סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הכוכב העולה של אתרי בחירת מתנות בחגים

בפסח 2024, המשק הישראלי שילם בעבור מתנות חג למעלה מ-3 מיליארד שקלים, חלקם הגדול באמצעות אתרי בחירה שמפעילים החברות השונות והיתר בשוברים ושיטות מסורתיות נוספות. 

אתרי בחירת מתנות הראשונים שהופיעו במשק היו לפני למעלה מ-15 שנים ומאז מספר החברות שמפעילות אתרים כאלו, מצומצמת ביותר, אל מול מאות אלפי עובדים אשר משתמשים במוצר במהלך תקופת החגים.
חברת ניקלס, נכנסה לתחום רק לפני 3 שנים וכבר עושה "רעש" משמעותי בתחום שעורר תגובות רבות ברחבי הרשת.
ראיינו את יובל ויותם, הראשון סמנכ"ל הפעילות בניקלס והמנהל בפועל של פלטפורמת אתרי הבחירה והשני סמנכ"ל תפעול, רכש ולוגיסטיקה.
מי אתם חברת ניקלס?
"ב-4 מילים – אנשים טובים שרעבים להצליח, בקצת יותר מזה, אוסף של אנשים יצירתיים ואוהבי אתגרים שהחליטה לעשות מהפכה. היום ניקלס חולשת של מגוון תחומי פעילות – אתרי בחירת מתנות, ייבוא מוצרים ממותגים, ביגוד ו-SWAG, ימי כיף, אירועים ונופשים. החברה אמנם קיימת רק משנת 2020, אך כבר אנחנו עובדים עם לקוחות גדולים ומציעים פתרונות שאין למתחרים".
אז מהם ההיתרונות שלכם באתרי בחירת מתנות?
"שהתחלנו עם אתרי הבחירה, ניסינו לייצר מגוון גדול ככה הניתן של מוצרים, יותם עבד שעות נוספות עם המחלקה על מנת להגדיל את כמות הספקים והמוצרים. עם הזמן, הבנו שיש לכך משמעות גדולה אך נצטרך למצוא יתרונות נוספים. משם הגענו לטכנולוגיה. היום אנחנו משקיעים כסף רב בפיתוח טכנולוגי של המערכות, הן בצד הלוגיסטי והן בצד הלקוח, על מנת לאפשר חוויה אחרת, שתהיה מעבר לבחירת מתנה אחת לחג.
הטכנולוגיה משפיעה גם על שירות הלקוחות, שעובד בצורה חלקה ונותן מענה מקיף הן לעובדים והן למנהלים ומנהלות של הלקוחות, זהו נושא סופר חשוב שאנחנו שמים עליו דגש רב. בנוסף, בחג הקרוב אנחנו מתכוננים לשירות לקוחות 24/7, כך שעובדים יוכלו להתקשר גם בלילה אחרי העבודה".
תוכלו לחשוף את אחד הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים?
"כן בשמחה, בחג האחרון עשינו פיילוט (שהיה מוצלח), על אפשרות להרכבת סל מתנות מתקציב בודד. כלומר, עובדים בחברות יכלו לבחור מספר מתנות ולהרכיב לעצמם את ה"באנדל" או תמהיל המתנות. גם אם מדובר ב-4 או 5 מתנות זולות יותר. כך, איפשרנו ללקוחות להנות ממגוון רחב של מתנות בכל התקציבים, זה הוכיח את עצמו ולקוחות מאוד אהבו את זה."
2 צפייה בגלריה
הכוכב העולה של אתרי בחירת מתנות בחגים
הכוכב העולה של אתרי בחירת מתנות בחגים
הכוכב העולה של אתרי בחירת מתנות בחגים
(חן שורר)
אתרי בחירת מתנות ידועים כבר שנים כבעייתים לתפעול לוגיסטי
"נכון, אבל יחד עם זאת – כששמים את הדגש על כך, אפשר להצליח. שכרנו שטח במרלו"ג הכי חדש בישראל, שהגודל שלו פחות או יותר אין-סופי. זה מאפשר לנו צמיחה וגדילה ביחד עם סדר וארגון טכנולוגי."
איזה מתנות אתם מכניסים באתרי בחירה?
"זה מאוד תלוי בתקציב, אבל בגדול כל מוצרי הצריכה הקיימים בשוק, נמצאים אצלנו. החל ממיקסרים, נינג'ות, אוהלים, אוזניות ועוד ועוד מכל הסוגים. השנה הגדלנו משמעותית גם את מגוון השוברים שאנחנו מציעים, כך שכל אחד מהעובדים יוכל למצוא את עצמו"
ספרו לי קצת על הפעילות הנוספת של החברה
"מחלקת GIFTS מנוהלת על-ידי יובל ניקלס, שם הפוקוס הוא על מוצרים ממותגים, חלקם הגדול בייבוא והתאמה אישית לצרכי הלקוח. גם את המתנות האלו, אנחנו לעיתים קרובות מכניסים באתרי מתנות כדי לשפר את החוויה של העובדים. המחלקה הזו גם מייצרת מארזים כמו מארזי קיץ, מארזי חג, אלכוהול ועוד.
זאת למעשה המחלקה הראשונה והכי וותיקה בחברה. מחלקת הEVENTS, מייצרים חוויות ללקוחות. זהו מוצר שלישי של החברה ולמעשה משלים את המעטפת 360 שלנו. ימי כיף, נופשים ואירועי חברה קטנים וגדולים. מנהלת המחלקה היא רחלי, מפיקה עם וותק של למעלה מ-20 שנים".
אז למה בעצם אתם "עושים רעש" ?
"אנחנו לא יודעים אם "רעש" זאת המילה הנכונה, אבל אנחנו בצמיחה משמעותית הן בלקוחות והן בהכנסות, ככל שהזמן עובר אנחנו עובדים עם לקוחות גדולים יותר ואולי זה מפריע לחלק מהמתחרים. אנחנו תמיד נפרגן למתחרים, מבחינתנו כולם טובים מאוד ויש מקום לכולם. בחג האחרון עבדנו עם יותר מ-20,000 לקוחות קצה (עובדים), אנחנו מרוצים מזה ומסתכלים קדימה להגדיל בעוד 50% לקראת החג הבא. השמיים הם הגבול מבחינתנו, אבל יש עוד עבודה רבה כדי להגיע לשם".
מיהם העובדים בחברה שלכם?
"יש לנו תמהיל של עובדים מגיל 26 ועד 60, הרוב הגדול בגילאי 30-35. יצא במקרה ורוב העובדים נולדו או גרים בצפון. אנשים טובים כולם, חלק גדול הגיע ללא ניסיון וצבר את הניסיון אצלנו בחברה, כולם מחוייבים ורוצים בהצלחת החברה ובהצלחה האישית שלהם. חשוב לנו מאוד לגייס אנשים שבאים לעבוד ולתת מעצמם, אנחנו עדיין חברה קטנה וכל אחד סופר משמעותי."
2 צפייה בגלריה
תמהיל העובדים בחברה
תמהיל העובדים בחברה
תמהיל העובדים בחברה
(חן שורר)
מהגיל שלכם אפשר להסיק שהייתם הרבה במילואים בתקופה האחרונה
"האמת שכן, ב-7 לאוקטובר גוייסנו 8 אנשים, שזה 40% מהעובדים בחברה. האחרון השתחרר ב1.3, ממש לפני החג. אנחנו עדיין בסבבי מילואים כאלו ואחרים, משתדלים לאזן ולתת גם פה וגם שם, כמה שאפשר.
היתה תקופה מאוד מאתגרת לחברה מה-7 ועד פסח, חוסר בכוח אדם מטורף שהוביל לכך שלא יכלנו לתת שירות ללקוחות שרצו עוד אתרים ומתנות, למזלנו כולם חזרו ממש לפני החג כך שהלוגיסטיקה הצליחה לעבוד בצורה טובה. אנחנו מצפים בחג הבא לתוצאות עוד טובות יותר, כמובן בהנחה שהמלחמה בצפון לא תהפוך למשהו גדול יותר".
לסיכום, איך אתם רואים את העתיד שלכם עם אתרי מתנות ובכלל כחברה?
"אין לנו ספק שאנחנו בדרך הנכונה, הלקוחות שלנו מרוצים וממליצים, הטכנולוגיה מתקדמת וברור לנו שבעתיד הקרוב אנחנו נכבוש עוד ועוד יעדים. יחד עם זאת, העבודה עוד רבה ומאתגרת, אבל אנחנו יודעים, או לפחות חושבים שיודעים איך לעשות את זה. מבחן הזמן יגלה אם צדקנו".

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות