סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

עו"ד ערן הוד: "סכסוכי ירושה ניתנים לפתרון בצורה יצירתית"

טיפוח מומחיות ספציפית לטיפול בסכסוכי ירושה, מבחינתו, היא ההמשך הטבעי לכישורים האנליטיים והבין אישיים שהוא רכש במשך השנים הרבות בהן כיהן בתפקיד ביטחוני משמעותי במשרד הביטחון. הוא מייחס חשיבות רבה ל"חיבור" העמוק עם הלקוחות, למציאת פתרונות יצירתיים ואם אפשר – הוא תמיד יקדם מהלכים שיובילו לאחדות בין בני המשפחה. זו השליחות שלו. הכירו את עורך הדין ערן הוד.

מאת: אדי סוברי
מאחורי הגלימה - ראיון אישי עם עו”ד ערן הוד
תחום מומחיות: דיני צוואות ירושות.
מצב משפחתי: נשוי + 5.
מקום מגורים: רעננה
עו"ד הוד, אתה עוסק בדיני צוואות וירושות - מה הוביל אותך לבחור להתמקצע ולהוביל בתחום משפטי זה?
בעברי שירתתי שנים ארוכות בתפקיד בטחוני במשרד הביטחון, כאשר פרשתי ופניתי לעסוק בעולם המשפט, היה לי חשוב להמשיך ולעסוק בתחום ערכי ומשמעותי ומעבר לכך בתחום המצריך "חיבור" והיכרות עמוקה עם הלקוחות. כזה זה הוא תחום הירושות והצוואות.
סכסוכי ירושה הרי מתרחשים בסופו של יום גם "במשפחות הכי טובות", האם אפשר בכלל למנוע סכסוכים כאלה מבעוד מועד?
בהחלט, ממש כמאמר חכמינו כי: "סוף מעשה במחשבה תחילה". לא אחת נוכחתי כי תהליך של חשיבה מוקדמת יחד עם הלקוחות ואיתור הנקודות בגינן עלול להתהוות סכסוך בין היורשים, מאפשר פתרונות יצירתיים, מציאת אפשרויות נוספות ומניעת מאבקי ירושה.
במקרים רבים אני אף מייעץ ללקוחות כיצד להתנהל למול בני משפחתם, במטרה למנוע סכסוכי ירושה ולהביא לאחדות בין בני המשפחה – אני רואה בכך שליחות.
1 צפייה בגלריה
עו"ד ערן הוד, בעלים של משרד בוטיק העוסק בדיני ירושה ומקרקעין
עו"ד ערן הוד, בעלים של משרד בוטיק העוסק בדיני ירושה ומקרקעין
עו"ד ערן הוד, בעלים של משרד בוטיק העוסק בדיני ירושה ומקרקעין
(צילום: יוהנס פלטן)
עו"ד ערן הוד, באיזו ההצלחה משפטית שלך אתה גאה במיוחד?
אחת הדוגמאות המרגשות שאני שמח לחלוק עם הקוראים מצויה בתיק שבו ייצגתי 3 ילדים, אשר לאחר פטירת אביהם הופתעו לגלות כי האב טרם פטירתו ערך צוואה ובצוואתו לא הותיר להם דבר.
בבירור העניין עלה כי האב, ימים ספורים טרם פטירתו, בעודו חולה במחלה ממארת ומטופל בתרופות נרקוטיות, ערך צוואה בלחץ בת זוגו ובצוואה העניק לבת הזוג את כל הירושה ולא הותיר לילדים ולנכדים שאהב ולו שקל אחד.
לאחר מאבק משפטי סבוך ורווי מתחים הצלחתי לשכנע את ביהמ"ש להורות כי חלק נכבד מירושת האב יגיע לילדים. תוקן העוול שנגרם להם.
מהי הצלחה עבורך?
הצלחה עבורי הינה הידיעה כי בזכותי הלקוח ישן טוב יותר בלילה.
כך לדוגמא במקרה בו הלקוח עורך צוואה ובעקבותיה הוא יודע כי הדברים יהיו מוסדרים גם לאחר פטירתו, או במקרה בו לקוח עורך ייפוי כוח מתמשך ויודע כי גם אם חלילה לא יהיה צלול יהיה מי שידאג לו.
גם במקרים בהם נקלע הלקוח לסכסוך ירושה, שמסעיר ומדיר שינה מעיניו, עצם הידיעה כי יש מי שמלווה אותו בהליך המשפטי במסירות ובמקצועיות, יש בה כדי להעניק ללקוח ביטחון ושקט נפשי.
אלו רק דוגמאות מתוך מקרים רבים, בהם הלקוחות יודעים שיש מי שדואג להם ובסופו של יום, הם ישנים טוב יותר בלילה.
עו"ד ערן הוד, אתה מפרסם טור מקצועי בנושאי ירושות אחת לחודש ומפיץ אותו בין אלפי עורכי דין. ספר לנו יותר על היוזמה הזו.
אני מאוד אוהב את הלמידה וההתפתחות המקצועית שמאפשר מקצוע עריכת הדין ותחום הירושות והצוואות בפרט. כחלק מעיסוקי כעורך דין אני מקפיד לקרוא לעומק פסיקה עדכנית שמתקבלת מבתי המשפט בערכאות השונות. בשלב מסוים החלטתי שיהיה נכון לחלוק את הידע שלי עם שאר עורכי הדין אשר עוסקים בתחום ולפיכך אני כותב מאמרים בנושאי ירושות וצוואות תחת הכותרת "השורה התחתונה" המופצים לציבור עורכי הדין ברשימת תפוצה.
במאמרים אלו אני מתמצת את עיקר הפסיקה באופן ברור וקולח ולשמחתי יש למאמרים אלו ביקוש רב ועורכי דין רבים מבקשים מידי חודש להירשם על מנת לקבל את המאמרים ישירות לתיבת המייל שלהם.
עו"ד הוד, אתה בעצמך כבר כתבת צוואה?
בוודאי, ערכתי צוואה הדדית יחד עם אשתי, זה מאוד חשוב ואני ממליץ לכולם לערוך צוואה בהקדם.
מה מוציא אותך משלוותך בעשייה המקצועית שלך?
ככלל מי שמכיר אותי יודע שקשה מאוד להוציא אותי משלוותי, אבל אם צריך לשים את האצבע על דבר אחד אציין כי אני סולד מוויכוחים ועימותים שהינם רק לצורך הוויכוח ולא לשם הגעה לפתרון.
ציינת שאתה מגיע לעולם המשפט לאחר קריירה ביטחונית מפוארת ומרתקת, איך הרקע והניסיון שלך מסייעים לך היום במשרד עורכי הדין שלך?
בראש ובראשונה, רכשתי במהלך השנים בתפקידים השונים, יכולת להתחבר עם אנשים. החיבור העמוק אליו אני מגיע עם הלקוחות, מאפשר לי להבין את צרכיהם ולסייע להם בצורה טובה יותר.
בנוסף – פרספקטיבה והשקפת עולם רחבה, בצד ההבנה שפעמים רבות יש רבדים נסתרים מאחורי ההתנהגות של האנשים. ההבנה הזאת מאפשרת לי להבין מדוע הם מתנהגים כך ומה יגרום להם לשנות את התנהגותם.
מה הלקוחות שלך לא יודעים עליך?
אני דובר ערבית מדוברת באופן שוטף.
בשעות הפנאי נוכל למצוא את עו"ד ערן הוד:
בריצה – בשנת 2017 אף עשיתי מרתון ברומא ותמונת מקצה הסיום תלויה במשרדי
או בים - גלישת רוח, צלילה, שייט, סאפ וכד', אני מאוד אוהב את כל הקשור בים.
עו"ד הוד, היכן תהיה בעוד 10 שנים מהיום?
אני מתכוון להמשיך להתפתח בתחום הצוואות ודיני הירושה. אני מקווה להפוך למוקד ידע בתחום זה ולתרום ככל יכולתי לעיצוב דיני הירושה בישראל. אשמח שרבים ככל האפשר יהיו מודעים ויעשו שימוש נכון בכלים המשפטיים אשר יקנו להם שקט נפשי וביטחון באשר לעתידם.
עורך הדין ערן הוד, בעלים של משרד בוטיק העוסק בדיני ירושה ומקרקעין.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות