סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

שיתוף פעולה פורץ דרך בין אונ' בן גוריון לחברת מטאליטק לייצור שתלים רפואיים ממתכת מתכלה ונספגת

התפרצות הקורונה הציבה אתגרים מהותיים בתחום הבריאות, הרפואה, הכלכלה והתעשייה העולמית.

השפעות המגפה ניכרות כיום בכמעט כל היבט בחיינו, החל מהאופן בו אנשים מתקשרים, לומדים ועובדים, ועד לאופן בו חברות ויצרנים צריכים להתנהל כדי לתת מענה לצרכים המשתנים ולמציאות החדשה.
מעבר לכך, משבר הבריאות העולמי המחיש והדגיש כי מה שמשפיע על אוכלוסייה מסוימת רלוונטי לאנושות כולה, ושמציאת פתרון תלויה במידה רבה ביכולת לשתף פעולה.
2 צפייה בגלריה
ייצור שתלים רפואיים ממתכת מתכלה ונספגת
ייצור שתלים רפואיים ממתכת מתכלה ונספגת
ייצור שתלים רפואיים ממתכת מתכלה ונספגת
(METALITECH קבוצת זריחה )
השפעות הקורונה על תעשיית המתכת – חוסר אדיר בחומרי גלם לצד עליות מחירים
תעשיית המתכת היא תעשייה חיונית, מבין התעשיות המובילות בתהליכי ייצור שמטרתם קידמה חברתית.
מגפת הקורונה שינתה במהירות גם את תעשיית המתכת. הטלת הסגרים ברחבי העולם הובילו לשבירת שרשראות האספקה, לירידה חדה בהיקף הביקוש לחומרי גלם ומוצרים בכלל, ולהאטה מהותית בתהליכי ייצור. איפה אנו נמצאים כיום?
השפעות עולמיות מקבילות גרמו לעליות מחירים חדות של חומרי גלם כגון ברזל, אלומיניום, נחושת ועוד, במקביל לעלייה במחירי ההובלה והשילוח הבינ"ל.
היכולת לזהות הזדמנויות דווקא בעתות משבר - שתוף הפעולה בין חברת מטאליטק לאוניברסיטת בן גוריון
שיתוף פעולה ייחודי שעשוי לספק ערך משמעותי לעולם הרפואה, הוא המיזם שנרקם לאחרונה בין חברת מטאליטק, מקבוצת זריחה חלאבין, לפקולטה להנדסת חומרים באוניברסיטת בן גוריון.
במיזם המבטיח משתתפים מהנדסים בכירים של מטאליטק בהובלתו של מנכ"ל החטיבה, איציק קרפל, מטלורג מומחה, מומחים בפיתוח וייצור סגסוגות מתכת, ומדענים מובילים, בראשותו של פרופ' אלי אגיון, מהפקולטה להנדסת חומרים באונ' בן גוריון.
העשייה מתמקדת בפיתוח סגסוגת מתכת חדישה, מתכלה ונספגת, לשם ייצור שתלים רפואיים.
מדובר בפיתוח חדש ופורץ דרך בתעשיית המתכות ובעולם הרפואה גם יחד.
חברת מטאליטק מקבוצת זריחה מספקת שירותים מתקדמים של תכנון, פיתוח וייצור רכיבי מתכת במגוון שיטות כגון עיבוד שבבי, יציקות לחץ, חריטה, כרסום ועוד, המתבצעים באתרי החברה בישראל טאיוואן קוריאה וסין.
הבחירה של אונ' בן גוריון בחברת מטאליטק כשותף המתאים למיזם, נובעת מהניסיון העשיר של מטאליטק בייצור ועיבוד מתכות לצד מומחיות במטלורגיה תהליכית, כלומר הבנה עמוקה בחומרים עצמם ולא רק במכאניקה שלהם. לדברי השותפים, שיקול מרכזי נוסף היה התרבות הארגונית של מטאליטק, הידועה כמונעת מאתגרים וצומחת מחיפוש מתמיד אחר מתיחת גבולות הטכנולוגיה לספק יותר.
2 צפייה בגלריה
METALITECH-פיתוח וייצור רכיבי מתכת
METALITECH-פיתוח וייצור רכיבי מתכת
METALITECH-פיתוח וייצור רכיבי מתכת
(METALITECH קבוצת זריחה )
נחיצות וחשיבות הפיתוח של שתלים רפואיים ממתכת מתכלה
שוק שתלי המתכת ליישומים רפואיים צומח בקצב מואץ, בין היתר כתוצאה מהעלייה בתוחלת החיים, במספר תאונות הדרכים ומקרי טראומה, כמו גם הביקוש הגובר לניתוחים זעיר-פולשניים.
בשתלים רפואיים אלה נעשה שימוש רב בתחום האורתופדיה (החלפת מפרק ברך, ירך ועוד), ברפואת לב וכלי דם, טיפולי שיניים, ניתוחים קרניו-פציאליים (ראש ופנים) ובליקויים נוירולוגיים.
באיזה שתלים משתמשים כיום?
ביישומים רפואיים רבים קיימת העדפה לשימוש במתכות, על פני חומרים פלסטיים או קרמיים, לאור הלחץ ו/או השחיקה שהמכשור נאלץ לספוג כמו גם לנוכח התכונות הביולוגיות המבוקשות של החומר ויכולתו להתקיים בהרמוניה עם סביבת גוף האדם.
כיום, שתלי המתכת עשויים מחומרים עמידים של טיטניום, פלדות אל חלד, וסגסוגות על בסיס קובלט-כרום, הודות לשילוב התכונות של תאימות ביולוגית (biocompatible), חוזק מכאני, קשיחות ויכולת נשיאה גבוהה. עם זאת, מתכות אלה לא מתכלות או נספגות בגוף החי.
התוצאה היא שעל אף היתרונות הרבים, לעיתים מתפתחות דלקות או סיבוכים המצריכים ניתוח חוזר להסרת או החלפת השתל. סיבוכים אלה פוגעים בבריאות המטופל ובאיכות חייו ויוצרים נטל כלכלי למערכות הבריאות.
הדור הבא של שתלים רפואיים
החיפוש אחר מתכת מתכלה הוא מהלך חדש ונועז לא רק בתחום הרפואה אלא במיוחד בעולם המטלורגיה (חקר מתכות), שבו מחפשים בדרך כלל אחר מתכות עמידות הניתנת לספיגה בגוף.
למתכות הניתנות לספיגה (absorbable) יש פוטנציאל ברור להיות הדור הבא של שתלים רפואיים זמניים על ידי התמוססות בטוחה בגוף האדם לאחר ריפוי רקמות כלי דם והתחדשות עצמות.
באיזה שלב נמצא הפיתוח?
תהליכי הפיתוח המאומצים של אונב' בן גוריון נגב הובילו לייצור ראשוני של סגסוגת מתכת חדישה, מתכלה וניתנת לספיגה, ובמקביל צוות פיתוח של מטליטק מיישמים מוצר רפואי יישומי מסגסוגת זו. המדענים מהפקולטה להנדסת חומרים של אונ' בן גוריון החלו בביצוע ניסויים ומחקרים לשם השלמת הפיתוח העתידי לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות