סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

איזה ביטוחים כדאי לעשות ועל אלו כדאי לוותר?

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מבולבלים נוכח כל הביטוחים המוצעים בעבורם – כאשר, כחלק מכך, לא תמיד פשוט לקבל החלטה אלו ביטוחים כדאי לעשות ועל אלו עדיף לוותר.

כידוע, לכל משקי הבית יש לא מעט הוצאות חודשיות והמטרה של רוב המשפחות היא לנסות ולחסוך כמה שיותר – רק שהשאלה היא מתי החיסכון אכן כדאי ומתי הוא עלול לעלות ביוקר..
מהסיבה הזאת, להלן מדריך ביטוחים, אשר בכוחו לספק לכם את התמונה המלאה לגבי הביטוחים שחשוב שתעשו ואלו אשר באפשרותכם לוותר עליהם
1 צפייה בגלריה
ביטוח לדירה
ביטוח לדירה
ביטוח לדירה
(freepik)
ביטוחי דירה
אם בהליך רכישת הדירה, לקחתם הלוואת המשכנתא, אזי ביטוח מבנה וביטוח חיים יהוו כחובה – ובלעדיהם לא תוכלו לקבל את הלוואת המשכנתא, אז אין לכם באמת אופציה לוותר עליהם.
אבל, נשאלת השאלה מה קורה לגבי ביטוח דירה צד ג'.
ביטוח דירה צד ג', אמור להעניק כיסוי ביטוחי מפני מקרים בהם אדם המבקר בדירה (אורח, איש מקצוע, שליח וכו), נפגע בתוך הדירה או כתוצאה מאירוע אשר התרחש בה.
לגבי השאלה אם כדאי לעשות את הביטוח או לא – ובכן, לא מדובר בביטוח אשר נחשב כחובה, אבל יש לקחת בחשבון, שאם פגיעה שכזאת אכן תתרחש ואתם לא מבוטחים באותו ביטוח צד ג' אתם אלו שתדרשו לשלם את הוצאות הטיפולים וסכומי הכסף הנלווים – ומדובר בהוצאות כספיות אשר יכולות להגיע לסכומי כסף גבוהים.
ביטוחי רכב
ישנם 3 סוגים עיקריים של ביטוחי רכב – ביטוח חובה (אשר כפי שניתן להסיק כשמו, מהווה כחובה על פי חוק), ביטוח מקיף וביטוח צד ג.
הביטוח המקיף כולל בתוכו גם את ביטוח צד ג, כך שאם בחרתם לעשות ביטוח מקיף אין צורך לעשות גם ביטוח צד ג.
ביטוח צד ג אמור לכסות אתכם מפני נזקים אשר יגרמו לצד שלישי כתוצאה מתאונות בהן רכבכם יהיה מעורב.
מכיוון שביטוח מקיף נותן את הכיסוי המירבי והמיטבי הוא נחשב למומלץ, יחד עם זאת, מכיוון שביטוח מקיף גם כרוך בעלות לא נמוכה, יהיו מקרים בהם ההמלצה תהיה להסתפק בביטוח חובה וביטוח צד ג בלבד..
ביטוח בריאות פרטי
כולנו מבוטחים על ידי קופת החולים בה אנו חברים (במסלול כזה או אחר), הביטוח בקופת החולים מעניק לנו שורה של כיסויים (כאמור, תלוי בקופת החולים ובמסלול בו בחרנו).
מהסיבה הזאת, ביטוח בריאות פרטי אומנם אינו מהווה כחובה, אך יחד עם זאת, לפני שמתקבלת ההחלטה אם לרכוש אותו או לא – כדאי לבדוק תחילה את הכיסויים הניתנים לנו דרך קופת החולים ואת אלו המוצעים במסגרת הביטוח הבריאות הפרטי והתבסס על כך, לקבל החלטה מושכלת ונבונה.
ביטוח חיים
ראשית כל, חשוב להבין שיש 2 סוגים של ביטוחי חיים – ביטוח חיים למקרה מוות הנותן סכום חד פעמי או קצבה חודשית במקרה של מוות וביטוח חיים למקרה של אובדן כושר עבודה ונכות.
בכדי להחליט אם לעשות ביטוח חיים או לא, חשוב להבין את המשמעויות שלו – לכל מי שיש בני משפחה, (בן/ בת זוג וילדים), ביטוח זה יכול לספק להם שמירה על רמת חיים, במקרים בהם המבוטח הולך חלילה לעולמו בטרם עת.
לכן, בטרם קבלת ההחלטה, ההמלצה היא לערוך היכרות עם כל האפשרויות ולבסס את ההחלטה עליהן.
כאמור, אלו הם רק חלק מסוגי הביטוחים הקיימים ומי שלא בטוח יוכל תמיד לפנות ליועץ פנסיוני או לחברה המתמחה בתחום, על מנת לקבל מידע אשר בכוחו לסייע בקבלת החלטה מושכלת ונבונה לגבי התיק הביטוחי.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות