד לאחר הפציעה. משום כך, ובכל מפגש עם קבוצות אנשים, הוא מקפיד לומר להם שהם יכולים לעשות הכול, שאין דבר העומד בפני הרצון – שהכול אפשרי! עם זאת, ברכה מציין תמיד גם שאין צורך להגיע למצבו או להימצא בסכנת חיים כדי להגיע לתובנות הללו ולהתחיל לפעול.
ברכה מוצא ברכה בעשייה וכך גם ביכולת להשפיע על רבים ואף לסייע להם להגשים את מטרתם. הוא דואג להשקיע לא מעט בחברות סטארט-אפ ויודע לזהות במהירות פוטנציאל קיים. במקביל, במפגשיו הרבים עם פצועים, שמצאו את עצמם במצבים לא פשוטים בשדה הקרב, הוא מדגיש את חשיבותן של נחישות ושל עשייה רבה, ומעודד אחרים לפעול ולהתגבר על הקושי. המשתתפים במפגשים אלה מוצאים בשיחות עמו לא מעט נקודות השקה, לרבות נפילות ורגעים של איבוד אמונה ותקווה. לצד אלה, הם מגלים גם אפשרות לתקווה חדשה ולומדים שאפשר גם אחרת, למרות הפגיעה הפיזית והקשיים והאתגרים הנלווים לה, שיכולים להימשך לאורך חיים שלמים.
עשייתו המבורכת של רמי ברכה, תרומתו ללוחמים פצועים, פעילותו הרבה בעולם ההשקעות ויכולתו לזהות במהירות מקורות השקעה אטרקטיביים ואפקטיביים הופכים אותו למקור השראה עבור אנשים רבים ובני כל הגילים. ברכה נפגש גם עם יזמים רבים שחוו פציעה בעבר, ומצליח להעביר להם את נחישותו ואת התובנות הרבות שאליהן הגיע בעקבות פציעתו שלו. הטיול שיצא אליו עם נכי צה"ל לנפאל ופעילותו הבלתי-פוסקת מהווים מסר לרבים: אסור לוותר ועל כל דבר אפשר להתגבר!

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות