סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

משקיעים בשוק ההון? יכול להיות שמגיע לכם החזר מס!

אחד מאפיקי ההשקעה הנפוצים בישראל הוא שוק ההון. כל אחד יכול להיכנס לשוק ההון, גם ללא השכלה פיננסית רחבה או סכומי כסף גבוהים מאוד, ולכן רבים בציבור משקיעים בו. כדאי מאוד לדעת שניתן לקבל החזר מס על שוק ההון. בכתבה הבאה נסביר כיצד.

מה הקשר בין מיסים לשוק ההון?
שוק ההון הוא אפיק לגיטימי לייצור הכנסה פסיבית, וישראלים רבים אכן משתמשים בו. ככל הכנסה אחרת, גם הכנסות משוק ההון על מכשיריו השונים (קרנות נאמנות, אגרות חוב, מניות וכדומה) חייבות במס, הקרוי מס רווחי הון. מס זה חל על כל רווח ריאלי שנעשה במסגרת שוק ההון, ללא קשר לגודלו (זאת אומרת שאפילו רווח של שקל אחד בודד מחויב במס). מס רווחי הון עומד על גובה של עשרים וחמישה אחוזים מהרווח הנקי, בניכוי הצמדה למדדי השוק הרלוונטיים לו.
אם יש מיסים, יש גם החזרים
יחד עם זאת, לא כולם רק מרוויחים בשוק ההון, ובבורסה ניתן גם להפסיד את כספיכם. כפי שרווחי הון מחייבים בתשלום מס, כך הפסדי הון מזכים באפשרות של החזר מס. חישוב מס על שוק ההון הוא עניין מורכב למדי: המציאות במקרים רבים בבורסה אינה רק של רווח או הפסד "מאה אחוז", אלא הפסד במקומות אחדים ורווח באחרים, כך שחישוב ההחזרי דורש תחכום מסוים. נוסף על כך קיימים כל מיני קריטריונים דמוגרפיים שמשנים את מדרגות תשלום המס או את הזכאות להחזרי מס. מה שחשוב לדעת הוא שישנה היתכנות להחזר מס. עבור חישוב ההחזר עצמו מומלץ להיעזר במומחים לעניין.
כיצד ניתן לבקש החזר מס?
בקשה להחזר מס תיעשה דרך פקיד השומה של המשרד האזורי בו הכתובת שלכם רשומה. הבקשה תיעשה בצירוף המסמכים הרלוונטיים משוק ההון על ההפסדים או הרווחים שנרשמו לטובתכם. במידה ויש לכם הפסדים רבים, מומלץ מאוד להשקיע בעניין מכיוון שתוכלו לקבל פיצוי משמעותי עם החזר מס. אם אינכם בטוחים מה מצבכם בשוק ההון, כדאי לבצע בדיקת זכאות להחזר מס אצל רואה חשבון או אצל אחת מהחברות הרבות המתמחות בתחום. בדיקת החזר מס תגלה לפניכם בעצם את הכדאיות שבהתנעת כל התהליך. ייתכן כי במידה וההפסדים מינוריים קיזוז המס אינו משמעותי וחבל להתעסק עם הבירוקרטיה. בכל מקרה מוטב להבין את המצב לאשורו באמצעות בדיקה פשוטה שניתן לעשות באינטרנט.
1 צפייה בגלריה
יכול להיות שמגיע לכם החזר מס!
יכול להיות שמגיע לכם החזר מס!
יכול להיות שמגיע לכם החזר מס!
(freepik)
אפשר לבד, כדאי עם המומחים
ניתן בהחלט לפנות לבד לרשויות המס עם בקשה להחזר מס על שוק ההון, אולם לא תמיד עניין זה כדאי. אפילו עצמאים שמבינים דבר או שניים בבירוקרטיה לא תמיד בעלי ידע מתאים לחישובי מס שונים. על אחת כמה וכמה שכירים שמשקיעים בשוק ההון כהכנסה צדדית, ואין להם היכרות עמוקה עם מס הכנסה והאופן בו הוא מתנהל. משרדי רואי חשבון או חברות ייעוץ מס שונות כגון טקס שירותים פיננסיים הם האופציה המוצלחת להגשת בקשה להחזר רלוונטית שאכן תזכה אתכם בפיצוי נאות. אצל טקס שירותים פיננסיים למשל, תוכלו לעשות בדיקת זכאות אונליין וכך להשיג אינפורמציה נכונה, חשובה ומשמעותית.
עם זאת, חשוב להבין בעצמכם מתי עליכם לבקש החזרי מס. החוק מתייחס שונה לשכירים ולעצמאים בהקשר זה (עצמאים מוגבלים לזמן מסוים בשנה ואילו שכירים לא). כמו כן, כדאי לדעת שבקשה להחזר אפשרית באופן רטרואקטיבי עד 6 שנים מקבלת ההכנסה, כך שאפשר להתמהמה עם איסוף החומרים הרלוונטיים להחזר, אך לא יותר מדי. מרגע שהגשתם את טופסי הבקשה, תקבלו את הסכום המגיע לכם תוך שלושה עד ארבעה חודשים.
אז למה לבחור בטקס שירותים פיננסיים?
"טקס שירותים פיננסים", חברת החזרי מס אשר נוסדה בשנת 2015, החברה הוקמה ע"י שני יזמים אשר חיפשו פתרון לשכירים בישראל. אז למה לבחור בנו?
1. המקצועיות שלנו - ישנם מקרים שמעורבים גורמים לא מספיק מקצועיים אשר לא בוחנים את תיק הלקוח ביסודיות ולא רק שלא יקבל החזר מס, אלא גורמים בנוסף חובות של עשרות אלפי שקלים.
2. השירות שלנו - אנו בעלי מערך שירות הלקוחות הטוב בישראל. אנו דואגים ללקוחותינו מפתיחת התיק ועד הפקדת הכסף. לכל לקוח ממונה מנהל תיק לקוח הדואג לעדכן אותו בסטטוס התיק שלו ולאסוף עבורו מסמכים אבודים וכך נחסכת ממנו הבירוקרטיה באיסוף מסמכים.
3. ההוגנות שלנו - אנחנו החברה היחידה בישראל שבה הלקוח לא משלם כלום עד לבירור זכאותו על ידי יועצי המס שלנו. אם הוא לא זכאי הוא לא משלם על השירות.
4. אתר אינטרנט מתקדם הכולל אזור משתמשים אישי – טקס שירותים פיננסיים מציגה אתר מהמתקדמים בישראל המכיל אזור משתמשים אישי בו מופיעים כל העדכונים בתיק הלקוח ליצירת שקיפות מלאה ושיתופו בתהליך ומספקת מידע על שאלות נפוצות בנושא החזרי מס.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות