סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

גם בתקופות מאתגרות: כך Expoint מאפשרת למצוא עבודה בחברות הייטק מובילות

זה לא סוד ששנת 2022 הייתה מאתגרת במיוחד לחברות ההייטק בפרט ולתעשייה הטכנולוגית בכלל. האתגרים האלו באו לידי ביטוי בין היתר בגלי פיטורים משמעותיים ובתחזיות קודרות לגבי עתיד התעשייה, שגם בשנים הבאות עלול להתאפיין בחוסר ודאות, בקיצוצים ובצעדי התייעלות משמעותיים.

בימים אלו, נשמעים הרבה קולות פסימיים שמדברים על ניפוץ בועת ההייטק, אשר בעיני חלק מהמומחים התנפחה לממדים חסרי פרופורציות בשנים האחרונות. אולם לצד הקולות האלו, יש גם לא מעט מומחים שמאמינים שכמו שהתעשייה המבטיחה כבר חוותה תקופות קשות בעבר – גם הפעם מדובר בגל שככל הנראה יחלוף וייצר מציאות חדשה ומבטיחה יותר בהמשך.
אלון אלדי, מנכ"ל חברת שיא דאטה (SeaData) המתמחה בביג דאטה ושירותי ענן, מאמין שהאמת, בהקשר הזה, עוברת איפשהו באמצע – בין התחזיות הקודרות לבין ההבטחות הגדולות והאופטימיות. "זה נכון שהתקופה הנוכחית היא לא האידאלית לחיפוש עבודה בהייטק, אך גם בימים האלו, מי שזקוק לכך, בהחלט יכול למצוא את התפקיד שמתאים לו. בייחוד כשמדובר בתפקידים שעדיין נחשבים מבוקשים ונחוצים בתעשיית ההייטק".
כדי לסייע לאנשים שרוצים למצוא עבודה בהייטק, עם או בלי ניסיון, אלדי ואנשיו בחברת שיא דאטה עמלו רבות בשנים האחרונות על פיתוחה של Expoint, פלטפורמה חדשנית ומתקדמת לחיפוש עבודה ולאיתור עובדים איכותיים בזירה הטכנולוגית. הפלטפורמה מתאימה גם לסטודנטים, גם לעובדים מתחילים, גם לאנשים ללא ניסיון שרוצים להשתלב בתעשייה וכן לטאלנטים מנוסים שכבר מילאו כמה תפקידים ורוצים לשרטט נתיב חדש בדרכם המקצועית.
1 צפייה בגלריה
Expoint מאפשרת למצוא עבודה בחברות הייטק מובילות
Expoint מאפשרת למצוא עבודה בחברות הייטק מובילות
Expoint מאפשרת למצוא עבודה בחברות הייטק מובילות
(FREEPIK)
יכולות חדשות שמסייעות גם למחפשי עבודה ללא ניסיון
בין אם פוטרתם מעבודה בסטארטאפ או בחברה גדולה ובין אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בתחום הזה – חשוב להבין שגם במציאות לא פשוטה של פיטורים, קיצוצים וצעדי התייעלות, עדיין יש הרבה פעולות שתוכלו לבצע כדי לשפר את הסיכויים למצוא את התפקיד הבא שלכם.
כדי לעשות את זה, לאלדי יש כמה עצות שיוכלו להבטיח לכם בולטות ונוכחות במרוץ הזה, אפילו בימים מאתגרים של תחרות שהולכת ועולה. "כשמחפשים עבודה, הכול מתחיל ביוזמה ובנחישות מצד המועמדים הפוטנציאליים. ההבנה הזאת הייתה גורם משמעותי שהנחה אותנו בפיתוח של Expoint, שנועדה לאפשר הרבה יותר חופש ועצמאות בתהליך הזה".
בין היתר, המערכת מאפשרת ליצור בקלות ובמהירות קורות חיים מקצועיים ומעוצבים בעברית ובאנגלית – אשר מציגים את כל המידע הרלוונטי על מחפשי העבודה בצורה ברורה וממוקדת, גם למי שמעולם לא התנסו בניסוח של מסמך מהסוג הזה. יצירת המסמך מתבצעת דרך אשף חכם שבו מזינים את הנתונים הרלוונטיים ומקבלים בסופו של דבר מסמך שכבר מוכן לשליחה למגייסים. בנוסף, ניתן לחפש במערכת משרות דרושים הייטק על פי שם החברה, מיקום גיאוגרפי, תפקיד ועוד שורה של קריטריונים נוספים.
אחד היתרונות הבולטים של המערכת נובע מהניסיון של "שיא דאטה" בעבודה עם ביג דאטה. המשרות שמפורסמות ב-Expoint מבוססות על כמות גדולה של מידע שמתנקז אליה מארגונים רבים בארץ ובעולם. בהקשר הזה חשוב להדגיש כי המשרות שמתפרסמות מגיעות גם מחברות מובילות ומוכרות וגם מסטארטאפים וחברות בצמיחה.
אלדי, שלאורך הקריירה התנסה לא מעט גם בגיוס עובדים, מציע לכל מי שרוצים למצוא את היעד הבא בקריירה שלהם, לגלות כאמור הרבה יותר מעורבות בתהליך ולא רק לשלוח קורות חיים ולחכות שיפנו אליהם.
"הניסיון שלי כמגייס וגם הנתונים הרבים שאנחנו בוחנים כל הזמן מראים שאנשים שמגלים יותר מעורבות בתהליך, משפרים משמעותית את הסיכויים שלהם למצוא עבודה. המעורבות הזאת באה לידי ביטוי בהתאמה מדויקת של קורות החיים למשרות שאתם מתמיינים אליהם, גם בפניות ישירות למגייסים ולחברות שאתם שואפים להשתלב בהן וגם דרך פעילות מושכלת וממוקדת ברשתות החברתיות ובפלטפורמות הדרושים".
עלייתם של הפרילנסרים: למצוא עבודה בלי למצוא עבודה
דווקא במציאות המורכבת שבה חברות רבות מתייעלות ונאלצות לצמצם את כמות העובדים שלהן, ניתן בהחלט להשקיע מאמצים גם באיתור פרויקטים זמניים או ארוכי טווח במתכונת של פרילנס. אם יש לכם התמחות בתחום ספציפי, בהחלט ייתכן שתוכלו להציע את השירותים שלכם לחברות במיקור חוץ, בין אם כפיתרון זמני עד שתמצאו עבודה קבועה, בין אם כדרך נוספת להגדיל את ההכנסות שלכם בזמן שאתם כבר עובדים כשכירים ובין אם כתוכנית ארוכת טווח לפיתוח קריירה עצמאית.
לעבודה במתכונת הזאת יש מטבע הדברים לא מעט יתרונות וחסרונות – כאשר אחד האתגרים המשמעותיים שהיא מייצרת טמון בקושי במציאת פרויקטים חדשים ובצורך "לרדוף" כל הזמן אחרי פרויקטים ולקוחות חדשים.
גם בהקשר הזה, אנשי שיא דאטה עמלו על פיתוח יכולות שיסייעו למי שמבקשים למצוא פרויקטים חדשים במתכונת של פרילנס. "Expoint כוללת גם מאגר של פרילנסרים, לצד פרופילים של אנשים שכבר עובדים בארגון מסוים ורוצים לבחון אפשרויות נוספות", מספר אלדי.
לדבריו, החברה פועלת על פי מדיניות פרטיות מחמירה, שמבטיחה הגנה מרבית על פרטיותם של מחפשי העבודה והפרילנסרים. זה אומר בין היתר שהמשתמשים יכולים לבחור האם הפרופיל שלהם יוצג במאגר, או שהם מעדיפים לחפש עבודה בצורה דיסקרטית, תוך שהם מקבלים התראות על משרות שיכולות לעניין אותם ויכולים לפנות בעצמם לחברות הרלוונטיות בעבורם.
"ומהצד השני, הייחודיות של Expoint טמונה בכך שגם המגייסים יכולים לעבור על פרופילים של מחפשי עבודה ופרילנסרים שמעניינים אותם, לפנות אליהם או להוסיף אותם למאגרים שלהם, כדי להגיע אליהם בקלות כשהם יצטרכו לאייש משרות נוספות בעתיד", אומר אלדי. "ככה בעצם אפשר להפוך את החיים של כולם לקלים יותר – גם המגייסים, גם מחפשי העבודה, גם הפרילנסרים וגם מי שכבר עובדים בתעשייה ורוצים לשקול אפשרויות נוספות למציאת תפקיד חדש בהמשך".

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות