סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

יעקב אביב מפקח בנייה שדואג שלא יעבדו עליכם!

יעקב אביב מפקח בניה ומנהל פרויקטים, דואג להסביר את החשיבות הקריטית של פיקוח מקצועי על תהליכי הבניה של בית פרטי.

בונים יחידות דיור? מעוניינים לבנות וילה? שיפוץ עסק או בית? יעקב אביב מפקח הבניה כאן כדי לדאוג שהעבודה תתבצע כשורה, בהתאם לחוזים, סיכומים והזמנים שנקבעו מול קבלן העבודה ומגוון הספקים.
מדוע חשוב למנות מפקח בניה לבניית בית פרטי? יעקב אביב מסביר
יעקב אביב: "מפקח בניה חייב להיות גורם מקצועי מנוסה בפרויקטים של בניית בית פרטי, למפקח תפקיד קריטי ועליו לוודא שכל תהליך הבנייה מבוצע בהתאם לתכנון הפרויקט, החוק והתקנות, התאמה לדרישות תכנון אתר בנייה של הרשויות ושליטה על כל ההיבטים באבני הדרך של פרויקט שלכם".
2 צפייה בגלריה
יעקב אביב מפקח ומנהל הבנייה
יעקב אביב מפקח ומנהל הבנייה
יעקב אביב מפקח ומנהל הבנייה
(יח"צ)
הקמה או שיפוץ של מבנים חייבים להיות מפוקחים, הסתמכות על קבלן הביצוע ללא פיקוח מקצועי עלולה להוביל להפסדים כספיים לבונים או למשפצים, לחרוג זמן רב מלוח הזמנים המתוכנן, ביצוע סופי שלא בהתאם לסיכומים ובמקרי קצה עבודות לא מספיק מקצועיות או איכותיות של קבלן ועובדיו שעלולים להוות סכנה בטיחותית מסכנת חיים.
יעקב אביב עם ניסיון רב שנים כקבלן ביצוע, הקפיד במשך כל שנותיו כקבלן לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, גם כמפקח בנייה יעקב אביב דואג שהקבלנים ישמרו על אותו הקו: "זכיתי לבנות מאות רבות של פרויקטים, החל מיחידות דיור ועד וילות מפוארות פרטיות. אין פרויקט שנחשב קל, כל הפרויקטים מורכבים וישנם בתים פרטיים יוקרתיים שמוגדרים ברמת קושי גבוהה מאוד. ללא פיקוח על החומרים, הביצוע, הזמנים, בטיחות באתר וכל היבטי הבניה – קל מאוד להסתבך בפרויקט. כמפקח בנייה אני מפקח על הקבלן המבצע ודואג לעבוד איתו בסינרגיה כדי שהפרויקט יעמוד בכל הסיכומים, התכנון, הדרישות, הזמנים, החוקים והתקנות".
יעקב אביב: "ניהול ופיקוח על עבודות בנייה או שיפוץ של בתים פרטיים - שלב קריטי עבור כל פרויקט"
לפני שאתם מתחילים לבנות בית, וילה או מבנה ציבור לא משנה באיזור עיר ואיזור בין אם ירושלים, תל אביב, חיפה או באר שבע..עליכם לחשוב על הסיכונים והסיבוכים האפשריים, כדי ללמוד על טעויות גדולות נוכל לקחת דוגמה משיפוצים קטנים בבתים, גם שיפוץ חדר אחד בבית ובמיוחד כמה חדרים או שיפוץ כולל, עלולים להוביל אתכם לקבלן עם עובדים שלא עומדים בזמנים ולעיתים לא מבצעים את העבודה כמסוכם או באיכות הנדרשת.
יעקב אביב מסביר כי כל אלו ועוד יכולים להוביל להפסדים כספיים אבל בעיקר אי נוחות מצדכם ואולי פשרה על ביצועים ברמה נמוכה, כאשר מדובר על פרויקטים גדולים ובינוי יחידות דיור, וילות ועד בניינים, הפרויקטים מורכבים יותר וכל טעות או עיכוב יגררו השלכות שליליות רבות.
כל התעסקות וקשר עם קבלני בינוי יכולים להיות כאב ראש לא קטן גם עבור אנשי מקצוע עם ניסיון של שנים רבות, לעיתים פרויקטים מאתגרים עלולים לגרום לקבלנים לנסות למצוא קיצורי דרך ופתרונות שאינם מקובלים או מאושרים – מפקח הבניה יוודא שהעבודה מבוצעת כנדרש ובדיוק כפי שסוכם, המפקח ידאג לאינטרסים שלכם ושלכן כבונים או משפצים, המפקח ידאג לשמור עליכם מבניה בצורה הלא נכונה, למזער טעויות, לפקח שלא יהיו עיגולי פינות מצד הקבלן ועובדיו, המפקח יתמקד בפרטים הכי קטנים של הפרויקט ועד לרמת המאקרו כדי להבטיח את הצלחת הפרויקט, עמידה ובזמנים ובאיכות המקצועית הטובה ביותר.
יעקב אביב מציין כי עבודת הפיקוח על הבנייה היא מכלול שלם: "מפקח בניה זה לא רק אדם מקצועי, מנוסה, בעל נוכחות וכישורים אישיים, עבודת פיקוח על הבנייה או השיפוץ היא עבודה עם סיכונים לפציעות ותאונות שונות וגם אם שומרים על כל כללי הבטיחות, המפקח נחשף לגורמי מזג אוויר בתנאי חום או קור משמעותיים, הקפדה על כללי בטיחות וחוק רבים ועבודה לחוצה המחייבת את המפקח לאזן בין הדרישות המקצועיות והפיקוח לבין יחסי האנוש ויכולת הנעת הקבלן והעובדים בשטח לעמידה בזמנים".
הזול הוא יקר
בעבר היו משפצים או בונים שהסתמכו על קבלנים ותיקים לביצוע העבודה ולעיתים נעזרו בגורמי חוץ לבירורים נקודתיים, המטרה הייתה לחסוך בעלויות ולשאת בעלויות הבסיסיות והחוקיות בלבד, ההחלטה לדלג על מפקח על הבנייה או בחירה במפקח בניה שאינו מספיק מנוסה, הובילו לטעויות קריטיות, הפסדים כספיים רבים, עיכובים, בעיות מול הרשויות ותקלות שגרמו לפרויקט עם בסיס תכנוני טוב להפוך לפרויקט כושל.
האם יש הבדלים בין מפקחי הבניה? יעקב אביב שם דגש על הניסיון והכרת השטח: "עדיין ישנם מעטים שממנים מפקחים שלא מספיק מנוסים, כאלו שלא ראו מספיק את השטח או כאלו שלא היו בכובעו של הקבלן בעבר, לפעמים מדובר על ניסיון נוסף בהוזלת עלויות ולפעמים על בחירה לא נכונה של מפקחים".
יעקב מוסיף: "בשורה התחתונה, גם כשבוחרים מפקח בניה חייבים לברר את הניסיון שלו, פרויקטים קודמים וכל פרט שיעזור לכם לבחור בגורם המקצועי שידאג לכם לשקט הנפשי בכל היבטי הפרויקט".
2 צפייה בגלריה
יעקב אביב, מפקח בנייה
יעקב אביב, מפקח בנייה
יעקב אביב, מפקח בנייה
(יח"צ)
מי שומר על בטיחות באתר הבניה? מי פועל מול הרשות המקומית?
הקבלן חייב לעמוד בכל דרישות החוק, לרבות דרישות בטיחות, דרישות הרשות המקומית לתכנון אתר בניה, היתרים ועד לאישור אכלוס – ללא מפקח בניה, לא יהיה גורם מקצועי מנוסה שיפקח על העבודה מתחילתה עד סופה ולא יהיה פיקוח שהעבודה תבוצע על הצד הטוב ביותר ובהתאם לדרישות הרבות הסובבות אותה.
אחד הדברים החשובים בתחום הבינוי הוא בטיחות באתר הבניה, מפקח בניה ידאג שכל העובדים באתר יעמדו בדרישות הבטיחות, עבודה עם אמצעי הבטיחות, הזהירות הנדרשת, חומרי בניה איכותיים ובטוחים, ציוד מגן בזמן העבודה ותדריכי בטיחות לעובדים.
כל דייר או משפץ פרטי וכל חברה קטנה או גדולה שעוסקים בבינוי או שיפוץ גדול, עלולים להסתבך בהיבטים שונים אם מתרחשת תאונה בטיחותית באתר הבניה, מלבד הפסדים כספיים ועיכוב משמעותי של הפרויקט, אתם עלולים להיתקל במצבים של פציעות ועד מוות של עובדים באתר הבניה.
בנוסף, לרשות המקומית דרישות רבות באתר הבניה, המפקחים מטעמם לא יעשו לכם את החיים קלים יותר ויעמדו על דרישות שונות, אי עמידה בדרישות הרשות עלולה להוביל לקנסות במקרה הטוב וצו הפסקת עבודה במקרים אחרים.
יעקב אביב מדגיש: "בטיחות, דרישות הרשות המקומית ועמידה בדרישות החוק והתקנות, הם חלק נוסף מפיקוחו של מפקח הבניה. יחד עם מכלול הנקודות הנדרשות בפרויקט ושמירה על האינטרסים של הדיירים, נדיר לראות היום משפץ או בונה שמוכן לקחת את הסיכון, לא רואים היום מקרים של פרויקט בינוי או שיפוץ מאסיבי ללא מפקח בניה".
התרשמת? ברצונך ליצור קשר עם מפקח הבנייה מר יעקב אביב? להלן פרטי התקשרות:
טלפון: 0523358818
אימייל: Avivypro@gmail.com

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות