סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

קידום אתר חנות – מדוע חשוב לפתוח קטגוריות?

קידום אתרי חנות מעט שונים קידום אתרים רגילים. שוב להבדיל בפרמטרים השונים וללמוד במה כדאי להשקיע יותר על מנת לבצע את העבודה בצורה נכונה ומקצועית יותר. התחרות בתחום החנויות הווירטואליות הינה גבוהה וכדי לעקוף את המתחרים שלכם יהיה עליכם לבצע את העבודה בצורה נכונה עד לפרטים הקטנים ביותר.

מדריך זה יסייע לכם עם כמה טיפים חשובים לקידום אתרי מסחר וידבר בין היתר על פתיחת קטגוריות וניווט נוח ויעיל באתר, על תגיות מטא, החשיבות של הוספת תוכן בעמודים רזים ועוד. אז אם אתם רוצים לקדם את אתר החנות שלכם או לוודא שהמקדם שלכם עושה עבודה נכונה כדאי בהחלט יהיה להשקיע איתנו את הדקות הקרובות.
מדוע קידום אתר חנות עשוי להיות מורכב יותר מאתרים רגילים?
• אתרי חנות לרוב יכללו כמות גדולה של תמונות וקבצים העשויים להכביד על מהירות הטעינה של האתר ולכן גם על חוויית השימוש בו. על הדרך להשפיע על מדדים המשמעותיים לקידום האתר בגוגל .
• אתרי מסחר לרוב יכללו מאות או אלפי עמודים ולכן העבודה תהיה רבה יותר על האתר.
• בדרך כלל עמודי מוצר יהיו רזים בתוכן או כוללים תוכן שחוזר על עצמו בין העמודים.
• העיצוב והמבנה של העמודים מעט מקשה על הכנסת טקסט באופן חופשי.
• התחרות גבוהה מאוד בתחום.
1 צפייה בגלריה
קידום אתר חנות – מדוע חשוב לפתוח קטגוריות?
קידום אתר חנות – מדוע חשוב לפתוח קטגוריות?
קידום אתר חנות – מדוע חשוב לפתוח קטגוריות?
(FREEPIK)
אז איך מתגברים על המכשולים הללו?
ראשית צריך לזכור שגם המתחרים שלכם לרוב יהיו אתרי חנות ולכן אצלם המצב דומה. כעת מי שימצא פתרונות ויבצע את העבודה בצורה נכונה ומקצועית יותר לאורך זמן יוכל להשיג את היתרון התחרותי הנדרש. כך למשל תוכלו לבצע התאמות שונות כמו הוספה של קטגוריות לאתר, הזנת תכנים נוספים בעמודי המוצר. עדכון האתר לעתים קרובות עם העלאת מאמרים לבלוג (שם גם תוכלו להעלות תכנים יותר ארוכים למשל ולקדם ביטויים נוספים הרלוונטיים לתחום שלכם) וכו'.
עדכון של תגיות מטא באתר החנות שלכם:
אחד הדברים החשובים ביותר לעדכן באתר שלכם בכלל ובהליך קידום אתרים מסוג חנות בפרט הוא תגיות המטא. למעשה זהו נושא שאתם חייבים לשלוט בו. בכל הנוגע לאתרי חנות – חשוב לשלב את שם המוצר גם בTITLE וגם ב-DESCRIPTION. במילים פשוטות – שילוב השם של המוצר בכותרת ובתיאור של העמוד. אפשר גם לשלב וריאציות שונות עם שם המוצר (אם יש כאלה) אך לא כדאי להפריז בנושא. אם שם המוצר מחופש בדרך כלל באנגלית אז כדאי לשלב את שמו באנגלית, על אף שיתר הכותרת תהיה בעברית. בתיאור המוצר כדאי להוסיף גם הנעה לפעולה. בנוסף כדאי יהיה לעדכן תגיות OG – OPEN GRAPH. באתרי וורדפרס תוכלו לעשות זאת באמצעות תוסף יוסט SEO הפופולרי. תגיות אלו תורמות לנראות של האתר ועמודים בו ברשתות החברתיות. כדאי להרחיב על כך את הידע במאמר נפרד.
השקיעו בגרסת המובייל שלכם:
מכיוון שמרבית הגולשים באינטרנט כיום עושים זאת באמצעות המובייל (כ-70% מהגולשים למעשה) זה קריטי לדאוג שהאתר שלכם יראה היטב בגרסת המובייל. כמובן חשוב לדאוג גם לחוויית משתמש ברמה גבוהה, לעיצוב מתאים ולמהירות טעינה טובה אך מעבר לכך כדאי יהיה להשקיע גם בנראות של התוכן, באפשרויות הניווט, בהצגת התמונות של המוצרים ועוד. שימו לב כי הגרסא של המובייל תהיה לרוב נפרדת מהתצוגה בדסקטופ ולכן יהיה צורך לבצע התאמות נפרדות בהתאם. זכרו לשלב גם כפתורי שיתוף, כפתור להתקשרות טלפונית מהירה, תפריט המבורגר נוח ויעיל וכו'.
הוספת קטגוריות לאתר שלכם ומדוע הן חשובות?
חלוקת המוצרים שלכם לקטגוריות תתרום משמעותית לחוויית המשתמש באתר שלכם, מה שבסופו של דבר לא רק ישפיע על הקידום האורגני של האתר אלא גם על כמות המכירות שלכם ממנו. קידום אתרים חנות מצריך דאגה לפרטים הקטנים וזהו אחד מהם. כאשר אתם מחלקים את המוצרים שלכם לקטגוריות אתם מאפשרים לגולשים יכולת התמצאות טובה ונוחה יותר באתר, כך שיוכלו לנווט בין עשרות, מאות או אלפי מוצרים באתר ביתר קלות. בנוסף לכך, החלוקה לקטגוריות תאפשר לגוגל להבין טוב יותר לאן משויכים המוצרים ולחזק את ההבנה במיפוי האתר בצורה הגיונית. כך למשל אם אתם מוכרים מסך מחשב כדאי יהיה לכלול אותו בקטגוריה של מוצרי מחשב או קטגוריה של מסכים (תלוי מה עוד אתם מוכרים בחנות שלכם). בנוסף לחלוקה לקטגוריות כדאי לוודא שיש לכם "פירורי לחם" באתר. מדובר בתוספת למבנה האתר המציגה שורת ניווט, לרוב בראש העמוד שהגולש נמצא בו, המציגה לו בדיוק היכן הוא נמצא ומאפשרת לו לנווט במהירות בין העמודים, הקטגוריות וכו'.
שפרו את מהירות האתר שלכם:
בניסוי שנערך באתר חנות מסחר פופולרית בינלאומית המוכרת בכל חודש בהיקפים של מיליוני דולרים, נמצא כי האטה יזומה של האתר בשנייה אחת נוספת, גרמה לאיבוד מכירות של למעלה ממיליון וחצי דולר באותו החודש! הסיבה לכך היא שאותם גולשים יאבדו סבלנות במהירות אם ייקח זמן לעמוד להיטען ויחפשו אתרים חלופיים הנטענים יותר מהר. כולם היו חסרי סבלנות, קצרים בזמן ורוצים הכול כאן ועכשיו. לכן אתם חייבים לשים דגש על שיפור מהירות הטעינה של האתר שלכם לטובת שיפור חוויית השימוש בו, הפחתת אחוז הנטישה של הגולשים שכאמור בסופו של דבר אמורים גם להפוך ללקוחות שלכם.
שדרגו את אבטחת האתר שלכם:
לסיום אנו רוצים לדבר על נושא חשוב מאוד והוא נושא אבטחת האתר. חשוב מאוד לאבטח כל אתר אינטרנט, במיוחד בעידן בו האקרים מנסים בכל כוחם לפרוץ לאתרים ולסחוט כספים מאנשים על מנת לשחרר את האתרים שלהם. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באתר אינטרנט מסוג חנות, בו הלקוחות שלכם אמורים לבצע הזמנה אונליין עם כרטיס אשראי ורוצים להרגיש בטוחים.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות