סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הקשר בין זיווד לעולם האלקטרוניקה

כשמתכננים ייצור של מוצר אלקטרוני, החל במכשירים הקטנים ביותר ועד השרתים הגדולים ביותר, חייבים להקדיש תשומת לב רבה ומדויקת לכל מה שנוגע לזיווד המערכת ומארזי המתכת שבה.

בעולם התעשייה המודרני, בדגש על התעשייה האלקטרונית, זיווד ומארזים מהווים חלק בסיסי וחשוב ביותר בכל פס ייצור, כשעמידות המערכת היא אחד התנאים הבסיסיים ביותר לאיכותה.
לצורך הכתבה התייעצנו עם אנשי המקצוע במפעל ס.ר.י מתכות (https://sri.co.il/) שמבינים היטב את חשיבות הזיווד ומארזי המתכת, ומבצעים תכנון וייצור של מוצרים כאלה עבור מגוון רחב של לקוחות. המפעל מהווה one stop shop בתחום, משלב התכנון והאפיון של צרכי הלקוח, ועד ההגעה לתוצר המוגמר, המותאם באופן מדויק לצרכי הלקוח.
מהי עבודת זיווד?
אם אינכם מבינים מה זה בדיוק זיווד, ומה הקשר של מארזי מתכת למלאכה זו, קבלו את ההסבר. זיווד הוא המושג שמתאר את השלד הפנימי והמעטפת החיצונית של מערכות אלקטרוניות שונות. כלומר, כל המרכיבים הבסיסיים שמהווים את הרכב המערכת ושאינם רכיבי החומרה, יכולים להיחשב כזיווד. מארזי מתכת הם למעשה הבסיס של עולם הזיווד, כשזיווד מקצועי מורכב בדרך כלל מתבניות שונות של מארזים מתכתיים, אשר מתוכננים, מעובדים ונחתכים במידות המדויקות הנדרשות לעבודת הזיווד.
מהי החשיבות של הזיווד?
בעולם האלקטרוני והתעשייתי של ימינו, לא ניתן לייצר מוצר אלקטרוני חדש, מהפשוטים שבמחשבונים ועד הענקיים שבשרתים, בלי תכנון מדויק של זיווד המערכת באמצעות מארזי מתכת המותאמים לה באופן ייחודי. תכנון וייצור הזיווד באופן מדויק הוא שלב הכרחי וחשוב ביותר בתהליך הייצור של כמעט כל מוצר, ואיכות המערכת תושפע מאיכותו במידה הרבה ביותר.
מוצר שהזיווד שלו לא תוכנן בצורה מספיק מדויקת, ושהייצור שלו לא התבצע בסטנדרטים הגבוהים ביותר, יכול להפוך במהירות למוצר תקול. זאת בשל היותו פגיע מבחינה פיזית – לעומס, לחום, למתח, לרטיבות או ללכלוך. זיווד איכותי מבטיח שאיכותה של המערכת תושפע אך ורק מטיב רכיבי החומרה שלה – המטרה של כל יצרן.
1 צפייה בגלריה
הקשר בין זיווד לעולם האלקטרוניקה
הקשר בין זיווד לעולם האלקטרוניקה
הקשר בין זיווד לעולם האלקטרוניקה
(freepik)
השלבים השונים של תהליך ייצור מארזי מתכת
תהליך ייצור מארזי מתכת ותשתיות זיווד הינו רב-שלבי, וכולל מספר עבודות מתכת שונות המשולבות זו בזו בכדי להגיע למוצר מוגמר. בשלב ראשון, יש לבצע תכנון מדויק לרמת המילימטר, לאחר אפיון מקיף של צרכי הלקוח מבחינה פרקטית וכלכלית. לאחר שמבצעים את האפיון הזה, התכנון תופס צורה עקרונית של שלד על גבי המחשב. בשלב זה מקדישים תשומת לב רבה לא רק לפרקטיקה אלא גם לאסתטיקה. לאחר סיום שלב התכנון, אנו בוחרים את חומרי הגלם הנכונים ביותר למערכת הזיווד ולמארזי המתכת, וניגשים לייצור האבטיפוס. ברגע בו מגיעים לכדי אבטיפוס מאושר, יציב ואמין – מתחילים בייצור רחב היקף באמצעות מגוון רחב של שיטות עיבוד מתכות.
השיטות בהן אנו עובדים כוללות, בין היתר: חיתוך, כיפוף, ריקוע, ריתוך, ניקוב, עיבוד שבבי, ציפוי וצביעה של מתכות. כל אלה הם שלבים שיכולים להיות חיוניים ביותר להשגת המטרה אליה אתם מעוניינים להגיע.
המכשור בו אנו משתמשים הוא המכשור המתקדם ביותר, ואנו מבטיחים רמה גבוהה של ביצוע ושל גימור, בכדי שלא יישאר שום מרווח לטעויות עם מערכת הזיווד הנחוצה לכם.
חשוב לתכנן את התהליך מתחילתו ועד סופו
מערכת הזיווד מהווה את השלד של כל מערכת אלקטרונית. בהתאם לכך עליה להיות עמידה, יציבה ואמינה לאורך זמן רב. זיווד לא מושלם יוביל לתקלות במערכת, דבר שלבטח אינכם יכולים להרשות לעצמכם. מהסיבה הזו בדיוק, חשוב כל כך שנהיה מדויקים – ובשביל להיות מדויקים בעבודות מתכת ככלל ובמערכות זיווד ומארזי מתכת בפרט, צריך לתכנן את תהליך הייצור שלהן באופן שלם ומלא. התכנון הזה מתחיל בשיחה, בשרטוט, בייצור של מודלים ראשוניים, ומסתיים בעבודה מדויקת שלא עושה קיצורי דרך ולא מתפשרת על איכות בשום שלב. זיווד הוא חלק חשוב מדי בכל מוצר סופי מכדי שניתן יהיה לבצע בו קיצורי דרך. אמנם נוכל לבצע עבורכם באופן ספציפי עבודה נקודתית עבור הזיווד שאתם מייצרים, אך אנו ממליצים לכם לפנות אלינו בכדי לבצע את התהליך כולו מקצה לקצה ולא להתמקד רק בחלק אחד בפס הייצור שלו.
איך בוחרים מפעל לעבודות זיווד
בחרו במפעל ותיק שחי ונושם פרויקטים בתחום "עיבוד מתכת" ומקפיד להתחדש ולהחזיק במכשור המתקדם ביותר בתחום. חשוב שהמפעל מלווה אתכם מהשלבים המוקדמים ביותר של התהליך והאפיון של מערכת הזיווד הנחוצה לכם, דרך בחירת חומרי הגלם ויצירת האבטיפוס, ועד ההגעה למוצר הסופי בכמות ובאיכות הדרושות לכם – בדיוק!

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות